Versnellingsbak blijft hangen?

Daan_tje

Die hard MF'er
12 mei 2008
625
0
Groningen
Vanmorgen effe met de motor naar school aangezien ik weinig tijd heb, De motor heeft 2 dagen buiten stil gestaan onder een hoes, toen ik de motor wou aanzetten ging het prima, effe de choke erop en alles werkt, maar ik kon hem moeilijk in de eerste versnelling krijgen, leek net alsof het schakelpookje vast zat bevroren. paar keer koppeling in en uit en hij zat in de een. Toen ging ik een stukje rijden en ging het ook moeilijk omhoog schakelen naar de 2e versnelling. Toen ik eenmaal een minuut of 1 a 2 was alles normaal en kon ik goed schakelen. Toen ik weer terug ging naar huis van school was alles normaal nergens problemen mee gehad. Kan iemand me misschien uitleggen wat dit kan zijn ?
 
Vanmorgen effe met de motor naar school aangezien ik weinig tijd heb, De motor heeft 2 dagen buiten stil gestaan onder een hoes, toen ik de motor wou aanzetten ging het prima, effe de choke erop en alles werkt, maar ik kon hem moeilijk in de eerste versnelling krijgen, leek net alsof het schakelpookje vast zat bevroren. paar keer koppeling in en uit en hij zat in de een. Toen ging ik een stukje rijden en ging het ook moeilijk omhoog schakelen naar de 2e versnelling. Toen ik eenmaal een minuut of 1 a 2 was alles normaal en kon ik goed schakelen. Toen ik weer terug ging naar huis van school was alles normaal nergens problemen mee gehad. Kan iemand me misschien uitleggen wat dit kan zijn ?
motorblok ijskoud en gaat alles iets stroever...

als je olie peil gewoon goed ik zou ik me er niet te veel zorgen overmaken

tenzij hij echt vast gaat zitten.....
 
Zoals hierboven al gezegd wordt controleer even je olie peil...
Door de kou gaat idd alles wat stroever, naarmate je blok/olie warmer wordt gaat het soepeler...

Je kan ook even kijken of er geen vuil of andere troep tussen zit...eventueel schoonmaken en met beetje wd40 of iets dergelijks inspuiten!...
 
Heb sinds twee dagen ook een soort gelijk probleem. Bij temperatuur rond de drie graden, starten geen probleem laat de motor goed warm draaien ongeveer 10 minuten.
In zijn één zetten geen probleem opschakelen ook geen probleem alleen moet hem flink doortrappen om terug te schakelen. Vandaag na ongeveer 10 kilometer was het probleem weg en ging het schakelen weer soepel motor warm en natuurlijk olie ook warm. Olie stand is goed dus dat is geen probleem, misschien dunnere olie er in doen.
Ik rij een Harley Street Bob.
 
Koude olie, plakkende koppeling (waardoor je bak niet geheel ontkoppeld) en daardoor lastig schakelen.
Niet over wakker liggen, daar heb je andere (goede en slechte) dingen voor :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan