Ik zou gewoon alles doen, kost weinig en anders moet het misschien binnenkort wéér los ( kost je dan iig wéér een pakking)
Is dat nodig?
Is dat zinvol ?
Is dat min of meer standaard?
Kan het ook zijn dat m'n platen helemaal niet versleten zijn maar dat de veren vervangen moeten worden?
Hoi,
Gisteren en vanmorgen merkte ik bij het doortrekken dat m'n koppeling iets slipt. Voor de rest werkt deze prima. Ik nam dus aan dat de platen versleten zijn. Sinds ik de motor heb 45000kms zijn deze namelijk nog niet vervangen.
Even snel op motozoom gekeken wat een set platen kost. Staat erbij als tip waarom niet gelijk de veren ook vervangen.
Is dat nodig/ zinvol ?
Is dat min of meer standaard?
Kan het ook zijn dat m'n platen helemaal niet versleten zijn maar dat de veren vervangen moeten worden?
Het gaat overigens om een Honda VFR750F BJ 88/89 met 110.000 kms
NeeJaJaOnwaarschijnlijk
En leg de platen voor montage ff een nachtje in de olie he
veren lubberen echt wel enorm uit, zeker als je de koppeling vaak gebruikt (zoals ik) ik gebruik dan ook sterkere veren, scheelt enorm
het eerste wat ik gedaan heb is de olie en oliefilter vervangen. wil het risico niet lopen dat er te weinig of rotte olie inzit. oliefilters worden ook niet altijd vervangen.
Een koppeling hoort niet te slippen, ook niet als ie koud is... Mits jij zelf niet zo voorzichtig bentMijn koppeling slipt enkel als ie koud is. Verdwijnt als de motor aantal km heeft warm gedraaid. Ben van plan eerst olie te vervangen. (sinds kort in mijn eigendom en verdenk vorige eigenaar deze in tijden niet vervangen te hebben). Iemand hier ervaring mee?
Een koppeling hoort niet te slippen, ook niet als ie koud is... Mits jij zelf niet zo voorzichtig bent
En dat van eerst een nachtje in de olie vindt ik maar onzin... Ik heb genoeg platen direct uit de verpakking in het motorblok zien verdwijnen en ik heb nog nooit iemand horen zeuren...
Die dure olie kun je desnoods toch opvangen en er weer opnieuw ingooienBen het helemaal met jullie eens dat een koppeling niet hoort te slippen, warm of koud. Heb me laten vertellen dat olie zijn/haar vluchtige bestandsdelen verliest naarmate ze/hij ouder wordt. Dit zou een reden kunnen zijn het vervangen van de olie al een eerste stap zou kunnen zijn. Ben alleen bang dat als het probleem aanhoud, ook na het verversen van de olie, dat ik dan niet alleen koppeling moet vervangen maar ook voor de tweede keer die dure olie...
Dan vervang jij toch lekker de koppelingsplaten + veren en de olie in een keer terwijl er de mogelijkheid is dat ook alleen andere olie het probleem al verhelpt.Ben het helemaal met jullie eens dat een koppeling niet hoort te slippen, warm of koud. Heb me laten vertellen dat olie zijn/haar vluchtige bestandsdelen verliest naarmate ze/hij ouder wordt. Dit zou een reden kunnen zijn het vervangen van de olie al een eerste stap zou kunnen zijn. Ben alleen bang dat als het probleem aanhoud, ook na het verversen van de olie, dat ik dan niet alleen koppeling moet vervangen maar ook voor de tweede keer die dure olie...