Eigen verklaring CBR

  • Onderwerp starter adsafadjskhfl
  • Startdatum
Vreemd, vorig jaar rond deze tijd vertelde mijn rijinstructeur dat hij examenplaatsen moest inkopen bij het CBR. Bijna iedereen die bij hem lesde kon dan ook best snel examen doen tenzij hij niet genoeg examens had ingekocht in een periode (ik kon binnen 2 weken afrijden). Teveel examens kon hij alleen niet terugverkopen aan het CBR, maar wel eventueel aan andere rijscholen die examens te kort kwamen. Moet zeggen dat ik het een beetje een naar systeem vond voor de rijscholen.
 
Laatst bewerkt:
Anders bekijk je de mogelijkheden om in Spanje je rijbewijs te halen. Moet mogelijk zijn en zeker als je daar langer dan een half jaar verblijft. Dat is geloof ik de minimale eis om straks het rijbewijs hier in Nederland om te zetten naar een Nederlands rijbewijs. Moet je wel uitgeschreven staan in Nederland uiteraard. Al mag je dat met dat Spaanse rijbewijs hier in Nederland ook gewoon rijden.
 
Mijn ervaringen met Eigen Verklaringen is dat het lang duurt, mits ze er naar moeten kijken. Dacht bij mijn A2 eerlijk te zijn en netjes aan te geven dat ik het topje van een vinger mis (wat geen obstakel is voor motorrijden whatsoever). Gevolg is dat ik twee maanden moest wachten op een goedkeuring. En omdat ik het bij A2 had aangegeven, moest dat bij mijn A ook. En ook dat duurde weer twee maanden.

Echter, zoals al eerder aangegeven hier, Als je inlogt met je DigID en overal nee invult, wordt hij volgens mij direct goedgekeurd (en kan dat zelfs terplekke bij je examen? zo ging dat wel bij mijn B).
 
Even een update. Zonet gekeken op mijn.cbr.nl en er staat dat het besluit in een brief naar mij onderweg is!! Neem aan dat het dan allemaal goed is en ik verder kan met het laatste deel van de rijlessen. Iedereen super bedankt voor alle antwoorden!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan