Wat je ook kan doen is een stevig balkje door het achterwiel steken en die op de achterbrug laten rusten (alleen doen bij gietwielen natuurlijk).
iemand op je buddie laten plaats nemen en de achterem stevig laten indrukken en zet hem ook in z,n eerste versnelling, wedden dat je hem zonder moeite los krijgt
succes xeneos
Waarom nietAlleen zet geen pijpje op je ratel...
Waarom niet
Ik heb er laatst een meter lange pijp op gezet om m'n voorste tandwiel los te krijgen. Kwestie van goed gereedschap denk ik
ik heb em met de moment sleutel losgemaakt, bak schakelt nog altijd
Vergis je je nietMomentsleutel... die is er niet echt op berekent om dingen los te draaien
als je d'r een heb liggen die tot 300Nm gaat lijkt mij het geen probleem
Vergis je je nietMomentsleutel... die is er niet echt op berekent om dingen los te draaien
Het gaat niet zozeer om het bereik, maar vergeet niet dat het mechanische de kracht "van de andere kant krijgt" dan dat hij het normaal krijgt.
Ik heb zo'n slagmoersleutel van de Gamma geloof ik gekocht voor 25 euro op 12 volt.
Waarschijnlijk is hij zo kapot maar ik heb bij mijn blik de wielen vastgeslagen om het uit te proberen.
Na een paar maand kwam ik door ijs op de weg in de sloot terecht en moest ik naar de garage omdat ik dacht dat de velg krom was.
Toen hebben ze het met een luchtsleutel geprobeerdt maar ze kregen de bouten niet los.
Dus ik dat apparaat uit de kofferbak en de bouten los gedraait. (wat stonden ze voor l*l).
Later bleek het zand te zijn wat in de velg bleef plakken.
Ps: De auto was total loss omdat het bergings bedrijf de auto met een spanband (ong. 30cm breed) op hadden getakeld via het dak.