Ik heb een ouwe crosser CR250 en de vering buigt te diep door, hoewel ik geen zware kerel ben. Ik begrijp geen jota van die afstellingen. Ik kan vanuit stilstand de voorvork tot het einde duwen, volgens mij niet normaal. De achterveer is zo mogelijk nog zachter. Heel erg comfortabel om wat rond het circuit te toeren, maar als ik door een bocht wil scheuren zit ik zowat met m'n kont in het zand. Na een sprong buigen de veringen door tot het eind en dan maak ik vlak na de sprong nog een tweede sprongetje. (En daarna ga ik op m'n bek)
Ik heb nu de demping bijna volledig dichtgedraaid voor en achter, maar ik kan morgen pas testen wat dat precies doet. Ik begrijp het verschil niet tussen demping en vering. Ook de stelringen achteraan zou ik nog kunnen verdraaien maar ik heb geen idee wat dat uithaalt. Volgens mij gaat de motor dan gewoon hoger staan.
Kan iemand wat interessante uitleg hierover geven ? Nieuwe elementen aanschaffen doe ik niet, want het fietsje is véél te oud om er nog veel euros aan te hangen. Ik zou 'm zo goed en zo kwaad mogelijk afgesteld willen krijgen met wat erop zit. Iemand tips, anders dan "ga naar een speciaalzaak" ?
Ik heb nu de demping bijna volledig dichtgedraaid voor en achter, maar ik kan morgen pas testen wat dat precies doet. Ik begrijp het verschil niet tussen demping en vering. Ook de stelringen achteraan zou ik nog kunnen verdraaien maar ik heb geen idee wat dat uithaalt. Volgens mij gaat de motor dan gewoon hoger staan.
Kan iemand wat interessante uitleg hierover geven ? Nieuwe elementen aanschaffen doe ik niet, want het fietsje is véél te oud om er nog veel euros aan te hangen. Ik zou 'm zo goed en zo kwaad mogelijk afgesteld willen krijgen met wat erop zit. Iemand tips, anders dan "ga naar een speciaalzaak" ?