DTR goes Limburg

Ik heb aan café de tram in Ittervoort betaald volgens de Rabobank. Als dat stiekem in Baexem was, dan die. Had ze op het eind nog een jonger zusje ook! :+
Toevallig vorige weel met de eigenaar zitten babbelen, tevens om onze komst aan te kondigen. En daardoor weet ik dat hij vroeger een café in Ittervoort had. Maar nu zit hij dus in Baexem.
En de sereerster zag er idd leuk uit. O-)
 
Ben bezig met een " filmpje" van deze rit. En ik vind het toch iedere keer stoer om een shot zoals deze te zien, met al die motoren in mijn speigel

1625251797435.png
 
IK kon ook niet mee, maar was heerlijk aan het slingeren op strakke haarspeldjes op Kreta. Niet met min RT natuurlijk en ook het vermogen was een stuk met de kymco 200i maar het plezier was er zeker niet minder om. Het was er bloed heet met soms boven de 40 graden en dan wordt je zelfs in een T-shirt warm. Ja daar rijd ik niet meer in mijn gewone kleding maar ik rijd daar ook meestal zo 40 a 50 km. Doek ook zeer als het mis gaat natuurlijk maar. Gelukkig ken ik de wegen daar aardig en rijd dan extra oplettend en defensief,. Want daar kun je aardige gaten e.d. tegen komen.
Ik zal binnenkort op mijn eigen draadje weer een verhaaltje schrijven en een paar relive clipjes;)
 
Limburg is leuk, maar Kreta is nog een stapje beter!

Dat je rijdt met een T-shirt bij extreme hitte dat komt me bekend voor.
Op Sicilië ging ik ook met slippers, korte broek en T-shirt naar de supermarkt. Bij zulke warmte komt de grens ergens anders te liggen.
Had nog wel een helm op. Dat deed echter ook niet iedere local. Pa, moe en 2 kinders zonder enige bescherming op de scooter.
O ja, heb daar toen extra luchtige zomerhandschoentjes gekocht. Die voor de NL-zomer waren daar veel te warm.
 
Die norm waar ze naartoe willen is echt onrealistisch.
Heb een ventilator in de slaapkamer staan voor de hete, klamme en broerige nachten.
En zo'n app-je gedownload als dB-meter, wellicht onbetrouwbaar maar je hebt iig een indicatie.
Op de laagste stand, waar je gewoon heerlijk kunt slapen is het geluid gem. zo'n 60 dB.
Dus laat staan, buiten met omgevingsgeluiden valt zoiets weg. Maar het is wel 60 dB!
In een drukke stad gaan bepaalde geluiden ook verloren door de stedelijke ruis, dito in een stil dorp.
Maar laten we gewoon een beetje rekening met elkaar houden, en laat die hetze nu maar eens stoppen. Corona is "bijna" voorbij want alle restaurants zitten schijnbaar 's avonds vol, levendigheid alom en straks is iedereen het geluid weer vergeten.
 
Limburg is leuk, maar Kreta is nog een stapje beter!

Dat je rijdt met een T-shirt bij extreme hitte dat komt me bekend voor.
Op Sicilië ging ik ook met slippers, korte broek en T-shirt naar de supermarkt. Bij zulke warmte komt de grens ergens anders te liggen.
Had nog wel een helm op. Dat deed echter ook niet iedere local. Pa, moe en 2 kinders zonder enige bescherming op de scooter.
O ja, heb daar toen extra luchtige zomerhandschoentjes gekocht. Die voor de NL-zomer waren daar veel te warm.
Maar ik trek dan wat dikkere sportsokken en stevige gympen aan,, Toch iets van bescherming :)
Hebben ook eigen helmen mee , maar als je ziet hoe ze daar op een R1200 durven rijden ...8)7_O-
 
Hebben ook eigen helmen mee , maar.....................
Eigen helmen mee??
Ik was met mijn eigen motor vanaf thuis naar Sicilië gereden. (en terug)
Ja, en daarom had ik ook mijn eigenste helm op!

Onderweg naar de super, had ik dus mijn (volledige) motorkleding maar in het tentje laten liggen. Veel te warm!!
 
Laatst bewerkt:
Die norm waar ze naartoe willen is echt onrealistisch.
Heb een ventilator in de slaapkamer staan voor de hete, klamme en broerige nachten.
En zo'n app-je gedownload als dB-meter, wellicht onbetrouwbaar maar je hebt iig een indicatie.
Op de laagste stand, waar je gewoon heerlijk kunt slapen is het geluid gem. zo'n 60 dB.
Dus laat staan, buiten met omgevingsgeluiden valt zoiets weg. Maar het is wel 60 dB!
In een drukke stad gaan bepaalde geluiden ook verloren door de stedelijke ruis, dito in een stil dorp.
Maar laten we gewoon een beetje rekening met elkaar houden, en laat die hetze nu maar eens stoppen. Corona is "bijna" voorbij want alle restaurants zitten schijnbaar 's avonds vol, levendigheid alom en straks is iedereen het geluid weer vergeten.
Wat heeft dit verder met dit topic te maken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan