verkeerscontrole Voorne Putten

Ventje van 5 jaar wat op het trottoir een keertje heen en weer rijdt
5 agenten voor nodig om dat ding af te pakken ???
:r :r :r :r :r

ruig kereltje dan
:+


*je heb het artikel gelezen*

vind dat paps ook een beetje dom is, het is zelfs op het nieuws geweest *tijdje terug* dat die dingen verboden zijn! als je dan wilt rijden zoek een groot rustig afgelegen parkeer terrein uit :+
 
:N :N Zucht, wat een klaagzang over snelheidscontroles die op het mooie en zo prachtig toerbare Voorne Putten ( Hier ging het idd in eerste instantie over) en Goeree Overflakkee worden gehouden. Men spreekt al van een ware heksenjacht die zich uitstrekt van de ene einder bij Hellegatsplein tot de andere einder voorbij Voorne Putten.

Met zoveel verkeersslachtoffers als verleden jaar dat G-O ineens in de top 3 staat is deze "heksenjacht" dus niet verwonderlijk want men wil van dit imago af en wel zo snel mogelijk!

Noem jij eens een ongeval op Flakkee vorig jaar waar geen drank in het spel was, want dat was namelijk de voornaamste reden waarom Flakkee de top 3 staat qua verkeersslachtoffers. Laten ze dat dan aanpakken, maar nee, onze "helden" gaan liever stiekem achter een bosje staan om te kijken of iemand belt, gordel om heeft, ect.
Bij een grote verkeerscontrole voor de veiligheid deze week zijn maar liefst 2 bestuurders bekeurd omdat zij geen rijbewijs bij zich hadden.
Dat komt echt ten goede van de verkeersveiligheid. :r

Ordinaire geldklopperij is het onder de smoes "verkeersveiligheid" :(
 
Stond er een aantal weken geleden niet in de regionale krant en volgens mij ook het AD dat dit soort minibikes verboden zijn?
Las het verhaal vandaag in de krant en moet zegen dat het "machtsvertoon"wel wat groot was maar pa had kunnen en moeten weten dat dit niet kon.

En als die agenten in een opbouwend gesprekje eens netjes de regels hadden uitgelegd en het bij de eerste overtreding netjes met een waarschuwing hadden afgedaan, dan was het nu geen groot drama voor het jongetje geweest en had hij ook nog vertrouwen gehad in "oom agent" Nu loopt hij onbewust voor de rest van z'n leven met angst of een grote wrok tegen blauw rond en dat lijkt me ook niet de bedoeling van een redelijk onschuldige overtreding.

Als iemand herhaaldelijk de boel in gevaar brengt en de bike wordt dan in beslag genomen, ok prima. Maar zoals het in dit geval gebeurd vind ik de de handelwijze en eigenlijk ook de bestraffing (Lees vernietigen van de minibike) niet in verhouding staan tot de in alle onschuld begane overtreding.

En kom me niet aan met de kreet: hij had de regeltjes moeten weten !!!
NIemand in Nederland kent alle regeltjes. Het zijn er namelijk zoveel dat er geen een Nederlander bestaat die ze allemaal kent.
 
En als die agenten in een opbouwend gesprekje eens netjes de regels hadden uitgelegd en het bij de eerste overtreding netjes met een waarschuwing hadden afgedaan,.....


Ja, ik ben het met je eens dat in het geval van dit jochie wel heel lullig is dat zijn verjaardagscadeau zo in een politiebusje verdwijnt, maar een evt. diskussie met de blauwe heren had niets opgeleverd. Ze zijn helaas verplicht om dit soort fietsjes mee te nemen.

Maar zelfs een uitgestorven parkeerterrein blijft volgens de heren openbare weg.
 
En als die agenten in een opbouwend gesprekje eens netjes de regels hadden uitgelegd en het bij de eerste overtreding netjes met een waarschuwing hadden afgedaan, dan was het nu geen groot drama voor het jongetje geweest en had hij ook nog vertrouwen gehad in "oom agent" Nu loopt hij onbewust voor de rest van z'n leven met angst of een grote wrok tegen blauw rond en dat lijkt me ook niet de bedoeling van een redelijk onschuldige overtreding.

Als iemand herhaaldelijk de boel in gevaar brengt en de bike wordt dan in beslag genomen, ok prima. Maar zoals het in dit geval gebeurd vind ik de de handelwijze en eigenlijk ook de bestraffing (Lees vernietigen van de minibike) niet in verhouding staan tot de in alle onschuld begane overtreding.

En kom me niet aan met de kreet: hij had de regeltjes moeten weten !!!
NIemand in Nederland kent alle regeltjes. Het zijn er namelijk zoveel dat er geen een Nederlander bestaat die ze allemaal kent.

Wat een onzin...................
Moeten alle politieagenten een boekje bij gaan houden waarin alle betrokkenen staan die ze al een keertje gewaarschuwd hebben?
En dan deze lijst iedere dag met elkaar uitwisselen :?

Nee hoor, als er politie bij komt vindt ik het niet meer dan logisch dat je een prent krijgt.
Trouwens in het krantenbericht van het 5 jarig jongetje stond niet dat de agent solo surveilleerde, dat de vader helemaal uit zijn stekker ging en de minibike niet wilde afgeven. De agent toen om een wagen ter assistentie vroeg. Er toen twee wagens kwamen.
De betrokken agent had vaderlief natuurlijk ook in bijzijn van zijn 5 jarig zoontje kunnen pepperen ipv collega's ter plaatse te vragen.

En als je nu nog niet weet dat mini bike's niet op de openbare weg mogen dan kom je echt uit een ei. Tis op tv geweest,krant,teletekst,,,,,,,,,,,,,,

O-)
 
En als die agenten in een opbouwend gesprekje eens netjes de regels hadden uitgelegd en het bij de eerste overtreding netjes met een waarschuwing hadden afgedaan,.....


Ja, ik ben het met je eens dat in het geval van dit jochie wel heel lullig is dat zijn verjaardagscadeau zo in een politiebusje verdwijnt, maar een evt. diskussie met de blauwe heren had niets opgeleverd. Ze zijn helaas verplicht om dit soort fietsjes mee te nemen.

Maar zelfs een uitgestorven parkeerterrein blijft volgens de heren openbare weg.


Dat zijn dus de zaligmakende uitwassen van het eerder door jou zo onderschreven ZERO TOLERANCE beleid. Vroeger had de agent veel vaker de mogelijkheid om gebruikt te maken van zijn discretionaire bevoegdheid. M.a.w. ze mogen in steeds minder gevallen zelf beslissen of ze het bij een waarschuwing laten of dat ze pv moeten op maken en beslagleggen op allerlei zaken.
Alles wordt nu dichtgetimmerd met allerlei starre voorschriften, waarvan niet meer mag worden afgeweken.
En ik kan je wel vertellen, als van een van mijn kinderen op zo'n lullige manier een bike in beslag genomen wordt, staat er om het kinderleed te verminderen dezelfde dag nog een nieuwe.
Plus dat dat joch nooit meer een agent vertrouwd en dat kan best vervelend uitpakken als hij in zijn latere leven er wel eens een keertje op eentje moet vertrouwen.
 
Wat een onzin...................
Moeten alle politieagenten een boekje bij gaan houden waarin alle betrokkenen staan die ze al een keertje gewaarschuwd hebben?
En dan deze lijst iedere dag met elkaar uitwisselen :?

Nee hoor, als er politie bij komt vindt ik het niet meer dan logisch dat je een prent krijgt.
Trouwens in het krantenbericht van het 5 jarig jongetje stond niet dat de agent solo surveilleerde, dat de vader helemaal uit zijn stekker ging en de minibike niet wilde afgeven. De agent toen om een wagen ter assistentie vroeg. Er toen twee wagens kwamen.
De betrokken agent had vaderlief natuurlijk ook in bijzijn van zijn 5 jarig zoontje kunnen pepperen ipv collega's ter plaatse te vragen.

En als je nu nog niet weet dat mini bike's niet op de openbare weg mogen dan kom je echt uit een ei. Tis op tv geweest,krant,teletekst,,,,,,,,,,,,,,

O-)


En sinds wanneer ben je in Nederland verplicht kranten te lezen, tv te kijken en naar de radio te luisteren :?


Tuurlijk ging die man uit z'n dak gezien de emotionele binding die hij aan het ding had. En dan blijf ik bij mijn mening, dat een goed gesprek meer opgelost had dan domweg gelijk het ding in beslag te nemen.
De aanpak staat simpelweg vaak niet meer in verhouding tot de overtreding, die iemand begaat. Stel je voor dat elke motor waar iets aan mankeerd (zoals te luid uitlaatje of verboden knipperlichtjes o.i.d. ) gelijk in beslag genomen wordt en door de shredder gaat. Officieel zou het nog kunnen denk ik ook, want je mag met die motoren ook niet op de openbare weg komen.
Nederland zou dan te klein zijn.














Vroebert denkt persoonlijk dat de agent een minibike wilde voor zijn eigen smurf zonder te betalen en dat hij helaas voor hem een tegenstribbelende klant tegenkwam :+ :+














Zo vroembert gaat nu maar even schuilen O-)
 
En ik kan je wel vertellen, als van een van mijn kinderen op zo'n lullige manier een bike in beslag genomen wordt, staat er om het kinderleed te verminderen dezelfde dag nog een nieuwe.

En zo kweek je dus dus van die onuitstaanbare krijsende kinderen die het normaal vinden om alles te krijgen.

Wist vroeger ook dat ik niet met een solex over straat mocht als ventje van 8, maar die werd toch ook afgepakt door de politie.
Denk je dat m'n vader een nieuwe gaf? Een schop onder je hol kon je nog krijgen ook.
 
Laatst bewerkt:
En zo kweek je dus dus van die onuitstaanbare krijsende kinderen die het normaal vinden om alles te krijgen.

Wist vroeger ook dat ik niet met een solex over straat mocht als ventje van 8, maar die werd toch ook afgepakt door de politie.
Denk je dat m'n vader een nieuwe gaf? Een schop onder je hol kon je nog krijgen ook.

Ik denk dat het grote verschil in het verhaal is, dat dit joch er met toestemming van zijn vader op mocht op een naar ik begreep rustig plekje en dat jij op straat reed met de solex, terwijl je dat niet mocht.
Als mijn kids iets niet mogen krijgen ze ook op hun kop. Ik vind alleen in dit geval de sanctie buitensporig ten opzichte de overtreding. En mijn kinderen proberen ook wel eens te krijsen om hun zin te krijgen. Alleen jammer voor hun is dan het standaard antwoord NEE !!!! En dat weten ze ook.
 
die vader is niet goed bij zijn hoofd, maar daar komt ie natuurlijk pas achter als zijn geliefde zoontje brokken maakt op de opebare weg zonder verzekerd te zijn.
hoe heet die man ? Tokkie ?
 
Ik begrijp er niks meer van.
Emotionele binding :?
Leg gewoon de feiten op een rij.

1 Mini bikes op openbare weg zijn verboden.
2 Het gezag waarschuwd hier niet voor.
3 Alleen Moeders waarschuwen als je iets doet wat niet mag.
4 Afspraak met het OM is dat de minibikes in de shredder gaan.
5 Vader de minibike zonder gemor moet afgeven als de sterke arm hierom vraagt. O-)
6 Vader tegen zijn zoon moet zeggen dat het gezag gelijk heeft.
7 Vader oliedom is dat hij met zoonlief niet op een afgesloten terrein was gegaan.
8 Het verhaal in de krant nergens op slaat want eigen schuld is dikke bult.
9 Ninjawil wel had willen zien wat vader had gedaan als zoonlief bij zijn eerste meters onder de plaatselijke Connexion bus was gekomen.
10 De sterke arm dan zeker wel goed genoeg was geweest voor een spoedrit met de ambu naar het Sofia kinderziekenhuis.

Ninjawil
 
hoi Oma

Er wordt vandaag (20 september) weer gecontroleerd!!!!


Aan de Vleerdamsedijk (bij het kerkje) wordt met een laserpistool op snelheid gecontroleerd.
 
En sinds wanneer ben je in Nederland verplicht kranten te lezen, tv te kijken en naar de radio te luisteren :?

Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen.

De aanpak staat simpelweg vaak niet meer in verhouding tot de overtreding, die iemand begaat.

Strenger straffen willen "we" toch allemaal? :?

Dat het gaat om misstappen die "de ander" begaat vergeten we maar even?

[me]Pommel is helemaal niet voor strenger straffen ... verantwoordelijkheid terug op de werkvloer / straat zet veel meer zoden aan de dijk.[/me]

Edit: ik ben ervan overtuigd dat hogere straffen maar minimaal helpen om het aantal misdrijven / overtredingen omlaag te brengen.
 
Ik denk dat het grote verschil in het verhaal is, dat dit joch er met toestemming van zijn vader op mocht op een naar ik begreep rustig plekje en dat jij op straat reed met de solex, terwijl je dat niet mocht.
Als mijn kids iets niet mogen krijgen ze ook op hun kop. Ik vind alleen in dit geval de sanctie buitensporig ten opzichte de overtreding. En mijn kinderen proberen ook wel eens te krijsen om hun zin te krijgen. Alleen jammer voor hun is dan het standaard antwoord NEE !!!! En dat weten ze ook.

Dus........................ de vader is de eikel had dat ding nooit moeten kopen had wijzer moeten zijn.

mijn zoon had enige tijd geleden ook zo'n ding gekocht, toen al gezegt ben je binnen de korste keren kwijt je mag er nergens mee rijden.
hij is dus in beslag genomen, en krijg het niet meer terug.
alleen er geen prent bij gehad, want die zijn wel buitensporig hoog.
 
Laatst bewerkt:
Tja de agent had de vader er ook op kunnen wijzen, dat Nederland veel cartbanen kent waar wel met die mini bikes mag worden gereden, mits aan veiligheidsvoorschriften wordt voldaan. Dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden is duidelijk, waar je er wel mee mag rijden is meestal niet duidelijk.
In dit geval was dacht ik ook een rustig plekje opgezocht, waarvan ze denk ik dachten dat het wel kon. Maar helaas vallen ook parkeerterreinen onder openbare weg.
 
Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen.[
De Nederlander die de wet kent moet ik nog tegenkomen, dat zou een wonder zijn.

Zelfs de familie Moskovich snapt er volgens mij regelmatig niets meer van in het oerwoud van het Nederlandse recht :X
 
Lijkt mij niet meer als normaal dat je op de GK altijd 80 rijdt. Want ze staan daar zowat dagelijks te controleren.

Maar goed, toch bedankt voor de waarschuwing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan