Verzekeren circuitmotor tegen brand en diefstal onderweg

VMC

Die hard MF'er
20 feb 2014
614
0
Wil volgend jaar ook wat verder weg met de circuitfiets zonder kenteken.

Plan is eventueel vakantie Portugal en Italië te combineren met circuitdagen aldaar.

Motor gaat dan mee in gesloten aanhanger met kenteken.

Circuitfiets zal dan wel wat daagjes in die aanhanger staan bij vakantiehuisje en/of camping.

Staat normaal gestald in bedrijfspand, is dan verzekerd tegen brand en diefstal via inboedelverzekering.

Maar net mijn verzekeringsboer gebeld en deze geeft aan dat een motor ZONDER kenteken in een aanhanger via hen niet te verzekeren is tegen brand en diefstal en ze kennen ook geen verzekeraars die dat wel doen.

Ik neem aan dat professionele raceteams dit wel netjes verzekerd hebben, wie kan me vertellen hoe?
 
Wil volgend jaar ook wat verder weg met de circuitfiets zonder kenteken.

Plan is eventueel vakantie Portugal en Italië te combineren met circuitdagen aldaar.

Motor gaat dan mee in gesloten aanhanger met kenteken.

Circuitfiets zal dan wel wat daagjes in die aanhanger staan bij vakantiehuisje en/of camping.

Staat normaal gestald in bedrijfspand, is dan verzekerd tegen brand en diefstal via inboedelverzekering.

Maar net mijn verzekeringsboer gebeld en deze geeft aan dat een motor ZONDER kenteken in een aanhanger via hen niet te verzekeren is tegen brand en diefstal en ze kennen ook geen verzekeraars die dat wel doen.

Ik neem aan dat professionele raceteams dit wel netjes verzekerd hebben, wie kan me vertellen hoe?

van Eyk-Hypotheken | » Motor Zeker Pakket
 
Gebruik al heel wat jaren een KNMV verzekering voor 'ongekentekende motorfiets' ad 488/jaar voor een s1000rr. Gelukkig nog nooit hoeven te claimen
 
Gebruik al heel wat jaren een KNMV verzekering voor 'ongekentekende motorfiets' ad 488/jaar voor een s1000rr. Gelukkig nog nooit hoeven te claimen

Ook voor jou interessant dan, die link van Zoeperman: ;)

Direct bovenaan de pagina:

" Nederland is het niet meer mogelijk om uw circuit/race motor te verzekeren tegen diefstal, brand en transport. Voorheen was dit mogelijk bij KNMV Verzekeringen, maar daar worden geen nieuwe aanvragen geaccepteerd, lopende polissen worden bij wijziging berekend tegen 10% van de verzekerde som."

Even goed bedankt, was goed bedoeld van je!
 
Terug
Bovenaan Onderaan