Injector11
Rookie
- 11 sep 2020
- 4
- 0
Ik tank 95 en hij heeft wel even stil gestaan, een weekje na de reparatie. Daarna heb ik er zo een 100km mee gereden, getankt. De dag er op stil gestaan en daarna gereden weer. Startte in 1x op maar vervolgens de zelfde dag nog deed hij niets meer.Wat voor benzine tank je en boe lang staat hij stil?
Benzinepomp kan je meten, je het wphb staat hoeveel (m)l benzine hij in een bepaalde tijd moet pompen.
Geen idee 95 is E10. Hij heeft het met een apparaat uitgelezen. Normaliter zou het 12 bar moeten zijn. Maar na de spoelbeurt was het 9, dus ik vraag me af of de afvoer naar de benzine pomp (dus de filter) zo dusdanig verstopt zit dat er niets meer doorheen gaat of de benzinepomp gewoon kapot is.E5 of E10 en kan je motor tegen E10 als dat erin zit?
Die 9 bar in de injectie of pomp gemeten? Heeft die werkplaats geen advies gegeven?
Word dat niet allemaal geregeld door de benzinepomp? Ik dacht dat de drukregelaar in de pomp zelf verwerkt zat?pomp , filter maar ik lees niets over de drukregelaar die ook ergens nog tussen zit
Is dat zo , bij mijn duc zit ie gewoon apart , ik heb er zelfs een verstelbare in gezet , erg gemakkelijk als je hem wat rijker wil laten lopen over heel het toeren gebiedWord dat niet allemaal geregeld door de benzinepomp? Ik dacht dat de drukregelaar in de pomp zelf verwerkt zat?
Spuit 11Rare vragen allemaal voor iemand met zo’n naam
Doorgaans vergaat e10 niet zo vlot in een gesloten systeem?
Goed. Ga d'r maar eens voor zitten: Voor wie niet gerust is op E10 benzine die dadelijk de E5 vervangt:
Wel alles lezen hoor! Het antwoord staat er tussen (en een hoop ander gezever).
Vergommen zoals oude 2 tact benzine misschien niet, maar bio ethanol staat bekend om het oplosbaar vermogen i.c.m. (of juist vanwege) de hygroscopische eigenschappen. Vocht en brandstof zijn nou eenmaal een slechte combinatie, want juist waar vocht blijft hangen ontstaan bacterien (de gom).Vergommen zal nooit snel gebeuren in een gesloten systeem, e10 20 30 of 40 maakt geen zak uit.