Betreft zoektocht Circuitmotor

Dat klinkt als een goed idee. Ik zal eens Google raadplegen wat er bij mij in Friesland in de buurt zit qua testbanken. Waardeer de feedback. 👍🏼
 
Beste allen,

Ik lees met veel plezier jullie berichten en waardeer de feedback enorm. Na lang wikken en wegen heb ik een beslissing gemaakt. Een erg goed gesprek gehad met de verkoper van deze Yamaha R6 uit 2001 met 36000 km. Ik heb een paar circuit dagen op Assen geboekt bij CRT en 2the experience, uiteraard met begeleiding in de beginners groep. De slicks ga ik eronder weghalen en stop er een paar bridgestone s22 op als beginners band. Ik ben nog wel opzoek naar een setje bandenwarmers, dit biedt me hopelijk meer direct plezier tijdens de circuit dagen.

Hij leverde naast de motor een extra paar velgen erbij, extra race kuipdelen boven en onder, druppellader, originele onderdelen waaronder gas/remhendels en dergelijke. Plus een heel kratje met alle spullen die hij gebruikte voor de fiets. Een speciale moersleutel voor de banden, een goedje voor de carburateurs etc. Totaal prijs 1850,-

Met de volgende opties:
HyperPro Stuurdemper
Contact slot verwijderd
Stalen rem/koppeling leidingen
Race kuipen
Clip on stuur
Vering aangepast door WP (voor en achter)
Diablo superbike SC2 banden (ga ik wisselen)
Verstelbare rem en gas hendels
Aangepaste benzine deksel

Ik hoor graag iedereen zijn ongefilterde mening over mijn aankoop. 😋
Mooi ding! Veel plezier ermee :]
 
Ik ben bekend met de kwaaltjes van dit blok, afbrokkelen van de cylinderwand etc. Hopelijk heb ik er geen last van. 🙏🏻
uiteindelijk gaat elke R6 dat doen van dit model, goed warm laten draaien en olie in de gaten houden. de 2e versnelling is ook een kwaal van dit typen en de tps gaat geregeld kapot. heb er al veel gedemonteerd en in onderdelen verkocht
 
Beste motor rijders,

Op straat rijd ik al zo'n 4 jaar enorm sportief, en omwille van het behoud van mijn nog jonge leven (26 jaar) wil ik mij graag uitleven op het circuit in plaats van op straat.
Ik ben opzoek naar wat feedback over het vinden van de juiste motorfiets voor op het circuit. Momenteel rijd ik een 1290 Superduke R op straat, maar dit beestje wil ik niet neerleggen op Assen dus vandaar de zoektocht naar een goedkope fiets om het circuit rijden op te leren.
Mijn budget ligt tussen de 2-3k voor een motorfiets tussen de 110-130pk denk aan een oude r6 of een oude aprillia RSV mille bijvoorbeeld.

Een aantal vragen waar ervaren circuitrijders mij feedback over kunnen geven:
(Ervan uitgaande dat ik waarschijnlijk circuit rijden helemaal fantastisch vindt).
Is het verstandig om direct te kiezen voor een volledige circuit motorfiets? (radiale rempomp, stalen rem- en koppeling leidingen, circuit kuip etc)
Of is een normale straat fiets zonder opties ook prima? Hoe belangrijk zijn deze aanpassingen als beginner? Als ik ze na de eerste circuit dag toch allemaal zelf wil kopen en installeren ben ik een stuk meer centen kwijt denk ik?

Ik heb veel online gelezen over 1000cc en 600cc fietsen voor op het circuit, zo geven veel aan dat een 600cc beter is om op te leren (minder zwaar door de bochten) en elders lees ik weer dat de 600 een stuk meer werken is vanwege het vele schakelen. Een ander vraagstuk is carburateurs of injectie? Moet ik carbs überhaupt overwegen of kan ik die beter links laten liggen?

Mijn keuze momenteel is tussen de volgende motoren: een Japanse 600cc r6, zx6r, cbr600rr of een aprillia RSV mille. Allemaal rond het bouwjaar 2000. Zijn dit verstandige keuzes? Ik hoor graag ervaring of aanbevelingen.

Ik hoop jullie snel te zien op een circuit dag dit jaar.

Groeten, Damasta :)
ik had voor de Mille gegaan zoveel lol heb je daar mee😉
FB_IMG_1684694429593.jpg
 
Dat was waarschijnlijk nog toen de zaak nog van Peter was. Toen ben ik er ook geweest met mijn SRAD, tegenwoordig heb ik de mogelijkheid om zelf mijn motor te testen.
Maar ik begrijp dat de nieuwe eigenaar van No Limits het ook prima doet.
Ja ik ga langs no limits om de carbs af te stellen en hem op de testbank te zetten.
 
Dat was waarschijnlijk nog toen de zaak nog van Peter was. Toen ben ik er ook geweest met mijn SRAD, tegenwoordig heb ik de mogelijkheid om zelf mijn motor te testen.
Maar ik begrijp dat de nieuwe eigenaar van No Limits het ook prima doet.
klopt dat heeft Peter toen gedaan en inderdaad hoor ook goede verhalen over hoe het daar nu gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan