Vering afstellen

26 jun 2001
56
0
48
Eindhoven eo
#1
Ik heb net een tdm 850 uit '92 gekocht en hier kun je dus voor en achter de veervoorspanning en de demping instellen.

Hoe kun je dit het beste aanpakken. Wat moet je voelen als de vering goed of slecht staat en welke instellingen moet je dan veranderen.
:?
Kan iemand hier duidelijkheid in verschaffen.

Alvast bedankt.

Jeroen
 

BertV

MF veteraan
21 mei 2001
11.489
0
39
Amersfoort
#2
Ik heb hier geen verstand van, maar ik heb het gevoel dat veel mensen hun vering willen aanpassen terwijl het standaard gewoon goed is.

los van jouw verhaal natuurlijk.. :) laat de experts maar antwoorden:
 
26 jun 2001
56
0
48
Eindhoven eo
#3
Ik vraag me dus af of standaard altijd goed is. Waarom maken ze het dan stelbaar ??

Ook ben ik niet zo zwaar (60 kg) en ik neem aan dat je de vering hier ook op af moet stellen.
 

soeptablet

Die hard MF'er
18 jun 2001
721
0
Lely(k)stad
www.soeptablet.com
#4
Ik had het idee dat mijn vering wat aan de weke kant was, maar zeker weten deed ik het niet. Na een ritje met mijn vriendin achterop wist ik het echter zeker: na elke hobbel in het asfalt leek het alsof mijn fietsje nog één keer nadeinde, het voelde aan alsof mijn motor na een hobbel nog even een hupje deed. Zelf mijn vriendin had het gevoeld... Nu heb ik de achterveer een tandje strakker gezet en dat voelt vooralsnog beter aan...
 
26 jun 2001
89
0
Den Burg (Texel)
#5
Om uit te vinden wat de variatie in veerspanning uitmaakt?

Gewoon een daggie proberen over een vast parcours, met bochten en met hobbels, alleen en met duo.

Mijn achtervering (bmw F650) is in 40 kliks te stellen, heb ze niet allemaal geprobeerd maar wel in stappen van 8, kon daar zelf wel verschil in merken. Stel mijn vering nu ook wel of op de route (relaxt provinciaals rijden of lange stukken snelweg)

:]