Welke circuitmotor aan te schaffen graag tips

Status
Niet open voor verdere reacties.
27 feb 2022
237
155
Welke circuitmotor aan te schaffen graag tips ?
Straatmotor en of een kant en klaar circuitmotor?
Welke opties zijn wel niet zinvol?

Ikzelf neig het meeste naar een GSXR ? Heb gekeken naar Honda's en Kawasaki. Geen tips over de BMW1000RR ,die heb ik al.
 
300, 600, 1000cc?
Wat is je budget?
Ben je een beginner of ervaren?

Heb ooit wel eens gereden op Assen. Haalde daar de 2:02 dacht ik?

Budget ja ik wil absoluut geen jonge model. Waarschijnlijk ga ik voor een 600 en 1000cc.Een 600 voor in de regen en de 1000 als het droog weer is.

Heb al een afspraak gemaakt voor een bezichtiging straatmotor GSXR1000 K7 . Een oud MF lid gaat hem voor mij circuit klaarmaken.

Nu nog een 600 het merk staat nog niet vast.
 
Eerlijk gezegt zou ik altijd beginnen op maximaal een 600. Leer daarmee de grens een beetje opzoeken, gaat het je vervelen om op het rechte eind steeds tijd te verliezen ga dan een 1000 rijden.

Je stelt overigens een aantal vragen, maar je hebt zelf al antwoord gegeven.

Als ik je dan toch een tip mag geven:
Dit forum is een goudmijn aan info. Er zijn diverse topics in dit deel van het forum over allerlei soorten circuitmotoren. Zoek degene uit die je wel interressant vind en lees je in.

Succes en wie weet zien we mekaar wel op of langs de baan!
 
Eerlijk gezegt zou ik altijd beginnen op maximaal een 600. Leer daarmee de grens een beetje opzoeken, gaat het je vervelen om op het rechte eind steeds tijd te verliezen ga dan een 1000 rijden.

Je stelt overigens een aantal vragen, maar je hebt zelf al antwoord gegeven.

Als ik je dan toch een tip mag geven:
Dit forum is een goudmijn aan info. Er zijn diverse topics in dit deel van het forum over allerlei soorten circuitmotoren. Zoek degene uit die je wel interressant vind en lees je in.

Succes en wie weet zien we mekaar wel op of langs de baan!
Bedankt voor de tips steel driver.

Met mijn 1000rr daar had ik al een redelijke circuitervaring mee opgedaan. Jaren geleden wel te verstaan ;) Mijn gestelde vragen waren idd deels open en al gesloten :+ Had vooraf al redelijk wat info gelezen op het MF.Paar vrienden van mij racen ook al jaren.Je weet hoe vrienden kunnen zijn had graag ook wat onafhankelijke info._O-

Hoop wel dat die K8 iets is , morgen weet ik meer ? Heb ook nog even getwijfeld aan een Duitse Kawasaki model 2018.Mij wel wat te prijzig dat materiaal voor nu om ermee te gaan beginnen.

Wat rij jij voor een motor ?
 
De 600 gaat dit model worden ?
1646516605556.png


Of een 2009 kawasaki ?

1646516808265.png
 
Heb ooit wel eens gereden op Assen. Haalde daar de 2:02 dacht ik?

Budget ja ik wil absoluut geen jonge model. Waarschijnlijk ga ik voor een 600 en 1000cc.Een 600 voor in de regen en de 1000 als het droog weer is.

Heb al een afspraak gemaakt voor een bezichtiging straatmotor GSXR1000 K7 . Een oud MF lid gaat hem voor mij circuit klaarmaken.

Nu nog een 600 het merk staat nog niet vast.
“Geen” ervaring dus.
Dan maakt de fiets het verschil nog niet zo, als je begint is de leercurve steil en ben je jezelf vooral aan het verbeteren. De motor kan het allemaal wel.

Maar een extra motor voor die enkele regen dag? Dan moet je compleet opnieuw de motor leren kennen en hoewel minder vermogen zou ik toch voor de (dan) vertrouwde 1000 gaan.
Bedankt voor de tips steel driver.

Met mijn 1000rr daar had ik al een redelijke circuitervaring mee opgedaan. Jaren geleden wel te verstaan ;) Mijn gestelde vragen waren idd deels open en al gesloten :+ Had vooraf al redelijk wat info gelezen op het MF.Paar vrienden van mij racen ook al jaren.Je weet hoe vrienden kunnen zijn had graag ook wat onafhankelijke info._O-

Hoop wel dat die K8 iets is , morgen weet ik meer ? Heb ook nog even getwijfeld aan een Duitse Kawasaki model 2018.Mij wel wat te prijzig dat materiaal voor nu om ermee te gaan beginnen.

Wat rij jij voor een motor ?
Het hoeft ook allemaal niet het nieuwste te zijn. Met mijn 600 uit 2011 rij ik ook vooraan bij RSZ / ZAC. (Oke het is ook geen standaard fiets)
En gekocht een GSXR1000 K7.

Bekijk bijlage 1734852
Van harte en veel plezier!
Wat wil je gaan rijden? Ik adviseer wel eerst wat begeleid te rijden. 2theExperience, CRT, RaceCracks, maar niet ineens vrij rijden.
(En mocht je voor 2theEx gaan op een RSZ dag ben ik er wss ook :W )
 
Bedankt voor de tips steel driver.

Met mijn 1000rr daar had ik al een redelijke circuitervaring mee opgedaan. Jaren geleden wel te verstaan ;) Mijn gestelde vragen waren idd deels open en al gesloten :+ Had vooraf al redelijk wat info gelezen op het MF.Paar vrienden van mij racen ook al jaren.Je weet hoe vrienden kunnen zijn had graag ook wat onafhankelijke info._O-

Hoop wel dat die K8 iets is , morgen weet ik meer ? Heb ook nog even getwijfeld aan een Duitse Kawasaki model 2018.Mij wel wat te prijzig dat materiaal voor nu om ermee te gaan beginnen.

Wat rij jij voor een motor ?
Nu een bmw s1000rr. Vorig jaar een rsv4.
Ik heb wel eerst een aantal jaar op een cbr 600f3 lopen banjeren.

Die K8 ziet er goed uit, verder sluit ik mij aan bij wat Roy zegt.
 
Nu een bmw s1000rr. Vorig jaar een rsv4.
Ik heb wel eerst een aantal jaar op een cbr 600f3 lopen banjeren.

Die K8 ziet er goed uit, verder sluit ik mij aan bij wat Roy zegt.

Heb genoeg ervaring ben ook geen 23 jr meer. Heb ook al een aantal circuitdagen geboekt staan voor groep snel ben benieuwd })

Ah een s1000rr die had ik ook tot voor gisteren dan ;) Heb hem verkocht ga er twee circuitmotoren voor terugkopen.M'n vrouw heeft toch nog haar motor stel even zou 300km/uur willen rijden op de A2 :+

Zo'n RSV4 altijd willen kopen helaas zijn deze te krap voor mij de R1 is ook ontzettend mooi. Kawasaki de KR 1000 2016 of het model 2014 die zijn ook gaaf.

Die K8 gaat helemaal uit elkaar en wordt her op gebouwd.De meeste opties zitten er al op.Wil nog een race frame een betere stuurdemper van GPR .Heb vanmiddag een Ohlins rear demper gekocht de voorzijde krijgt een Ohlins piston kit of Andreani ?

Heb vanmiddag deze schade gekocht Duitsland/Frankrijk grens. HIj had hem bijna gesloopt.Dit is zo'n onderdelen verkoper kon hem overhalen tot verkoop.

Had ook nog een Honda uit 2011 in het vizier maar ook die passen mij niet qua beenlengte.
 

Bijlagen

  • 1646684010928.png
    1646684010928.png
    33,4 KB · Weergaven: 45
“Geen” ervaring dus.

Van harte en veel plezier!
Wat wil je gaan rijden? Ik adviseer wel eerst wat begeleid te rijden. 2theExperience, CRT, RaceCracks, maar niet ineens vrij rijden.
(En mocht je voor 2theEx gaan op een RSZ dag ben ik er wss ook :W )

Dank je Roy R voor de tips.
Ik ga wat snelle groepen rijden en na juli deelnemen met het RSZ aan een race in de 600 en of 1000 klasse. Ik zal goed genoeg zijn om te starten in de trage groepen daar mee te kunnen schat ik zo in.
 
Dank je Roy R voor de tips.
Ik ga wat snelle groepen rijden en na juli deelnemen met het RSZ aan een race in de 600 en of 1000 klasse. Ik zal goed genoeg zijn om te starten in de trage groepen daar mee te kunnen schat ik zo in.
Snelle groepen als in snelste? Want als ik het goed begreep heb je járen terug 2:02 gereden? Nu weet ik niet hoeveel jaar terug, maar als ik in dezelfde groep zou zitten ben ik al zo’n 12-15s sneller. Dus zou niet de snelste maar zeker de eerste dagen wat minder snel.
Je leert meer en kan meer focussen op het rijden.
Maar bij RSZ onder 2:10 kan je in de minst snelle groepen al leuk rijden.
Topic kan dicht ben voorzien qua motoren en tips :P
Slotje vraag je aan met de rapporteer knop bij je eerste post.
Mijn alias keuze lijkt ook de verkeerde te zijn ?
Iedereen denkt dat ik een vrouw ben?
Krijg veel huwelijks aanbiedingen in de PM ? _O-
En je kan je nick geloof ik eens per jaar wijzigen, maar hoe dat werkt geen idee. Ook dat is met de zoekfunctie snel te vinden.
 
Snelle groepen als in snelste? Want als ik het goed begreep heb je járen terug 2:02 gereden? Nu weet ik niet hoeveel jaar terug, maar als ik in dezelfde groep zou zitten ben ik al zo’n 12-15s sneller. Dus zou niet de snelste maar zeker de eerste dagen wat minder snel.
Je leert meer en kan meer focussen op het rijden.
Maar bij RSZ onder 2:10 kan je in de minst snelle groepen al leuk rijden.
Het plan is om te gaan rijden in de 1000 Sport en de 600 Sport klasse.

Slotje vraag je aan met de rapporteer knop bij je eerste post.

En je kan je nick geloof ik eens per jaar wijzigen, maar hoe dat werkt geen idee. Ook dat is met de zoekfunctie snel te vinden.
Bedankt Roy R ik zal eens gaan uitzoeken morgenavond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan