Veiligheid

Even antwoorden op de vraag: (dat is nuttiger dan kibbelen onder elkaar)

De techair 5 beschermt rug, ribben,borst en schouders. Een airbag is impact bescherming , net zoals protectoren dat ook doen, maar de impactkracht vermindert tot wel 93% tov passieve protectoren oftewel dezelfde bescherming als 18 passieve protectoren.
De jas die je boven de airbag gaat dragen heeft dan level A, AA of AAA en dat gaat over abrasion resistance op bepaalde zones van je lichaam. Als de airbag ontplooit kunnen die zones sowieso geen contact maken met het asfalt, dus in die zin maakt het weinig uit of je een AA dan wel een AAA vest erboven hebt en ben je met beide evengoed beschermd.
Vermits je Techair 5 een ondervest is ( zonder abrasion resistance) , moet deze wel beschermd worden door een jas erboven. In die zin zal je met een lederen AAA vest, je tech air 5 beter beschermen tijdens een val dan met een textiel AA.
Bij een serieuze schuiver zal er dus iets meer risico zijn dat de textiel jas openscheurt en de airbagvest beschadigd geraakt in het proces, maar voor dat gebeurt heeft die haar werk sowieso al wel gedaan. Een lederen AAA vest gaat waarschijnlijk de boel iets beter samenhouden en je Tech air 5 ongeschonden uit de schuiver laten komen.
Zelf draag ik een Textiel REVIT Tornado ( level AA ) boven mijn IXON airbagvestje.

En dan zijn er nog je armen natuurlijk. Er is weinig verschil in de zonering van de armen bij AA en AAA. Zelf heb ik in de Tornado vrij grote level 2 schouder en elleboogprotectoren zitten onder de zones1 . Die beschermen naast impact ook bij abrasion, als ze goed op hun plaats blijven. Kies in ieder geval kleding waar dat het geval is. Jouw Tech air 5 covert de schouders ook nog eens.

Kortom. Ik denk dat , als je dit comfortabeler vindt, je probleemloos je lederen AAA jas kan inruilen voor een textiel AA jas zonder in te boeten op bescherming, als je daaronder een tech air 5 hebt zitten. En uiteraard haal je de rugprotector uit je jas.
 
Laatst bewerkt:
Vind "trek een auto aan" best een prima reactie. Hij geeft hiermee aan dat je je nooit kan kleden voor het ongeval wat eventueel zou komen.
Kan je nog zo een goede protectie hebben; AAA klasse, Airbags, 5 lagen kevlar, beste protectoren.. als je vol tegen een betonnen muur klapt helpt dat allemaal ook niet veel meer.
 
Een auto helpt dan ook niet. Maar ik ga best verder niet in. t'is een grappige reactie , dat wel, dus ik overreageer misschien, maar t'is zeker geen serieus te nemen zinvolle reactie. Waarom draag je dan wel een helm en al de rest.
Afin, hierboven staat mijn antwoord op zijn terechte vraag
 
:')
je hebt net je hele veiligheidsbetoog de grond in geboord.
Ik vraag me af : hoeveel ervaring hebben jullie als het op veiligheid bij crashes met de motor aankomt ?
absoluut niet.
En verder probeer ik niet aan een palmares van 26 crashes te komen ondanks mijn nog net iets meer gezegende leeftijd dan jij ;)
 
Laatst bewerkt:
Het meeste veilige is…..als het fout gaat dat je er goed op reageert. Niet op bomen of tegenligger klappen. Ook ervoor zorgen dat je NIET onder de vangrail komt. En als je door de lucht vliegt en je komt neer, probeer dan niet al te hard met je hoofd op het asfalt terecht te komen.
Dit is het wel zo een beetje wat je kan doen als het fout gaat.
 
ik reed vandaag op heen en terug weg langs een klapper met een motorfiets. motor rijdt op voorrangsvweg en tegemoet komende auto draait voorlangs een zijstraat in.

Het enige waar je dan wat aan hebt zijn de juiste reflexen
 
Het meeste veilige is…..als het fout gaat dat je er goed op reageert. Niet op bomen of tegenligger klappen. Ook ervoor zorgen dat je NIET onder de vangrail komt. En als je door de lucht vliegt en je komt neer, probeer dan niet al te hard met je hoofd op het asfalt terecht te komen.
Dit is het wel zo een beetje wat je kan doen als het fout gaat.

jij denkt dat je een keuze hebt ... :')
jij bent overduidelijk nog nooit gecrasht.
 
Wat een gelul allemaal. Een stuk extra veiligheid toevoegen is altijd goed.
Ik reed vorig jaar 10 meter achter een motorrijder die er met een highsider afging. Hij bleeft een paar minuten uitgeteld op de grond liggen. Ik ben er van overtuigd dat hij baat had gehad bij een Airbag.
Zelf heb ik van de winter ook een tech-air 5 gekocht, voor onder een maat gemaakt pak. Damen gaf ook te kennen dat 90% van de maatpakken die ze maken van een Airbag worden voorzien. Als je de mogelijkheid hebt, waarom niet.
 
Toen mijn motor onderuit ging voor een stoplicht door olie .. sprong ik met een snelle beweging van de motor af. Om vervolgens met een driedubbele salto perfect terecht te komen in de berm. Natuurlijk wel alles in slow motion net als in de actiefilms. En er waren uiteraard explosies.

Ik greep gewoon te hard de rem in en ging op m'n plaat als een beginnend-bestuurder-debiel, niet mijn meest glamoureuze moment.
 
En je hebt ongetwijfeld je motor gecontroleerd neergelegd in het valproces. :] waarbij je berekende aan de hand van het gewicht van de motor en je eigen gewicht, welke duwkracht nodig was om de motor naar links naast de boom te laten schuiven en jezelf net naast het paaltje voorbij te laten gaan vooraleer over te gaan in de driedubbele salto
 
En niet te vergeten....intussen maakte je een selfie om later op sociale media te kunnen posten, want dat was het doel van de slide :
Vallende motorrijder die een selfie neemt van de val
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan