Vering CBR F2

Boer Maarten

Die hard MF'er
20 mrt 2005
708
0
Anna Paulowna
laatst heb ik op school een lezing bijgewoon van een werknemer van Protech support, die een uitleg gaf over het afstellen van de wielgeleiding van een motorfiets.

dus eenmaal thuis gekomen begon ik natuurlijk ff lkkr te douwe en te trekken aan de veren/ dempers van mijn F2 en kwam ik tot de conclusie dat mijn uitgaande demping (achterschokbreker) veel te zwaar staat. na het inveren van de achterkant komt deze heel traag weer omhoog..
en tijdens het rijden zou ik juist weer wat meer ingaande demping willen om wat van dat zompige gevoel aan de achterkant af te komen..

bij een uitgebreide veerset houd dit dus in dat ik mijn uitgaande demping iets zachter zet en mijn ingaande zwaarder. maar volgens mij kan ik alleen de uitgaande demping van mijn F2 instellen.

de veervoorspanning opdraaien leek mij ook al geen goed idee omdat ik al zo goed als geen negatieve veerweg meer heb aan de achterkant. (welke dus wel vrij belangrijk blijkt te zijn)

iemand mischien ervaringen om dit op te lossen?

(behalve me schamiele bankrekening plunderen om een nieuwe uitgebreide schroefset aan te schaffen)....
 
Misschien eens een keertje langs HK rijden. Ff vragen of er met simpele dingen het een en ander op te lossen is...

Misschien is het nog een optie om je achterschokdemper te laten afvullen met andere viscositeit olie. Dan dempt tie ook harder. Weet alleen niet of je demper olie ondersteunt is...
 
Ik reed zelf met mijn F2 op deze setting: Voorspanning achter op maximaal en uitgaande demping op halve slag uit (ervanuitgaande dat je begint vanaf helemaal dicht/rechtsom gedraaid.)

En ik moet je zeggen, daar kon ik aardig mee uit de voeten :]
 
Ik reed zelf met mijn F2 op deze setting: Voorspanning achter op maximaal en uitgaande demping op halve slag uit (ervanuitgaande dat je begint vanaf helemaal dicht/rechtsom gedraaid.)

En ik moet je zeggen, daar kon ik aardig mee uit de voeten :]

maar kan je uitgaande en ingaande wel appart stellen dan? if is de uitgaande slag die stelschroef onder aan de demper waar je door de achterbrug bij kan komen?
 
Ik weet niet van welk jaar jouw F2 is, maar modellen van 1992 (dat was die van mij ook) hebben geen mogelijkheid tot instellen van ingaande demping.

Aan de achterzijde kun je verstellen: Uitgaande demping (is idd onderste stelschroef bij a.brug)
Veervoorspanning (dit doe je met een haaksleutel)

Aan de voorzijde kun je verstellen : Veervoorspanning (stelschroef bovenop de vorkpoot)
Ingaande demping en uitgaande demping kun je niet instellen, hoewel je met verschillende Viscositeit oliën veel kunt doen alsook de luchtkamer erboven.

Vraag dit anders even na bij een veringspecialist. Voor de voorzijde kun je ook progressieve vorkveren kopen van rond de 120 euro.
 
hijs uit 93. ik ga van ut weekend maar es met de haaksleutel en een skroevendraaier op pad. en gewoon es even lkkr experimenteren. word wel ff puzzelen met de beperkte instelmogenlijkheden. maar ga proberen er het beste van te maken.
bedankt voor de reacties!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan