Ik rijd sinds een jaar of 11 motor, jaar in jaar uit. De eerste motoren hadden allemaal carbs.
Nu bij de laatste 2 motors merk ik dat ze in de winter structureel meer verbruiken als in de zomer. De enerlaatste was een sv650 2003 met injectie en de laatste is een fz6 2004 met injectie (heb ik pas 2 weken dus het verbruik in de zomer is vrij lastig vast te stellen )
Komt dit door de sensors van de injectie? Als zo'n sensor in de gaten heeft van HEE, koude lucht, laten we het mengsel maar rijker maken. Of lul ik nu uit m'n nek. De sv reed in de zomer zo rond de 1 op 19 en in de winter 1 op 16 (met powercommander). De fz6 nu na 700 kilometer inrijden 1 op 16 (vind ik vrij slecht temeer omdat je met inrijden niet boven de 6000 toeren komt
Nu bij de laatste 2 motors merk ik dat ze in de winter structureel meer verbruiken als in de zomer. De enerlaatste was een sv650 2003 met injectie en de laatste is een fz6 2004 met injectie (heb ik pas 2 weken dus het verbruik in de zomer is vrij lastig vast te stellen )
Komt dit door de sensors van de injectie? Als zo'n sensor in de gaten heeft van HEE, koude lucht, laten we het mengsel maar rijker maken. Of lul ik nu uit m'n nek. De sv reed in de zomer zo rond de 1 op 19 en in de winter 1 op 16 (met powercommander). De fz6 nu na 700 kilometer inrijden 1 op 16 (vind ik vrij slecht temeer omdat je met inrijden niet boven de 6000 toeren komt