Een 600 is wat handelbaarder dan een 1000. Iets hogere bochtensnelheid dus. Maar (logisch) minder vermogen. Wat rondetijden maakt het niet eens zo heel veel uit volgens mij.
Een 4cil. is wat piekeriger dan een 2cil.
Vinden jullie van mijn ondertitel by the way
overigens spyro een 2cilinder 750 ik zou er eerder een 2cilinder 650cc van maken
Kan ik niets mee, ik kan wel met een 750/2cyl.( bv.duc 748/749) in de 600 meerijden maareen 650 2 cylinder?? Aan welk type denk je?overigens spyro een 2cilinder 750 ik zou er eerder een 2cilinder 650cc van maken
Vindt dit ( maar dat is persoonlijk) geen mooie motor, ben ook geen Ronald en wil graag ( tamelijk) relax 1.33-1.35rs draaien!( op Assen).Ik gok SV.....
Vindt dit ( maar dat is persoonlijk) geen mooie motor, ben ook geen Ronald en wil graag ( tamelijk) relax 1.33-1.35rs draaien!( op Assen).
Kijk , daar heb ik iets aanIk heb een overstap gemaakt van een Fireblade Y2K (152pk) naar een gixxer 600 (115pk).
Eerste wat ik na een proefritje aan de verkoper vroeg is of hij zeker weet dat de remmen goed zijn.
Tweede ding dat me opgevallen is dat ik verschrikkelijk weinig vermogen had.(niet vreemd)
Maar, mijn eerste circuitbezoek resulteerde met 3 sec snellere rondetijd!
Ik kon makkelijker insturen, later remmen (tot in de grindbak) maar de schakelfouten werden meteen gestraft.
In het begin zat ik vaak te laag in de touren en verloor daardoor bochtsnelheid.
Uitaccelereren was ook heel moeilijk. Ik moest dus opnieuw "leren rijden".
Bij een 600cc mis ik een beetje vermogen, want zelf ben ik een beetje te zwaar en te groot voor een standaard 600cc.
Ik zou toch voor een nieuwe 600cc gaan!
Als ik een 1000 en een 600 vergelijk dan kan ik zeggen JA.Kijk , daar heb ik iets aanKan je bij het uitaccelereren het gas snel( bruut) openen?
Bij een R6 moet je de clipons onder de kroonplaat zetten......gaat Joris ook doen als die R6 doorgaat.
Probleem is, moet nu beslissen/kopen, kan echter nog niet testen ( wordt ca februari of iets vroeger), de 600 is ok, is een ex wk fiets ( dus daaraan zal het niet liggen).Het" hoog toeren rijden en houden"wordt denk ik mijn grootste aanpassing!Juist! Vaag iemand z'n brommer voor een paar rondjes.
Ik heb zelf geen ervaring met 2-cilinders en kan je dus niet goed helpen. Heb met de 'oude' ZX6 van '99 op het circuit gereden en de Zx9R van 1998 en nu met de zx6rr.
Met de 600 die ik nu heb zit ik lekker sportief zodat ik een betere rijhouding heb en dat is erg lekker! Ziet er ook op de foto's wat beter uit en het viel dit voorjaar bij veel mensen erg op dat mijn rijhouding erg verandert is.
Een SP zit ook erg sportief natuurlijk, denk dat dit een vereiste is voor op het circuit zeker als je wat langer bent. Bij een R6 moet je de clipons onder de kroonplaat zetten......gaat Joris ook doen als die R6 doorgaat.
Tegen je gevoel in moet je vooral in het begin een 600 nog 1 tandje verder terugtikken zodat ie op toeren blijft dus idd boven de 9000 toeren.
Omdat als je lang bent er beter op zit! Okay als je achterkant is verhoogd zal wel weer schelen maar een R6 zit naar mijn zin niet sportief genoeg. Ik bedoel ik zit te dicht op het stuur.en waarom dan?
.
en waarom dan?
Ik ga ze juist terugzetten,dus weer bovenop!
Bij de juniorcuprijder Roy t N,staan ze ook erboven,dus zal wel goed
Hou nou eens op met naar andere kijken/luisteren!!!!je moet doen wat voor JOU het beste is
maar er zit idd wel wat in ja
Vork nu wel goed ???
Ik heb geen idee wat goed is,maar mijn zithouding klopt gewoon niet op die R6 en voel me blijkbaar daardoor er niet lekker op.Hou nou eens op met naar andere kijken/luisteren!!!!je moet doen wat voor JOU het beste is
maar er zit idd wel wat in ja
Vork nu wel goed ???
Vering is vast wel beter,maar heb het nog niet in de tijden kunnen zien.
Assen geen verbetering en de ring was 2 seconden trager,al heb ik daar niet gepushed.Was ook niet nodig helaas.
Toch vreemd dat het nog niet lukt met wel verbeterde vering
Ik heb hier ook nog een straat R6 en ga daarvan de voorvork maar naar SO brengen,kan ik switchen tijdens een voorjaarstraining ofzo,istie gelijk gegarandeerd recht!
Nog maar een jaar proberen dan,al wordt de cup veranderd!!!!...combinatie met ONK heb ik begrepenDat worden dan lange weekenden en twijfel of ik voortaan maar alleen DocShop ga rijden,leukere banen,geluid en geld