Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je moet dus eigenlijk een zachtere veer monteren voor het rijden in de regen , kun je de negatieve veerweg normaal afstellen.Dat klopt, alleen noemde ik het de niet bestaande "dynamische negatieve veerweg"
Anyhow... Mij is duidelijk dat ik de demping wat aan ga passen, Full Wets op nummer 3 zet en dan maar wachten tot er een hoosbui komt.
Waarom zou je minder negatieve veerweg gebruiken als je minder hard op het gas gaat ? Je bedoelt iets anders , lijkt me.Je gaat automatisch minder hard op t gas in de regen bocht uit. Dus benut je ook minder negatieve veerweg. Dus met een bestaande veer gaat dat prima.
Ja oke , maar ik dacht dat ie het over de statische negatieve veerweg had. Jij begint lijkt me over nog andere afstellingen , weet niet hoe hard Rob RD rijdt op straat maar het lijkt me dat hij van het leven houdt .Als je accelereert uit een bocht bijv. Dan dan trek je je motor uit de veer achter. En niet wat velen denken in de veer. Als je je negatieve veer weg “ opgebruikt “ hebt ga je achter grip verliezen en komt bovendien je voorwiel omhoog. Dat zal in de regen niet snel gebeuren. Omdat er zowiezo al minder tractie is
Als je accelereert uit een bocht bijv. Dan dan trek je je motor uit de veer achter. En niet wat velen denken in de veer. Als je je negatieve veer weg “ opgebruikt “ hebt ga je achter grip verliezen en komt bovendien je voorwiel omhoog. Dat zal in de regen niet snel gebeuren. Omdat er zowiezo al minder tractie is
Okee.. ik ga het ontdekken. Ik baseer het op natuurkundige wetten. Als je een trekkracht uitoefent boven erm scharnierpunt wil het scharnierpunt een kleinere hoek maken. Zo werkt het ook bij een deurdranger.
Okee.. ik ga het ontdekken. Ik baseer het op natuurkundige wetten. Als je een trekkracht uitoefent boven erm scharnierpunt wil het scharnierpunt een kleinere hoek maken. Zo werkt het ook bij een deurdranger.
zoek op "kettingeffect" of in het engels "anti-squat" en het zal je wel duidelijk wordenTis geen BMW met cardan hoor. Je trekt m achter echt in de vering
Okee.. ik ga het ontdekken. Ik baseer het op natuurkundige wetten. Als je een trekkracht uitoefent boven erm scharnierpunt wil het scharnierpunt een kleinere hoek maken. Zo werkt het ook bij een deurdranger.
Ik denk dat de voorwaartse aandrijving door het achterwiel er voor zorgt dat alle reactiekrachten tot resultaat hebben dat de motor uit de vering komt, wat ik begrepen heb met inlezen. Als je de motor op de middenbok zou zetten met de rem erop is de kans op inveren een stuk groter.Huh maar als je gas geeft veert de achtervering toch zeker in
Hoezo?Die hebben een hele andere ophanging
Die hebben een hele andere ophanging
toch nog maar wat beter lezenIk denk dat de voorwaartse aandrijving door het achterwiel er voor zorgt dat alle reactiekrachten tot resultaat hebben dat de motor uit de vering komt, wat ik begrepen heb met inlezen. Als je de motor op de middenbok zou zetten met de rem erop is de kans op inveren een stuk groter.
De achterbrug staat al naar beneden vanuit het draaipunt achter het motorblok gezien, als nu het achterwiel aangedreven wordt zal de reactiekracht voorwaarts er toe leiden dat de achterbrug door het achterwiel onder het motorblok getrokken wil worden