Testen circuitmotor

Heuveltje

MF veteraan
29 nov 2005
1.327
290
Beegden
Waar testen jullie je circuitmotor indien er een storing is (geweest). Op de testbank komt de storing meestal niet naar voren aangezien de belasting anders is dan op het circuit (de weg). Ik wil eigenlijk een alternatief voor het testen op het circuit aangezien het een mogelijk gevaar is voor anderen en jezelf (code geel of rood), daarnaast is het een erg dure test als het niet werkt.

Oh ja, ik woon in Limburg
 
Waar testen jullie je circuitmotor indien er een storing is (geweest). Op de testbank komt de storing meestal niet naar voren aangezien de belasting anders is dan op het circuit (de weg). Ik wil eigenlijk een alternatief voor het testen op het circuit aangezien het een mogelijk gevaar is voor anderen en jezelf (code geel of rood), daarnaast is het een erg dure test als het niet werkt.

Oh ja, ik woon in Limburg
Ooit eens de Zondagochtend iets van 8.00 uur een testje gereden op de openbare weg.Het is dan nog rustig en niet te veel agentjes aan het werk?
 
Ergens een rustig plekje op een industrieterrein opzoeken en op een vroeg tijdstip. Zondag ochtend om 6 a 7 uur bijvoorbeeld. Of juist doordeweeks in de avonduren als het nog een beetje licht is.
 
Precies. Al hangen op het industrieterrein waar ik wel eens een testritje maakte nu camera's die illegale straatraces moeten voorkomen _O- maken we een ritje verderop🤷‍♂️
 
Om die reden heb ik er dus meestal een kenteken bij.
Het scheelt een end als je gewoon verzekerd bent.
Mocht er een wok status op komen zien ik dat dan wel weer.
 
Om die reden heb ik er dus meestal een kenteken bij.
Het scheelt een end als je gewoon verzekerd bent.
Mocht er een wok status op komen zien ik dat dan wel weer.
Dat zou ideaal zijn maar mijn motor is wel in NL uitgeleverd maar nooit op kenteken
 
Maar zelfs als je bij je circuitmotor een kenteken hebt en hij verzekert is mag hij niet zomaar op straat.... hij voldoet toch op geen enkele manier meer aan de geldende regelgeving wat betreft verlichting, toeter, banden en ga zo maar verder. Dus als je dan aangehouden wordt ben je alsnog de pino. Krijg je zomaar een WOK melding voor met een beetje pech.... Hoe meer race onderdelen erop zitten hoe groter de ellende ben ik bang.

Sowieso blijft het testen van een racemotor op de openbare weg een dingetje.... ken ik een slecht verhaaltje van dat voor een rechter eindigde. Gelukkig niet in mijn geval, maar het is soms wel enorm handig om toch een ministukje te kunnen rijden.
 
Mijn Kawasaki was eerst gewoon mijn straatmotor, die ik in circuit motor heb omgetoverd.
Circuit kuip erop en gaan. Toen ik idd ook tegen dit probleem aan liep, heb ik een 2e kuipset gekocht. In 1 vd kuipsets heb ik provisorisch een setje lampen en knippers geknutseld en een kentekenplaathouder. Enigste wat hij mist is een reflector aan de achterkant.
Dus met een uurtje knutselen kan ik hem straat legaal maken, mocht ik even op moeten/willen rijden buiten een circuit dag.
Nou rijd ik (meestal) niet met slicks, dus dat probleem heb ik niet echt mee te dealen.
 
Dan heb je het inderdaad heel goed voor elkaar, die ene reflector ga je wel mee wegkomen.

Ik heb een circuitmotor waar nog Belgische papieren bij zitten, die kan ik helaas zo niet laten zien bij de RDW denk ik. En dat is toch wel jammer eigenlijk. Ik heb geen zin om dat weer helemaal "straatklaar" te maken voor veel geld.
 
Waar testen jullie je circuitmotor indien er een storing is (geweest). Op de testbank komt de storing meestal niet naar voren aangezien de belasting anders is dan op het circuit (de weg). Ik wil eigenlijk een alternatief voor het testen op het circuit aangezien het een mogelijk gevaar is voor anderen en jezelf (code geel of rood), daarnaast is het een erg dure test als het niet werkt.

Oh ja, ik woon in Limburg

Testen op een afgesloten ( eigen) terrein is het enige wat kan. Of je koopt een Suzuki :+
 
Dan heb je het inderdaad heel goed voor elkaar, die ene reflector ga je wel mee wegkomen.

Ik heb een circuitmotor waar nog Belgische papieren bij zitten, die kan ik helaas zo niet laten zien bij de RDW denk ik. En dat is toch wel jammer eigenlijk. Ik heb geen zin om dat weer helemaal "straatklaar" te maken voor veel geld.
Tja, veel geld heeft het niet gekost... Topkuip a 180e of zo, lampjes waren iets van.. 50, 60 euro? Paar connectoren om de koplampen aan te sluiten en de rest was randprullaria wat ik al wel had liggen.
Scheelt dat ik het kenteken destijds alleen geschorst had. Dus hoefde alleen de schorsing eraf te halen en (goeiekoop) verzekeringetje erop te zetten.
 
Daar zou ik het niet mee redden inderdaad. Topkuip, koplamp, knippers, achterlicht, toetertje en de keuring bij de RDW met invoerkosten.... Bekabeling zit er nog op, dat scheelt misschien wel weer in het werk. Ik heb geen idee wat dat keuren bij de RDW en de invoerkosten zijn. Fiets is tenslotte al uit het jaar 2000....
 
Daar zou ik het niet mee redden inderdaad. Topkuip, koplamp, knippers, achterlicht, toetertje en de keuring bij de RDW met invoerkosten.... Bekabeling zit er nog op, dat scheelt misschien wel weer in het werk. Ik heb geen idee wat dat keuren bij de RDW en de invoerkosten zijn. Fiets is tenslotte al uit het jaar 2000....
Ik denk dat jij goedkoper en sneller klaar bent met een los frame met nl kenteken.

En ik doe het ongeveer net zo als @MTFDarkEagle alleen ik heb 2 600 srad's 1 origineel en netjes ooit nieuw gekocht zonder kenteken. Maar dat heb ik er na 2 jaar racen opgezet.
En sinds een paar jaar nog 1 erbij voor alleen het circuit. Maar die is binnen een uurtje werk ook straat legaal. Voordeel als je met oude rommel rijdt.
 
Ik denk dat jij goedkoper en sneller klaar bent met een los frame met nl kenteken.

En ik doe het ongeveer net zo als @MTFDarkEagle alleen ik heb 2 600 srad's 1 origineel en netjes ooit nieuw gekocht zonder kenteken. Maar dat heb ik er na 2 jaar racen opgezet.
En sinds een paar jaar nog 1 erbij voor alleen het circuit. Maar die is binnen een uurtje werk ook straat legaal. Voordeel als je met oude rommel rijdt.
Hhmm... dat met dat losse NL frame is zo'n slecht idee nog niet :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan