Zo, daar ben ik weer, tsja, ik weet het, heeft allemaal wat langer geduurd dan gedacht.
Ik was ook bezig met een SX voorvork compleet, komt misschien nog, maar gaat iig nog wat tijd overheen.
Er zat iig veels te weinig olie in me voorvork, luchtkamer hoort standaard 13 cm te zijn, bij mij was het 17 a 19 cm, zat ook nog maar weinig olie in.
Me keerringen lekten niet trouwens, maar daar dadelijk meer over.
Vorige weel al eens met WP gebeld, die adviseerden zwaardere veren (ook zwaarder dan de sx veren) en demping aanpassen, daarvoor moet ik dan langskomen, zet ik er zelf ander veren in, dan adviseerde WP me dikkere olie te gebruiken, omdat de plaatjes van de demping zelf aan te passen is ervaring voor nodig.
Volgens WP kom je met dikere olie aardig in de buurt van hun aanpassing, maar niet helemaal natuurlijk.
Ik vandaag eens met Jan Droog gebeld, en die adviseerde me eerst maar eens nieuwe dikkere olie te nemen, 7.5 ipv de standaard 5.
Zoveel olie vullen dat je een luchtkamer overhoudt van 10 cm ipv de standaard 13 cm, volgens hem reageren deze vorken van de 520 daar er goed op, kleinere luchtkamer zorgt ervoor dat de voorvork onderin harder wordt.
Dit eerst maar eens testen, eventueel kan je altijd nog andere veren nemen.
Dus vanavond maar eens me poten uit elkaar gehaald, wat ik al zei, veels te weinig olie, en keerringen maar meteen vervangen, want olie moet toch ergens zijn gebleven, en nu ik alles los heb is het een kleine moeite.
Nu bleek dus dat de nieuwe keerringen wel degelijk veel strakker zitten, dus dat zal toch wel de oorzaak zijn geweest van de verlies van olie in der loop der tijd.
Boel weer in elkaar gezet, en de "nieuwe" poot eens vergeleken met de "oude".
Jeetje man, wat een verschil, voelt idd veel beter aan.
Eigenlijk zou ik hem ook wel eens willen testen met een goede poot welke dunnere olie heeft en 13 cm luchtkamer, maar die mogelijkheid heb ik effe niet.
Maar ik weet iig wel dat mijn problemen voor een heel groot deel zijn opgelost.
Van de week maar weer eens de poten monteren in een testritje maken, dan kom ik er nog wel even op terug.