Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

vermalen o-ring?

martijnK

Die hard MF'er
16 jan 2007
359
4
Amersfoort
Hallo iedereen,

Gisteren de olie van mijn R1100RT ververst.

Dit bleef er achter nadat ik de olie had afgegoten...



Het spul is aardig poreus, breekt snel, grootste stukjes zijn 1 cm oid.

Bij de vuldop en het (oude) oliefilter mis ik niks wat van rubber is.
Iemand een idee?

Weinig verdere bijzonderheden te vermelden. Motor rijdt verder prima..
Vorig seizoen wel een gescheurt benzine filter gehad, maar het lijkt me stug dat deze stukjes daar vandaan komen
 
stukjes kettinggeleider oid?
zitten er nog andere kunststof delen in je blok zoals bij oliepomp wieltje of wat dan ook?
ik roep ook maar wat he
zoals altijd
 
Laatst bewerkt:
stukjes kettinggeleider oid?
zitten er nog andere kunststof delen in je blok zoals bij oliepomp wieltje of wat dan ook?
ik roep ook maar wat he
zoals altijd


De (distributie)ketting geleiders, dat was ook mijn eerste gedachte. Is dit makkelijk van buitenaf te controleren?




Maar d'r is een heleboel kennis in het R1100/R1150/R1200 topic. BMW R1100RS/1150RS/R1200RS deel 4 Is er daar niet iemand die ooit hetzelfde heeft meegemaakt?


Edit: deze post is aangepast om verdere verwarring bij LePensZeur te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb iets identieks gehad. Dealer gaat oliewissel doorvoeren en komt allemaal stukken aluminium en aluminium gruis tegen in de olie. Bleek dat de vorige eigenaar ooit een kapotte koppelingskorf heeft gehad en het carter e.d. niet goed schoon heeft gemaakt

Volgens de dealer had ik mazzel dat er geen oliekanalen verstopt zijn geraakt.

Dus zorg dat je je carter en de diverse kanelen goed flushed als je dergelijke zaken in je olie aantreft.
 
stukjes kettinggeleider oid?
zitten er nog andere kunststof delen in je blok zoals bij oliepomp wieltje of wat dan ook?
ik roep ook maar wat he
zoals altijd

zeg dat wel , het is cardan he

zou het kunnen dat je het oliefilter blind naar boven moet duwen en de vorige eigenaar/oliewisselaar de ring van het filter heeft laten zitten en erin gedraait heeft met het nieuwe filter ?

ze hebben ook wel eens rubber in de remvloeistof , je zou haast denken dat ze het af fabriek doen
 
Laatst bewerkt:

Als de oude ring weggeduwd is en op het nieuwe filter zat geen ring ==> lekken
Als de oude ring weggeduwd is en op het nieuwe filter zat ook een ring ==> moet je wel heel stom zijn om dat niet te merken met vastdraaien....

Maar waar het vandaan komt ? Als het een afdichting was naar buiten toe dan zou je blok ergens moeten lekken.
 

Ik weet niet wat de cardan met het motorblok te maken heeft, maar de moderne R series van BMW hebben wel 4 (distributie!)ketting geleiders in het blok.
Zie mijn post van 15.14 uur.
 
Laatst bewerkt:

Het is een beste rubber afdichting bij een bmw oliefilter. Als je het voor elkaar krijgt om twee afdichtingen tussen het oliefilter te krijgen zeikt het er uit na het starten.
 
Misschien valt er iets af te lezen aan de structuur van een nieuwe breuk?

Sommige stukjes lijken afgerond, soort van opgelost of gesmolten, klopt dat?