Ja, alle lagers eruit en in de boutgaten oude boutjes draaien en de pasvlakken afplakken.
ja hoor, die tik je er zo uit, vanaf de andere kant , dus zeg maar van binnenuit....Zijn die lagers er heel uit te krijgen...hebben nog niet zoveel km gedraaid....
ja hoor, die tik je er zo uit, vanaf de andere kant , dus zeg maar van binnenuit....
Mijn velgen komen uit mijn BMW Rockster. Die heeft op dit moment een kleine 5000 kilometer gedraaid, dus ook jong. SOms lukt het om de lagers er heel uit te krijgen, soms niet. In mijn geval kreeg ik de goedkope lagers er heel uit en de dure (>50€)niet.... In mijn bovenste kroonplaat zaten twee lagers van elk 62 euro per stuk. Je raadt het al : niet eruit te krijgen. Dus maar nieuwe besteld.
Tsja... Miscchien heb jij wel geluk ! Denk niet te licht over het voorwerk: als je dat niet goed doet, heb je straks uren werk om de coating er weer af te krabben/schuren....!
Dat van dat afdekken wist ik wel...wel vaker spullen laten coaten...was alleen nieuwsgierig naar de wiellagers....ze worden onder het rijden ook warm (?) lijkt mij...alleen niet 160 graden natuurlijk...dus toch maar beter eruit halen...Mijn velgen komen uit mijn BMW Rockster. Die heeft op dit moment een kleine 5000 kilometer gedraaid, dus ook jong. SOms lukt het om de lagers er heel uit te krijgen, soms niet. In mijn geval kreeg ik de goedkope lagers er heel uit en de dure (>50€)niet.... In mijn bovenste kroonplaat zaten twee lagers van elk 62 euro per stuk. Je raadt het al : niet eruit te krijgen. Dus maar nieuwe besteld.
Tsja... Miscchien heb jij wel geluk ! Denk niet te licht over het voorwerk: als je dat niet goed doet, heb je straks uren werk om de coating er weer af te krabben/schuren....!
Dat van dat afdekken wist ik wel...wel vaker spullen laten coaten...was alleen nieuwsgierig naar de wiellagers....ze worden onder het rijden ook warm (?) lijkt mij...alleen niet 160 graden natuurlijk...dus toch maar beter eruit halen...
Dat lijkt mij ook, poedercoaten gebeurd bij een temperatuur van 200 graden, daar gaat je lagervet wel van vloeien.Van horen zeggen:
Het vet in je lagers kan smelten en eruit lopen... Dat komt dan onder coating en komt de hechting niet echt ten goede zeg maar...
Van horen zeggen:
Het vet in je lagers kan smelten en eruit lopen... Dat komt dan onder coating en komt de hechting niet echt ten goede zeg maar...
Cool... mat zwart.. daarvan wil ik tzt wel foto's zien zegJa, alle lagers eruit en in de boutgaten oude boutjes draaien en de pasvlakken afplakken. Een goede coater kan buiten de RAL kleuren ook speciale kleuren (Glitter/fluor/ two-tone en dergelijke) leveren. Ik ben net bezig om wat onderdelen waaronder twee wielen matzwart te laten poedercoaten. (Met dank aan Gixxer Fighter!)