verzekering all risk ZONDER alarm plicht

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.838
524
Topictitel zegt het al.
Heb een ZX10R die ik allrisk wil verzekeren, maar als het even kan zonder alarmplicht, alarm kopen en inbouwen kost minstens 600 euro's.
Betreft dus wel een motor van meer dan 15.000 euro's nieuw.

Als iemand een goede tip heeft, alvast bedankt.
 
Yep, Univé. Geen wintergedoe ook; niet bepaald de goedkoopste daarentegen; zal je – grove schatting – zo'n 1.500 euro p/jr gaan kosten.
 
Unive biedt maar diefstaldekking tot 13.000 euro, plus 30%!!!! meer premie, is dus wel een optie, maar eigenlijk dus ook weer niet.
Maar bedankt voor het meedenken. :)
 
Bij Univé is het idd niet verplicht om een alarm te hebben :) . Wel scheelt het een hoop geld als je een alarm hebt :Y . Zo ben ik voor mijn verzekering van mijn 600RR stukken goedkoper uit, nu ik een alarm heb :) .
 
Univé, scheelde mij 50 euro de maand. Maar hoieft niet bij hun.

@ Koffiejunk: elk jaar moet het alarm gekeurd worden, dus moet er wel inzitten.
 
Yep, Univé. Geen wintergedoe ook; niet bepaald de goedkoopste daarentegen; zal je – grove schatting – zo'n 1.500 euro p/jr gaan kosten.
weet jij zn leeftijd, woonplaats, schade vrije jaren en of i meer dingen bij unive heeft verzekerd bijv.?
Anders is het wel een HELE grove schatting
 
De MAG verzekring eist een alarm, ik zit momenteel namelijk bij de MAG :)
De grove schatting van mijn premie bij UNIVE is idd een slag in het wilde weg, is namelijk van nogal wat factoren afhankelijk. Betaal nu ong. 600 per jaar, dus als die bij UNIVE 1500 zou kosten koop ik wel een alarm :)

En als ze een alarm verplichten, moet een een SCM verklaring opsturen naar de verzekring, en dit document krijg je alleen als die SCM goedgekeurd is en door een SCM goedgekeurd installatiebedrijf is ingebouwd..

Wat heel jammer is, is dat er op deze Kawa al een startonderbreker zit af fabriek, maar die wordt NIET geaccepteerd :(
 
Scherp :Z
Het was een grove schatting. Als jij er HELE aan toevoegen wil; prima, whatever.
Joh, je zegt zomaar wat.

Dat HELE was synisch bedoelt, sry dat ik het uberhoud voor elkaar kreeg om op je geslachtsdeel te staan :N :W
 
Yep, Univé. Geen wintergedoe ook; niet bepaald de goedkoopste daarentegen; zal je – grove schatting – zo'n 1.500 euro p/jr gaan kosten.

1500 per jaar is een beetje te hoog geschat, dit zal het zijn als je 20 bent, 0 schadevrije jaren, en dan een zx10 all risk wilt verzekeren.

Ze zullen misschien niet de allergoedkoopste wezen, maar ook zeker niet de duurste. En je hebt geen alarmverplichting en geen stallingsverplichting.
 
1500 per jaar is een beetje te hoog geschat, dit zal het zijn als je 20 bent, 0 schadevrije jaren, en dan een zx10 all risk wilt verzekeren.
Toen ik na 8 jaar weer ging motorrijden, zat ik wederom op 0 schadevrije jaren; was toen 30, wonend in Amsterdam. Voor een motor van, inclusief acc., 12.500 euro betaalde ik 3 jaar geleden ruim 1.300 euro premie per jaar.
 
Verzekeraars die geen alarm eisen stellen vaak weer de eis dat ie aan een aard en nagelvast voorwerp op slot moet zijn gezet ( geen TT meer dus ) en nachtclausules e.d. Dan maar een alarm. Heb je ook zelf nog gemak van als je even een patatje staat te eten en je motor staat uitzicht, of als ie bij je schoonmoeder voor de deur staat als je zondag na de kerkdienst verplicht op de koffie moet :+ Ik zie het bezwaar tegen een alarm eigelijk niet zo :?
 
Volgens mij is e.e.a. sterk afhankelijk van:
a. de leeftijd van de bestuurder;
b. bouwjaar motor;
c. postcode van de verzekerde;
d. meeverzekeren van accessoires;
e. wel/niet opzittenden verzekering;
f. rechtsbijstandsverzekering ja/neen.

Op http://verzekeringen.vergelijk.nl/
heb je de mogelijkheid een vergelijking met diverse maatschappijen te trekken.
 
Toen ik na 8 jaar weer ging motorrijden, zat ik wederom op 0 schadevrije jaren; was toen 30, wonend in Amsterdam. Voor een motor van, inclusief acc., 12.500 euro betaalde ik 3 jaar geleden ruim 1.300 euro premie per jaar.

Dat krijg je als je in Amsterdam gaat wonen. In groningen betaal ik maar 640 voor een motor van dezelfde prijscategorie.
 
Topictitel zegt het al.
Heb een ZX10R die ik allrisk wil verzekeren, maar als het even kan zonder alarmplicht, alarm kopen en inbouwen kost minstens 600 euro's.
Betreft dus wel een motor van meer dan 15.000 euro's nieuw.

Als iemand een goede tip heeft, alvast bedankt.

Misschien FBTO ik ben w.a. + beperkt casco verzekerd, ook diefstal dus. Heb niet eens voorwaarden voor sloten e.d.. Neemt niet weg dat ik hem toch goed vastleg.
 
En wat dacht je aan KNMV verzekeringen. Geen gelul met alarm en aarde/nagel vaste ellende. Tenminste volgens mij of ik heb de voorwaarde niet goed gelezen...
Dus TT is geen probleem!

Succes. Oh en als je zo'n motor verzekerd bij de KNMV dan kan je beter gelijk lid worden van ze dat kost iets van 40 of 50 eurie maar je krijgt wel een trede korting en pech hulp.

Succes ermee!!
 
Topictitel zegt het al.
Heb een ZX10R die ik allrisk wil verzekeren, maar als het even kan zonder alarmplicht, alarm kopen en inbouwen kost minstens 600 euro's.
Betreft dus wel een motor van meer dan 15.000 euro's nieuw.

Als iemand een goede tip heeft, alvast bedankt.
centraal beheer :Y is de mijne ook verzekerd all risk :W
 
En wat dacht je aan KNMV verzekeringen. Geen gelul met alarm en aarde/nagel vaste ellende. Tenminste volgens mij of ik heb de voorwaarde niet goed gelezen...
Dus TT is geen probleem!

Succes. Oh en als je zo'n motor verzekerd bij de KNMV dan kan je beter gelijk lid worden van ze dat kost iets van 40 of 50 eurie maar je krijgt wel een trede korting en pech hulp.

Succes ermee!!

KNMV eist wel alarm voor mijn motor althans.
En zover ik weet gelden eisen zoals binnenstallenen vaststaan aan een vast voorwerp enkel op de thuislokatie, en gelden deze niet als je ergens anders bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan