Ik baal er heel erg van, want ik ben gewoon zuinig op dat ding... maar idd, alle schade is gedekt, minus €350 eigen risico.Zonde van je Kawa! En ook nog de verkeerde kant op gevallen, op de hotcam.... Maar als alle schade gedekt is
YepIk hoop dat je zaterdag wel overeind blijft! Je zal je wel weer verzekeren
Dank je! En wat de Hotcam betreft: hmm, daar zeg je me wat... zal ik direct navragen wanneer ik de verzekering bel.Mooi dat je een goeie leerzame dag gehad hebt. Klote van je motor, ook al was ie netjes verzekerd. (geldt dat ook voor je Hotcam? Accesoires doen ze geloof ik nog wel eens moeilijk over). Succes met je volgende VRO!
Das toch het goede nieuwsHet Slechte Nieuws
M'n blauwe pak is wel wat groener geworden
...
Enne, Joris, hoezo nog effe en hij mag voor je rijden
Dank voor het compliment. Later zat ik wat minder loodrecht (kneedown), en nog later lag ik zelfs horizontaalen Tsjaa Bananeman zonde van je schuiver. ik heb dus een tijd met je gereden zowel voor je als achter je en 1 ding moet ik je nageven ik heb nog nooit iemand zo plat zien gaan terwijl die LOODRECHT op zn motor zat echt "respect" hoor ik doe het je niet na.
Nee, heb ik niet gezien, als het na mijn schuiver was dan heb ik eigenlijk niks meer meegekregen. Oh jawel, ik heb de highsider van die R1 die bij de chicane op z'n gezicht ging nog wel gezien -- had die nog iets ernstigs?By the way zag je mn Wheely nog samen met die gixxer 1000 zag er wel cool uit volgens mij ik die een wheely maak en hij die mij op zn achterwiel voorbij komt
Wanneer is die? Want dan ga ik denk ik ook wel. Echt supergaaf dat circuitrijden!Zo'n circuit avond is voor iedereen een aanrader ik ga iig zeker weer misschien in september al weer.
Ik neem aan dat je die bedoeld aan het einde v.d. avond die had zelf niks (was trouwens een CBR600F2Wanneer is die? Want dan ga ik denk ik ook wel. Echt supergaaf dat circuitrijden!Op vrijdag 14 juni 2002 08:50 schreef Bananeman2002 het volgende:Dank voor het compliment. Later zat ik wat minder loodrecht (kneedown), en nog later lag ik zelfs horizontaalNee, heb ik niet gezien, als het na mijn schuiver was dan heb ik eigenlijk niks meer meegekregen. Oh jawel, ik heb de highsider van die R1 die bij de chicane op z'n gezicht ging nog wel gezien -- had die nog iets ernstigs?
Gelukkig had hij niks! CBR600F2, ok, mij werd verteld dat het een R1 was en ik heb het alleen vanaf de bult gezien.Ik neem aan dat je die bedoeld aan het einde v.d. avond die had zelf niks (was trouwens een CBR600F2
Misschien zie ik je dan wel weerPrecieze datum is 12 september
Was een CBR600F. En die motor was wel redelijk beschadigd volgens mij - ze hebben het achterplaatwerk (onder het zadel) van naast zijn achterwiel weer terug moeten zetten. En volgens mij had hij ook nog blokschade, want er lag toch nog wel wat vloeistof op de baan. Gelukkig dat dit ongeluk aan het einde plaatsvond, als dit aan het begin was gebeurt dan was de dag gelijk al afgelopen misschienOp vrijdag 14 juni 2002 08:50 schreef Bananeman2002 het volgende:Nee, heb ik niet gezien, als het na mijn schuiver was dan heb ik eigenlijk niks meer meegekregen. Oh jawel, ik heb de highsider van die R1 die bij de chicane op z'n gezicht ging nog wel gezien -- had die nog iets ernstigs?
Door wie georganiseerd? Ook weer NVVM?Wanneer is die? Want dan ga ik denk ik ook wel. Echt supergaaf dat circuitrijden!
Precieze datum is 12 september
Iedereen die naar Lelystad gaat, die valt daar.
Zoals the Saint.
Op vrijdag 14 juni 2002 09:27 schreef marcoo het volgende:
Vanavond was het dan eindelijk zover: mijn eerste circuitervaring! Goed, Lelystad is voor velen (de meesten?) dan wel een Mickey Mouse circuitje, maar ik had er evengoed erg veel zin in.
Ik zal het hierna volgende verslag opdelen in Het Goede Nieuws, en Het Slechte Nieuws.
Het Goede Nieuws
Het ging lekker. Ik zat in een erg snelle groep met o.a. Markuses die ik aan het begin van de avond al tegenkwam (ik herkende hem aan zijn helm). In het begin voelde ik me wel wat opgelaten, want ik was de enige zonder circuitervaring en mocht/moest voorop achter de instructeur aanrijden. Maar na 3 rondjes ging het al OK, al was ik zeker niet de snelste. Maar daar ging het ook niet om, ik wilde mijn bochtentechniek verbeteren.
Daarna reed Markuses een aantal ronden vóór mij, zodat ik goed de lijnen e.d. kon zien. Mooi om te zien hoe bij elke bocht het knietje aan de grond ging
Met elke ronde ging ik sneller en platter door de bocht. Tijdens een korte pauze inspecteerde ik mijn banden, en zowel vóór als achter waren ze volledig rondgereden. De rullen hingen aan de zijkantMarkuses vertelde me dat ik plat zat ging voor een kneedown, maar dat ik helemaal niet ging verzitten. Tijd dus voor een volgende stap.
Ik vroeg onze instructeur om voorop te rijden zodat ik eens goed kon kijken hoe het moet. Hij deed het eerst vanuit stilstand voor, en toen de baan op. Bij de eerste bocht lukte het nog niet, maar bij de tweede bocht: schraap... schraap!!! Mijn eerste kneedown was een feitZo ging het een tijdje door, en het ging allemaal steeds vloeiender.
Het Slechte Nieuws
Ik heb m'n ZX6R op z'n kant gelegd. Bocht naar rechts (nam 'm rustig, reed nog achter de instructeur aan), kneedown. Ik denk dat ik daarbibj met mijn knie de motor teveel rechtop heb geduwd, ik probeerde te corrigeren maar deed dat te wild vermoed ik waardoor het stuur/voorwiel begon te wobbelen en ik het gevoel kreeg: "Dit gaat fout!!" Helaas had ik de bocht nog niet diep ingestuurd, dus ik zat nog aan de buitenkant, en ben toen het gras ingereden. Geen flauw idee hoe hard ik reed, maar voor ik goed en wel doorhad wat er gebeurde lag ik al op m'n gezicht
Het belangrijkste: ik heb zelf helemaal niks. Geen schrammetje, geen blauwe plek, niks. M'n blauwe pak is wel wat groener geworden, maar dat krijg ik wel weer schoon denk ik.
Schade aan de rechterkant van de motor: knipperlicht eraf, kuip geschaafd, hotcam beschadigdUiteindelijk valt het allemaal wel mee, omdat ik dus in het gras gevallen ben en het allemaal niet zo hard ging. Ik kon ook direct weer verder rijden (nadat ik wat gras had verwijderd ) maar heb geen rondjes meer gemaakt.
Ik baal als een stekkerIk voelde me supergoed tijdens het rijden, en al helemaal toen de kneedown lukte! Heel erg gaaf. Jammer dat die crash zo'n domper op de avond is, maar gelukkig had ik wel een extra dagverzekering afgesloten dus ik hoef mijn normale verzekering niet eens te bellen. En materiële schade is er om gerepareerd te worden, dus dat komt wel goed.
Al met al was het een geslaagde avond (het rijden ging goed) maar dan met een heel nare bijsmaak. A.s. zaterdag heb ik de VRO2 cursus, daar ga ik gewoon heen want de motor is afgezien van de beschadigingen volledig in orde en ik heb al betaald.Wat belangrijk is, is dat ik absoluut niet angstig ben geworden, maar eerder meer vertrouwen in mezelf en de motor heb gekregen. En daar ging het uiteindelijk om!!
shit happens...zeg maar...
bij de freebike (is na vro3)trainingen krijg je remmen in de bocht...
tip:eerst je motor rechtop werpen..dan gras in, dan staan, en koppeling in...en ALLEEN MAAR remmen met je achterrem...(tot aan blokkeren achterwiel rem los en langzaam weer aanleggen)(oftewel de bermvlucht)tot dat je stilstaat...
Heb geen digicam, maar probeer er een te lenen van een vriend. Schade valt in principe reuze mee (gras is wat zachter dan asfaltwaar zijn die pics van je bike...?
ik ben wel benieuwd hoe erg het is...leuk is het iig niet...
Tja, de theorie is "eenvoudig", de praktijk is me helaas niet gelukt. Ik kijk bochten e.d. goed door, maar op het moment dat je weet dat je gaat crashen blijkt het toch (te) moeilijk te zijn om wat je hebt geleerd toe te passen...tip:eerst je motor rechtop werpen..dan gras in, dan staan, en koppeling in...en ALLEEN MAAR remmen met je achterrem...(tot aan blokkeren achterwiel rem los en langzaam weer aanleggen)(oftewel de bermvlucht)tot dat je stilstaat...
Door wie georganiseerd? Ook weer NVVM?
Je kon via de NVVM (de organisatie die de circuitavond organiseerde) een speciale dagverzekering afsluiten. Dit wordt dus niet afgehandeld via mijn normale verzekering, maar via de NVVM verzekering die speciaal is opgezet voor dit soort circuitavonden.Das nie zo mooi Bananaman2002... maarum ik hoop dat je verzekering het dekt, vaak is het zo dat je en je garantie kwijt ben en je verzekering dekt niks, en je ben niet de enige die in de bocht op z'n plaat gaat...
Dank! Ik heb er het volste vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen.Veel succes met de verzekering Bananaman2002