Verklaring/interpretatie bordencombinatie

RolandPricken

MF veteraan
23 jan 2007
24.567
25
Even een simpele vraag, kan iemand mij uitleggen wie wel deze weg mag inrijden?

Het gaat om deze bordencombinatie:

932OL.jpg


Naar mijn mening: dit is een geslotenverklaring, geen toegang dus, echter het bord eronder geeft aan dat:

- Het toegestaan is voor bestemmingsverkeer om hier te komen
- De gesloten verklaring niet geldt voor fietsers en bromfiets


Is dit correct?
 
Nee. Het moet op twee borden staan als het twee uitzonderingen betreft. Hier staat: Gesloten voor wegvoertuigen, uitgezonderd bestemmingsverkeer op de fiets/bromfiets.
 
Onzin, het is een geslotenverklaring, waarvan bestemmingsverkeer, fietsers en bromfietsers uitgesloten zijn.
 
Onzin, het is een geslotenverklaring, waarvan bestemmingsverkeer, fietsers en bromfietsers uitgesloten zijn.

Niet mee eens; de uitsluiting betreft fietsers en bromfietsers die bestemmingsverkeer zijn.

Anders hadden er 2 onderborden gezeten
uitgezonderd bestemmingsverkeer
uitgezonderd fietsers en bromfietsers.
 
Niet mee eens; de uitsluiting betreft fietsers en bromfietsers die bestemmingsverkeer zijn.

Anders hadden er 2 onderborden gezeten
uitgezonderd bestemmingsverkeer
uitgezonderd fietsers en bromfietsers.

Waarom zouden er 2 onderborden moeten staan?
 
Zoals het er nu staat, betreft het 1 uitzondering die 2 voorwaarden stelt.
(er hadden dan misschien niet 2 onderborden hoeven zijn, maar wel 2 x de tekst 'uitgezonderd' )
 
Laatst bewerkt:
Zoals het er nu staat, betreft het 1 uitzondering die 2 voorwaarden stelt.

(er hadden dan misschien niet 2 onderborden hoeven zijn, maar wel 2 x de tekst 'uitgezonderd' )

Dat is zoals jij het leest.

Ik lees daar niets anders dan dat er een inrijverbod is behalve voor bestemmingsverkeer, fietsers en bromfietsers
 
nog een voorbeeld

onderbord_oudestraat.gif


beide onderborden hebben trouwens meerdere voorwaarden.
mag je hier met alle voertuigen in buiten winkeltijden? Ik geloof er niets van.
 
Laatst bewerkt:
nog een voorbeeld

[afbeelding]

Ja het is mogelijk om 2 onderborden te plaatsen...dat snap ik ook nog wel...

Maar vertel mij eens waarom het MOET??? Want ik zie in het RVV geen artikel dat zegt dat je voor iedere uitzondering een onderbord moet plaatsen.

En het onderbord bij de fietser is volgens mij ook volledig duidelijk....Je mag er dus alleen met je fiets, fietsen als de winkels gesloten zijn en dus niet altijd..

En dat je daar niet mag komen met alle voertuigen buiten winkeltijden wordt al aangegeven door het verkeersbord :')
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je duidelijk moet maken of het om één uitzondering met meerdere voorwaarden gaat, of om meerdere uitzonderingen met één voorwaarde.

Het is voor de hand liggend om ervan uit te gaan dat alles wat bij elkaar staat, het woordje 'en' bij te denken. Als je er 'of' van maakt, is dat volgens mij een vrije interpretatie.

Welke wettelijke bepaling hier van toepassing is, weet ik niet, maar jij mag het zeggen.
 
Ja het is mogelijk om 2 onderborden te plaatsen...dat snap ik ook nog wel...

Maar vertel mij eens waarom het MOET??? Want ik zie in het RVV geen artikel dat zegt dat je voor iedere uitzondering een onderbord moet plaatsen.

En het onderbord bij de fietser is volgens mij ook volledig duidelijk....Je mag er dus alleen met je fiets, fietsen als de winkels gesloten zijn en dus niet altijd..

En dat je daar niet mag komen met alle voertuigen buiten winkeltijden wordt al aangegeven door het verkeersbord :')

Volgens die redenatie zou het bord van TS dus ook betekenen: je mag er niet in tenzij je (brom)fietser èn bestemmingsverkeer bent.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je duidelijk moet maken of het om één uitzondering met meerdere voorwaarden gaat, of om meerdere uitzonderingen met één voorwaarde.

Het is voor de hand liggend om ervan uit te gaan dat alles wat bij elkaar staat, het woordje 'en' bij te denken. Als je er 'of' van maakt, is dat volgens mij een vrije interpretatie.

Welke wettelijke bepaling hier van toepassing is, weet ik niet, maar jij mag het zeggen.


Maar dan zou je dus ook, in jouw verhaal dus, niet met 2 onderborden uit komen, maar zou je er dus 3 moeten hebben:

Uitgezonderd bestemmingsverkeer
Uitgezonderd fietsers
Uitgezonderd bromfietsers
 
fietsers en bromfietsers is een vaste combinatie die meer op borden voorkomt en bovendien geen enkele verwarring zal oproepen. Je kunt immers niet fietser en bromfietser tegelijk zijn.

Maar wat denk jij eigenlijk dat bedoeld is op het bord van TS?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan