Ehmz... bij verzekeringen moet je toch altijd je schadevrije jaren opgeven... in het voorbeeld dat Auke gaf is dat dus direct teruggevallen naar 0 jaar.
Geef je dan bij je verzekering op dat je al 5 jaar geen schade meer hebt gehad (met de auto) en je je motor wilt bijverzekeren, dan ist volgens mij gewoon zo dat je feitelijk liegt.
Ik denk dan, eerlijk duurt het langst en als ze het gaan natrekken na een (volgend) ongeval komt het er dus op neer dat je niet verzekerd bent omdat de polis niet naar waarheid is ingevuld....
DENK ik...
KNMV doet dit ook.
Je moet, als je al een motor hebt/had, volgens mij wel een royementsverklaring opsturen. Ik weet niet hoe snel dat te regelen is, want misschien is die schade nog niet verwerkt in hun administratie of zo.
Ik heb met blik na een aanrijding meteen schriftelijk en aangetekend verzekering opgezegd, kreeg royementsverklaring alsof schade (nog) niet gebeurd was en nieuwe maatschappij accepteerde dit. Heb me later over de telefoon versproken en alsnog twee treden teruggeknikkerd..........
Wat ik me nu afvraag nu ik op het punt sta de eerste motor van mijn vrouw te verzekeren: als je de bonus/malus koppelt aan de auto en je krijgt door een claim van autoschade een achteruitgang in je schaling, geldt dit dan tevens voor de motor? Ofwel: kan je de voertuigen op dat moment nog loskoppelen? Is het dan wel zo slim om zo\'n constructie te gebruiken? Want zeg nou zelf: schade met een auto komt veel sneller voor als met een motor, zeker als je de auto gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer....
Ja, door oude maatschappij.snap het niet?
Werd je schade dan wel betaald?
Wat ik me nu afvraag nu ik op het punt sta de eerste motor van mijn vrouw te verzekeren: als je de bonus/malus koppelt aan de auto en je krijgt door een claim van autoschade een achteruitgang in je schaling, geldt dit dan tevens voor de motor? Ofwel: kan je de voertuigen op dat moment nog loskoppelen? Is het dan wel zo slim om zo\'n constructie te gebruiken? Want zeg nou zelf: schade met een auto komt veel sneller voor als met een motor, zeker als je de auto gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer....
Ik vraag me altijd met dit soort verzekeringen af wat er gebeurd met je premie bij schade aan één van de twee verzekerde vervoermiddelen. Ik hoop over een aantal maanden een motor te kopen na het halen van het stempeltje. Mijn auto is bij centraal beheer verzekerd (met bedrijfskorting). Het is voor mij waarschijnlijk erg aantrekkelijk om de motor ook bij hun te verzekeren (ruim 30% korting is niet mis), maar wat als er nu schade ontstaat aan de motor (b.v. val/schuif-partijtje)? Ga ik dan ook x treden terug voor de auto? (Heb 8 jaar schadevrij opgebouwd) Een schuivertje op de motor kan zo aardig in de papieren lopen. Iemand ervaringen?
Wat ik me nu afvraag nu ik op het punt sta de eerste motor van mijn vrouw te verzekeren: als je de bonus/malus koppelt aan de auto en je krijgt door een claim van autoschade een achteruitgang in je schaling, geldt dit dan tevens voor de motor? Ofwel: kan je de voertuigen op dat moment nog loskoppelen? Is het dan wel zo slim om zo\'n constructie te gebruiken? Want zeg nou zelf: schade met een auto komt veel sneller voor als met een motor, zeker als je de auto gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer....