verschil tussen de yamaha xt660x en xt660r

foexie

Die hard MF'er
22 jun 2014
344
150
Regio Tilburg
Hallo.
Ik heb deze vraag al gesteld in het algemene motorpraat topic maar daar werd ik doorverwezen naar hier. Dus bij deze mijn vraag.
Ik overweeg om een yamaha xt660x aan te schaffen. Nu staan er weinig motoren op internet die aan al mijn wensen voldoen. Kleur motor/zadel/velgen. En daarbij nog een kilometerstand hebben die mij past. Maar ook de prijs speelt parten. Mijn vriendin is momenteel aan het lessen en als zij slaagt gaat ze mijn motor rijden en tegen die tijd wil ik een xt aanschaffen. Ik heb hier dus geen directe spoed mee.
Nu is mijn vraag: zit er veel verschil tussen de xt660x en de xt660r? Of behoort een xt660r kopen en er 2 nieuwe bandjes op laten leggen ook tot de mogelijkheden? En heb je dan eigenlijk dezelfde fiets?
gr Foexie
ps ik heb al gelezen dat de velgen ook anders zijn. zijn de velgen/banden het enige verschil of zijn er nog meer verschillen
 
bedankt voor je snelle reactie. Maar je bedoelt dus dat ik beter geen R kan kopen. Hier zit namelijk het grote voorwiel in. Iemand die mij nog meer verschillen kan vertellen?
 
Maar je bedoelt dus dat ik beter geen R kan kopen. Hier zit namelijk het grote voorwiel in.


Ik weet niet wat jij van zin bent... dus ik bedoel eigenlijk niets...
Wil alleen maar zeggen dat je best één van de twee op voorhand kiest... of die met het grote voorwiel, of de sportievere X met het 17" voorwiel.

Een R kopen om er een X van te maken zal zowieso de kost van een ander voorwiel met zich meebrengen... en dan nog zit je met meer veerweg...

Als je de links opent zie je zelf het verschil tussen beide motoren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze allebei (gehad).

De X vind ik een vis noch vlees-fiets : te zwaar voor een supermotard en te slap om er mee te gaan scheuren. Ik heb 'm toen na een 6 maanden weer verkocht.

De R heb ik vroeger reeds gehad, dan verkocht, spijt gekregen van de verkoop en voor een paar maanden opnieuw eentje (tweedehands met slechts 2.200 km op de teller) gekocht ...

Als winterfiets en om er een stukje licht offroad mee te rijden, vind ik 'm geweldig.

Hij gaat behoorlijk goed vooruit op B-wegen en ook op de snelweg kan je goed mee met het verkeer.

Ik ben een grote, zware vent en ik zit er voldoende comfortabel op ... niet zoals m'n R1200GS, maar dat hoeft ook niet...

Als je niet té extreme noppenbanden neemt (bvb. de Metzeler SAHARA 3 is een goeie middensoort), kan je je zowel on als off road goed amuseren...

Besluit : de XT660R is veelzijdiger en leuker dan de X-versie, naar mijn immer bescheiden mening... ;)










full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. De kleuren van deze motor vind ik te gek. Zou misschien alleen nog zwarte velgen willen. Door jou reactie ben ik steeds meer in vertwijfeling over wat ik wil. Ik ga toch ook eens proefrijden op de xt660r.
 
Op de mijne staan als extra's :

-LeoVince uitlaten (stonden er reeds op en maken gelukkig niet te veel herrie... wel donkere brom)
-handvatverwarming
-middenbok (een must voor het ketting smeren imho)
-handkappen Acerbis
-stuurverhogers
-Hepco & Becker bagagerekje (opstaand randje nuttig voor evt. duo maar lastig bij opstappen)
-Louis.de tasje
-cradle voor Zumo 550
-aluminium skidplate (noodzakelijk voor offroad wegens onbedekte uitlaatbochten)

De mijne dateert reeds van einde 2007, maar is echt als nieuw met slechts 2.200 km gebold !

Sindsdien is er, buiten de kleurstellingen, door Yamaha niéts meer aan veranderd... let wel, er staat ook géén ABS op !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan