DTR goes Limburg

jbazelmans

MF veteraan
18 mrt 2020
4.484
4.239
In navolging van de rit over de Veluwe die afgelopen zaterdag heeft plaatsgevonden en op 29 mei nog een keer gereden gaat worden wil ik ook weer een DTR (@Diaantje's Tourclub Rit organiseren in Limburg.

Veel is nog onduidelijk, maar mogelijke een mogelijke datum is 19 of 26 juni.

Ik weet nog niet hoe lang, Weet nog niet of we naar het heuvelland gaan of dat maar gewoon vermijden vanwee de drukte. Ben er zelfs over aan het denken om noordelijker in de Porvincie te starten zodat het makkelijker aan te rijden voor meer mensen.


Het wordt 19 juni. Bij slecht weer uitstel naar 26 juni.

Vertrekpunt:
parkeerplaats KFC Roermond
Schaarbroekerweg 70,
6042 EJ Roermond

Verzamelen: 09:30 ~10:00
Vertek 10:00
De route is 170 km. Volgens TomTom doen we hier 3 uur en 46 minuten over. Ik ga de route nog eens narijden en kijken dat we na 50 à 60 km een stop hebben. En dan rond de middag ergens iets kunnen eten.
Terugkomst bij de KFC zal ergens rond 15:00 zijn.

Voor degenen die moeten tanken: Er ligt een Esso Express naast de KFC
Voor de Premium brandstof tankers: Er ligt een Shell op met V-power op 1,8 km (Broekhin Zuid) van het startpunt en we komen langs een Esso met Synergy Supreme+ in Melick (na 5 à 10 km)



Maar eerst zou ik wel eens willen weten wie er eventueel mee gaat

deelnemers:
@jbazelmans
@Ghengie
@Old Scoot
@mean-machine
@SndrD (ovb)
@MotoRobin

GPX viewer

GPX viewer
 

Bijlagen

  • DTR_goes_Limburg_-_definitief.gpx
    192,6 KB · Weergaven: 30
  • DTR_goes_Limburg_-_track_only.gpx
    178,3 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van de datum en of we naar het zuiden gaan, heb ik interesse. Zuid Limburg is erg mooi om te rijden.
 
Alhoewel ik er eerst nog bij probeer te zijn in de Veluwe, is Limburg natuurlijk lekker dicht bij en zal proberen plaats te houden in de agenda.

Een paar suggesties van mooie stukken:
Vanaf A77 tot Venlo is het de grens volgend (wel in Nederland) aardig rijden.
Van Maasbracht tot Geulle aan de Maas aan de westelijke kant van de Maas is ook altijd mooi.
De heuvels zijn natuurlijk erg mooi, maar inderdaad vaak druk. Zeker in het weekend in de zomer.
 
Ik volg deze ook. Met noord Limburgse wortels is een uitstapje naar het zuiden prima te combineren met familie verplichtingen.
 
Het lijkt me leuk een keer een route te rijden die niet over de ‘mergellandroute’ gaat maar wel naar het Zuiden
 
Mergellandroute is niet leuk in het weekend. Veel te druk.
Noord Limburg regio Gennep, Park Maasduinen en dan een stukje Duitsland mee pakken. Qua sturen zitten er een paar leuke stukjes bij.
 
Heb nu net een leuke route bij elkaar geklikt. Het meest zuidelijk is Sittard, het meest noordelijk is Baarlo en het meest Westelijk Stramproy. 170 km. Ik zal hem binnenkort eens gaan rijden. Zitten een paar stukken in die ik zelf nog nooit gereden heb, dus even kijken hoe dat er allemaal uit ziet
1620066674553.png
 
Die route komt net niet bij mij langs de deur. Bij Kessel kun je misschien beter de Schijfweg-Noord pakken, die is i.t.t. direct langs de Maas lekker rustig in het weekend. Voor zover ik het verder uit mijn hoofd ken is de route dikke prima :t
 
Laatst bewerkt:
Dat stukje van Baarlo naar Kessel is eigenlijk ook onbekend voor mij 😂
 
Dan zou ik zeggen lekker wat rond rijden daar en er zelf achter komen, maar het kan op de route het dichtst bij de Maas nogal druk worden. Als je alleen rijdt kan het nog wel, maar met een groep is het niet te doen denk ik.
 
Zoals boven al geschreven ligt aan de datum en hoe het met de corona maatregelen is gesteld heb ik best zin in een ritje, het is voor mij een thuis wedstrijd met name midden en zuid oostelijk Limburg.
De drukte is meestal in het heuvelgebied rond Vaals , de drielandenpunt [vroeger ooit vierlandenpunt] en het hoogste punt van Nederland.
 
Sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen. Afhankelijk van datum wil ik wel mee.

Als het enigszins redelijk weer is dan is de heuvellandroute door drukte echt niet leuk inderdaad trouwens.
 
Ik heb de afgelopen weken regelmatig in het heuvelland rondgereden, en het viel met de drukte best mee. Maar ik ben dan ook niet zuidelijk van de N278 (Maastricht-Vaals) geweest. Meer in de omgeving Beek/Schimmert/Klimmen. en daar viel het tot nu toe nog reuze mee met de drukte.
 
Ik hou het hier ook even in de gaten, noord-midden Limburg lijkt me leuk als zuiderling.... ;) Mergelland route in het weekend zou ik idd niet doen..... of tegengesteld rijden, of meer van de route afwijken en de de kris-kras weggetjes opzoeken.....
 
De andere optie is via de Grensmaas afzakken naar het zuiden, dan het heuvelland in en langs de duitse grens terug (162 km)

1620114255488.png
 
Misschien moet ik het maar makkelijk doen wat betreft de datum. Het wordt 19 juni. Bij slecht weer uitstel naar 26 juni.

Vertrekpunt:
parkeerplaats KFC Roermond
Schaarbroekerweg 70,
6042 EJ Roermond

Verzamelen: 09:30 ~10:00
Vertek 10:00
De route is 170 km. Volgens TomTom doen we hier 3 uur en 46 minuten over. Ik ga de route nog eens narijden en kijken dat we na 50 à 60 km een stop hebben. En dan rond de middag ergens iets kunnen eten.
Terugkomst bij de KFC zal ergens rond 15:00 zijn.

Voor degenen die moeten tanken: Er ligt een Esso Express naast de KFC
Voor de Premium brandstof tankers: Er ligt een Shell op met V-power op 1,8 km (Broekhin Zuid) van het startpunt en we komen langs een Esso met Synergy Supreme+ in Melick (na 5 à 10 km)

Het wordt trouwens de route tussen Sittard en Baarlo. We gaan niet het heuvelland in.

Een gpx van de voorlopige route heb ik toegevoegd. Deze route kan dus nog wijzigen
 

Bijlagen

  • ex-lessers_Limburg_2021_voorlopig.gpx
    193,6 KB · Weergaven: 38
beide gaan voor mij sowieso niet aangezien mijn zaak open is dus ik skip deze even :) Koffie in Hoensbroek is wel altijd mogelijk voor de mensen hier :P :]
 
Alhoewel ik er eerst nog bij probeer te zijn in de Veluwe, is Limburg natuurlijk lekker dicht bij en zal proberen plaats te houden in de agenda.
Bij het rondje over de Veluwe had ik mss wel kunnen lopen naar het startpunt.

Maar Limburg voor jou dichtbij, lijkt dan voor mij blijkbaar erg ver. Nou mooi niet!
Of ik naar Drenthe moet of in dit geval naar Roermond is voor mij allebei dichtbij.
Ik maak er geen punt van om een aanrijd-route te hebben van een uurtje.
Vorige week nog gestart in Schagen en andere keer in Lelystad.

Niet huilen, maar gewoon een stukje tuffen! :] (daar heb je die motor toch voor!)
Staat genoteerd: 29mei Veluwe en 19 juni midden Limbo.
Meeste wegen ken ik wrs wel, maar toch laat ik me graag verrassen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan