Verkoop nieuwe motoren NL - BE

Er zit echt wel een groot verschil tussen "Dealers" Zoals een echte BMW dealer / yamaha dealer.. of gewoon een ordinaire doorverkoper.

Bij merkdealers is het vaak goed geregeld met onderhoud/historie omdat de motoren ook bij hen in onderhoud zijn geweest.

Bij de ordinaire doorverkopers/importeurs moet je gewoon wegblijven.. Altijd gezeik.
 
Nadeel van nieuw kopen: je mag er de eerste tijd alleen maar op rijden, onderhoud mag niet, sleutelen hoeft niet :+

Tijd geleden eens naar een nieuwe motor gekeken. We werden het niet eens over de (belachelijk lage) inruil. Het was bijna herfst, dus “dan moet er flink afgewaardeerd worden, omdat hij hier zo een aantal maanden staat.”
Wilde ik mee akkoord gaan, omdat die nieuwe (voorraad-) fiets tegen die tijd dan ook maanden ouder was en dan dus ook wel afgewaardeerd zou moeten worden. Ik wilde ze daar best vanaf helpen. Dat was dan weer niet het geval, die bleef exact even duur.
 
Laatst bewerkt:
Rijden ook veel lichte motoren rond in België, 125 cc en je kan als je woon werk doet met de motor een belasting voordeel krijgen , kleding en onderhoud kan je dan indienen , iedere 3 jaar nieuwe uitrusting als ik het goed heb .
Dat kennen ze in Nederland niet
 
Er zit echt wel een groot verschil tussen "Dealers" Zoals een echte BMW dealer / yamaha dealer.. of gewoon een ordinaire doorverkoper.

Bij merkdealers is het vaak goed geregeld met onderhoud/historie omdat de motoren ook bij hen in onderhoud zijn geweest.

Bij de ordinaire doorverkopers/importeurs moet je gewoon wegblijven.. Altijd gezeik.
Zelfs merkdealers maken er een zooitje van.
De meeste onzin en kapot gemaakte dingen en leugens over garantie heb ik echt wel bij de merkdealer gehad .
In deze een merkdealer van Suzuki motors .
Zal maar geen namen noemen van die motorzaak anders flippen ze weer bij die Suzuki merkdealer.
Want ze volgen echt elke sociale media pagina heb ik ontdekt daar.

Maar ik kom er ook niet meer na wat ik daar mee gemaakt heb dat was echt zo schandalig.
Dus het zegt mij niks een merkdealer.
 
Rijden ook veel lichte motoren rond in België, 125 cc en je kan als je woon werk doet met de motor een belasting voordeel krijgen , kleding en onderhoud kan je dan indienen , iedere 3 jaar nieuwe uitrusting als ik het goed heb .
Dat kennen ze in Nederland niet
Even oppikken, er komt veel papier werk bij kijken en bij controle kan je beter hopen dat je een goede boekhouder hebt. Bij mij was het puntje dat de controleur de kilometers woon werkverkeer via Google maps berekende en dat mijn kilometer teller blijkbaar 2km meer aangaf op een enkel traject van 40km.. op het einde van de rit heb ik verloren 😠.
 
Tja; waarom zou je een nieuwe motor kopen?.. je schrijft meteen een paar duizend euro op de 1e kilometer.
(Vinden wij die 2e hands kopen niet erg natuurlijk)

Koop een motor van een bouwjaartje ouder.. met de kop eraf en het scheelt duizenden euro's.
Genoeg motoren die 2e hands met 15k km en 3 / 4 jaar oud maar 1500 onder nieuwprijs zitten hier in NL. In zulke gevallen verbaast het mij dat er überhaupt mensen zijn die deze bikes kopen en niet kiezen voor een nieuwe voor maar 1500 meer. 5 maanden op een mt 09 moeten wachten maar ik vertik het om een ouder model, met zoveel km’s en al 3 jaar oud voor maar 10 procent minder dan de nieuwprijs te kopen.
 
Genoeg motoren die 2e hands met 15k km en 3 / 4 jaar oud maar 1500 onder nieuwprijs zitten hier in NL. In zulke gevallen verbaast het mij dat er überhaupt mensen zijn die deze bikes kopen en niet kiezen voor een nieuwe voor maar 1500 meer. 5 maanden op een mt 09 moeten wachten maar ik vertik het om een ouder model, met zoveel km’s en al 3 jaar oud voor maar 10 procent minder dan de nieuwprijs te kopen.
Soms kan dat ook in je voordeel werken , ik had anderhalve maand geleden een motor gekocht van een halfjaar oud van een particulier
Twee weken daarna een botsing met een ouwe man die mij niet gezien had ( was zijn schuld dus )
Omdat ik hem niet bij een motor zaak had gekocht kon ik hem alleen op dagwaarde verzekeren
De taxateur kwam met de aanschaf prijs als voorstel , heb hem toen de enigste vier voorbeelden gestuurd van dezelfde motor die in Nederland te koop waren op dat moment ( motoroccasion ) en erbij verteld dat ik onder dagwaarde verstond de prijs die ik voor de zelfde motor moet betalen
Eind goed al goed kreeg ongeveer de nieuw prijs ver goed , dat was 2000€ meer dan dat ik er voor betaald had
 
Al wel een paar x aangestipt maar met een autorijbewijs mag je 125cc rijden in België vandaar dat het aantal verkochte 125cc motoren daar aanzienlijk meer is dan in NL, wat meteen in de nieuw verkopen terug te zien is. Ik heb daar vorig jaar een staatje van gezien en het aantal verkochte A1 motorfietsen is echt een veelvoud van wat er in NL verkocht wordt.
 
Al wel een paar x aangestipt maar met een autorijbewijs mag je 125cc rijden in België vandaar dat het aantal verkochte 125cc motoren daar aanzienlijk meer is

Daar hangen sinds 2013 wel wat voorwaarden aan vast, het is dus niet standaard meer zo...
- Je moet 2 jaar in bezit zijn van dat rijbewijs en dan ook nog eens verplicht 4u les volgen in een rijschool. Je mag dan met een A1 motor rijden, maar je hebt geen A1-rijbewijs. Dus enkel in België geldig ook..
 
Rijden ook veel lichte motoren rond in België, 125 cc en je kan als je woon werk doet met de motor een belasting voordeel krijgen , kleding en onderhoud kan je dan indienen , iedere 3 jaar nieuwe uitrusting als ik het goed heb .
Dat kennen ze in Nederland niet


Het wordt dikwijls iets te rooskleurig voorgesteld.

Je kan je motorfiets idd inbrengen als "kost" voor je personenbelasting. Maar enkel voor het deel dat je die motor ook effectief gebruikt om van en naar het werk te rijden.

Dus 10 000km gereden op jaarbasis en 4000km voor de woonwerkverplaatsing geeft dat je slechts 40% van je kosten kan inbrengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan