Boer Maarten
Die hard MF'er
laatst heb ik op school een lezing bijgewoon van een werknemer van Protech support, die een uitleg gaf over het afstellen van de wielgeleiding van een motorfiets.
dus eenmaal thuis gekomen begon ik natuurlijk ff lkkr te douwe en te trekken aan de veren/ dempers van mijn F2 en kwam ik tot de conclusie dat mijn uitgaande demping (achterschokbreker) veel te zwaar staat. na het inveren van de achterkant komt deze heel traag weer omhoog..
en tijdens het rijden zou ik juist weer wat meer ingaande demping willen om wat van dat zompige gevoel aan de achterkant af te komen..
bij een uitgebreide veerset houd dit dus in dat ik mijn uitgaande demping iets zachter zet en mijn ingaande zwaarder. maar volgens mij kan ik alleen de uitgaande demping van mijn F2 instellen.
de veervoorspanning opdraaien leek mij ook al geen goed idee omdat ik al zo goed als geen negatieve veerweg meer heb aan de achterkant. (welke dus wel vrij belangrijk blijkt te zijn)
iemand mischien ervaringen om dit op te lossen?
(behalve me schamiele bankrekening plunderen om een nieuwe uitgebreide schroefset aan te schaffen)....
dus eenmaal thuis gekomen begon ik natuurlijk ff lkkr te douwe en te trekken aan de veren/ dempers van mijn F2 en kwam ik tot de conclusie dat mijn uitgaande demping (achterschokbreker) veel te zwaar staat. na het inveren van de achterkant komt deze heel traag weer omhoog..
en tijdens het rijden zou ik juist weer wat meer ingaande demping willen om wat van dat zompige gevoel aan de achterkant af te komen..
bij een uitgebreide veerset houd dit dus in dat ik mijn uitgaande demping iets zachter zet en mijn ingaande zwaarder. maar volgens mij kan ik alleen de uitgaande demping van mijn F2 instellen.
de veervoorspanning opdraaien leek mij ook al geen goed idee omdat ik al zo goed als geen negatieve veerweg meer heb aan de achterkant. (welke dus wel vrij belangrijk blijkt te zijn)
iemand mischien ervaringen om dit op te lossen?
(behalve me schamiele bankrekening plunderen om een nieuwe uitgebreide schroefset aan te schaffen)....