Verkeerslicht reageert niet (BE & NL)

Kijk, dit wil ik horen een van die een van die luiwammessen met hun blauwe lamp. Of liefst nog van zo'n wild om zich heen graaiende minister. Maar ik vrees dat dat ijdele hoop is, desalnittemin blijf ik ze lastig vallen.

Achja dat zegt niet alles.
Hier in Rotterdam hebben we de Maastunnel, altijd erg druk in de spits en smalle banen.
Er ligt een doorgetrokken streep in het midden. Je kunt er niet tussendoor, behalve als auto's je er bewust langs laten (ruimte maken), en dan rij je langs de witte lijn op 1 vlak erlangs.

Kreeg toen eens een bon op de mat, dat ik over de doorgetrokken streep was gereden met de opmerking erop dat ik daar niet in mocht inhalen.
Een poosje later reed ik weer in die tunnel, weer alles vast. Ik zag een politie auto dus ik daarnaast even gestopt en gevraagd wat zij vonden. De beste mannen hadden er geen enkele moeite mee als ik daar in die omstandigheden auto's inhaalden. Wat hun betreft bevorderde het de doorstroming, en kon het idd alleen als automobilisten er rekening mee hielden, dus was er niets aan de hand.

Toen ik zei dat ik er wel een bon voor had gehad was de opmerking, die zouden wij er iig niet voor uitschrijven....

Dus tja..
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel al een poosje of ik hier nu melding van moet maken of niet... Ik mijn ogen is het wachten op het eerste ongeluk (kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit nog niet gebeurd is zelfs). Ik rij er zelf niet dagelijks, maar er is zeker niet over nagedacht.

Als niemand het meldt zal er heel zeker nooit iets aan gebeuren. Nadenken moet je van een overheidsinstantie nooit verwachten.
 
Achja dat nog zegt niet alles.Dus tja..

Zeker niet, maar dan heb ik schriftelijke goedkeuring dat het mag. Nu is het op eigen risico... Gesprekjes aangaan met agenten eindigen dan toch in het feit: je mag niet door het rood rijden.
 
Trouwens, hieropvolgend nog zo'n vraag.

Hier in de buurt hebben ze een fly-over aangelegd welke als invoegstrook uitmond op de snelweg. Die snelweg waar je op invoegt is zelf ook een fly-over welke in een bocht loopt.

Je moet dus op snelweg snelheid invoegen naar links in een bocht die al naar links loopt.

Nu bij het aanleggen hebben ze de invoegstrook over de gehele lengte 'gelijmd' aan de snelweg met dat gladde rotspul, dat donkere rubber achtige spul waar ze scheuren mee fixen.

In de regen is dit echt heel glad en moet je hier dus overheen op relatief hoge snelheid, anders krijg je problemen met achterop komend verkeer...

Ik twijfel al een poosje of ik hier nu melding van moet maken of niet... Ik mijn ogen is het wachten op het eerste ongeluk (kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit nog niet gebeurd is zelfs). Ik rij er zelf niet dagelijks, maar er is zeker niet over nagedacht.
klinkt als de Flyover vanuit richting Zuidplein de A29 op richting Heinenoordtunnel :Y Linke soep daar ja!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in Leiden ook met zo'n lus te maken, uit mijn nachtdienst is het kruispunt compleet leeg en het verkeerslicht op rood, echter staat er wel een flitser.

Ik ben dan ook benieuwd of de flitser flitst op het moment dat ik dan door rood rijd, dat lijkt me niet toch?


Als je dan toch nachtdienst hebt. Ff een bierviltje met 2 knijpers op je kentekenplaat een gassen maar. Daarna er wel netjes afhalen he?!
 
klinkt als de Flyover vanuit richting Zuidplein de A29 op richting Heinenoordtunnel :Y Linke soep daar ja!

Ja die ja..

Je kunt helemaal doorrijden tot de laatste 15 meter van de invoegstrook.. daar ligt het gladde spul niet... maar kun je ook weer in de problemen komen als je er niet tussen kan.

Heb mn eigen bandjes al een paar keer een stap voelen maken daar.. en ik hou er nog rekening mee door hem zo haaks mogelijk eroverheen te rijden.
Minder alerte/ervaren rijders zou hier best eens voor een verassing kunnen komen... -O-
 
Hmm, dat is ook weer wat.

Als ie er zo uitziet zou het moeten lukken.

45af5fc7d724524edc3de8c53e0121f5.jpg
 
kan je niet voor het rood stoppen.
afstappen en als voetganger met de motor naast je het kruispunt oversteken
dan weer opstappen en verder?
 
Bij knooppunt burgerveen N207 thv waar je de a4 of a44 op gaat.
Heb ik ook meerdere keren maar staan wachten op een leeg kruispunt maar geen groen tot er eindelijk een auto achter je komt staan.
En idd stampen op de grond werkt niet. Maar als je bij het aanrijden naar zon leeg stoplicht over die rubber stroken heen slingert doet ie het vaak wel. Soms ook niet, en als er geen flitspaal staat dan maar door rood.
 
kan je niet voor het rood stoppen.
afstappen en als voetganger met de motor naast je het kruispunt oversteken
dan weer opstappen en verder?
Dat kan een oplossing zijn ...

Als ik op het industrieterrein in Haasrode moet zijn heb ik dat probleem ook, moet dan van de Meerdaalboslaan naar links, zogezegd naar de Brabanthal, en die pijl naar links doet het ook niet als ik daar alleen sta te wachten B|
En heb het al gemeld ook ... ja, je weet wel, waarom wonen wij toch in België B|
Hier dus: Google Maps
Ik zou dus ook kunnen afstappen en als voetganger het zebrapad/fietspad kunnen nemen, maar nee hoor, ik rijdt wel effe rond :] ... voor die 850m extra maakt het niet uit, want bij de volgende lichten werkt het wel als ik daar alleen sta :')
Google Maps
 
Allemaal even MAG lid worden omdat ze al zoveel verkeerslichten voor ons aan hebben laten passen en ondertussen de lichten die niet werken aan ze doorgeven. Kleine moeite, snel gedaan en de rest is je ook dankbaar.

Precies! Kleine moeite. Toevallig staat in het MAG-A-ZINE van augustus een stuk over het probleem van motoren die niet worden gedetecteerd bij stoplichten en over het MAG meldpunt groen licht.
 
... ik rijdt wel effe rond :] ...
Jij bent goed gek. Je betaalt dubbele wegentaks (auto+motor), en je vind het zomaar OK dat jij met je motor niet op alle wegen kunt rijden? Dat bepaalde wegen "cars-only" zijn?
In het tijdperk van overdreven politiek-correctheid, vind ik dat we dat als motorrijders niet moeten accepteren.
 
Jij bent goed gek. Je betaalt dubbele wegentaks (auto+motor), en je vind het zomaar OK dat jij met je motor niet op alle wegen kunt rijden? Dat bepaalde wegen "cars-only" zijn?
In het tijdperk van overdreven politiek-correctheid, vind ik dat we dat als motorrijders niet moeten accepteren.
Gelijk he je, heb het ook al gemeld, maar t mag niet baten '(

En ja, dubbele wegentaks .. min of meer, vermits we landgenoten zijn weet je wel dat de staat mijn motortaks integraal terugbetaald ... en mijn verzekering ... en mijn benzine ... en mijn olie, filters, bougies, banden, etc ;)

En echt accepteren doe ik het niet, maar blijf er mij niet mee bezighouden, met die lussen ...

Dit is veel erger B|
('t is wel oud nieuws, maar ik denk dat die borden er anno vandaag nog steeds staan)
Google Maps
 
Dit is veel erger B|
('t is wel oud nieuws, maar ik denk dat die borden er anno vandaag nog steeds staan)
Google Maps
:( :( :(
is dat eigenlijk wel grondwettelijk? Ik stel me daar toch vragen bij, net zoals dat "verboden voor quads" bord. Gehomologeerde voertuigen die willekeurig verboden worden om deze of gene wegen te betreden?
Maarja, niemand gaat Jef Vermassen voor zo'n dingen inhuren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan