Ik zou voor wa+ gaan, als je schade hebt is je motor waarschijnlijk meteen Total loss voor de verzekering bij schade.... Wat voor motor heb je?
Ja kan zelf een nieuwe aanschaffen en ben er niet afhankelijk van (heb auto). Vind all risk extreem zonde voor de 720 per jaar extra alleen twijfel vanwege het feit dat ik een nieuwe bestuurder ben en (stomme) ongelukjes kunnen gebeuren zoals slippen enzHangt helemaal af van je situatie. Als je een motor van 3000 euro plat rijdt, kun je dan nog wat nieuws kopen en ben je er van afhankelijk. Met andere woorden: kun je het hebben als je dan zelf die 3000 euro moet dokken voor een nieuwe? Zo niet, dan moet je of een goedkopere motor halen, of allrisk verzekeren.
precies dat :-)Zolang je hem niet totalloss rijdt is het op de lange termijn waarschijnlijk goedkoper om zelf je schade te betalen, gezien de noclaim korting en het verschil in premie tussen WA+ en all-risk. Dus ik zou, zeker als je zelf een nieuwe kan kopen en er niet van afhankelijk bent, hem niet all-risk verzekeren.
Denk jij dat de all-risk verzekering de schade aan een in de soep gedraaide motor dekt.... dream on.Maar voor een totaal in de soep draaiend blok, of ..... is all risk wel weer verstandig.
Ik had mijn vorige auto all risk verzekerd, want dat leek mij ook verstandig. Dat was een auto van 4 jaar en een sportuitvoering. Dus duurder dan normaal dus all risk, want dat is handig als ik een krasje of deukje maak. Tenminste, dat dacht ik.Hoi,
Net rijbewijs behaald en wil een motor van 2016 halen die ik tweedehands voor rond de 3000,- koop.
Hoor nu wel een aantal verhalen dat als je all risk neemt en je dus 1x schade claimt je direct in de min komt met schadevrije jaren en je op het eind toch even duur of zelfs duurder uitkomt.
Wa + kost ~20,-
all risk kost ~80,-
Wat is slim voor een beginnende motorrijder, eerst een jaartje all risk of het toch houden op wa +? Heb al wel wat ervaring met schakelbrommers en scooters (in totaal 2 jaar gereden) en daar nog nooit mee gevallen of een ongeluk mee gehad.
Die kunnen ook gebeuren wanneer je ervaren bent...Ja kan zelf een nieuwe aanschaffen en ben er niet afhankelijk van (heb auto). Vind all risk extreem zonde voor de 720 per jaar extra alleen twijfel vanwege het feit dat ik een nieuwe bestuurder ben en (stomme) ongelukjes kunnen gebeuren zoals slippen enz
Ja inderdaad, en logisch met zulke schade dat je er niet van kan moeten profiteren, maar dit is wel een erg ziek praktijk voorbeeld.Verzekering gebeld, want het ging +\- 2500 kosten.
Lang verhaal kort, dat wilden zij best dekken, maar dat ging mij over 5 jaar €3500 kosten (????? HU?!?!))) . Dus premie omhoog 5 jaar lang (dat noem ik een lening....) en ik ging 5 tredes terug.....
Profiteren??Ja inderdaad, en logisch met zulke schade dat je er niet van kan moeten profiteren, maar dit is wel een erg ziek praktijk voorbeeld.
WA+ is the way to go dus.
Ik heb ze WA, wat beknibbelen is.
Daar geldt hetzelfde voor als alle andere voertuigen denk ik.Uit interesse, hoe zou het dan zijn als het om een Z900 uit 2018 gaat? Aanschafprijs 9.999
Je gaat hem hopelijk niet meteen poeieren, maar val en glijschade is wel duur.
Maarja een €720 per jaar extra, versus een afschrijving op je Ninja na 3 jaar... ik denk dat ie met kapschade wel meer waard is dan €1000, met Wa+ is diefstal en stormschade gedekt geloof ik. Dus zelfs in het geval van een zacht slippertje lijkt me all risk alsnog wat prijzig.
Maar voor een totaal in de soep draaiend blok, of een total loss prakkie is all risk wel weer verstandig. Maar die meerprijs ...
Hoelang wil je er mee rijden?
Hoeveel denk je dat ie nog waard is na die tijd, en zou je hem daarmee willen afkopen voor €720 per jaar.
Diefstal en stormschade kan ik wel beter door slapen, zou maar net gebeuren dat je motor wordt gestolen en je voor een paar euro meer een vergoeding misloopt. WA kost ~12 en wa+ ~20 dus is maar 8 p/m is nog wel te doen vind ik zelfIk zou zelfs overwegen alleen WA te verzekeren, dat kost je waarschijnlijk iets van 25-30 euro op jaarbasis. Ten opzichte van allrisk bespaar je dan ruim 900 euro en ten opzichte van WA+ ook nog steeds 200 euro. Het enige dat WA+ er voor je bij verzekert is diefstal en brand-/stormschade.
Sowieso zou ik niet allrisk verzekeren bij een motor van 3000 euro. In 3 jaar betaal je al meer dan die motor waard is. En bij een schade komt nog een eigen risico, plus je toename in premie, waardoor het al snel geen zin heeft een schade onder de 1000 euro te gaan claimen.
Die kunnen ook gebeuren wanneer je ervaren bent...