verzekering-uitkering bij overlijden op Circuit ?

Zelfs zelfmoord is gedekt. Als je die neiging tenminste niet had ten tijde van het sluiten van de verzekering. Daarom moet je in veel gevallen gezondheidsvragen beantwoorden. Als je op het moment van afsluiten geen psychische problemen hebt en je zou een jaar later zelfmoord plegen, keert je overlijdensrisicoverzekering gewoon uit.
 
ja maar hoe dan...moet ik dan bellen en vragen of ze me dit zwart op wit willen zetten. ik heb alle voorwaarden doorgelezen, er staat alleen iets in over opzettelijk nalatig zijn. niet over risico-sporten of hobby's.

kun je gewoon bellen en vragen of je deze kwestie zwart op wit kan krijgen?

Niet nodig joh. Die verzekering keert gewoon uit hoor. Slap gelul dat je niet verzekerd zou zijn tijdens motorrijden. Alleen ongevallenverzekeringen zijn wat dat betreft anders, maar dat zijn dan ook geen levensverzekeringen. Ik ben financieel adviseur en heb veel te maken met levensverzekeringen.
 
Nou ik ben eruit, ik heb de verzekeringmaatschappij rechtstreeks gebeld.
ik heb deze vraag voorgelegd, ze zei: er wordt niet gekeken naar de doodsoorzaak, of de hobbys van de betrokkene.
Er wordt niet gekeken of je gevaarlijke hobby's hebt ofzo.
Ze keren gewoon uit nav de overlijdens akte. Alleen als er kwade opzet in het spel is, maar dan horen ze het wel, zelfmoord, of moord waardoor de begunstigde een aanzienlijk bedrag uitgekeerd krijgt.

gevaarlijke hobby's als: bergbeklimmen, motorrijden, bungee-jumpen ed is niet belangrijk voor ze.

Mooi toch, dan weten we dit in ieder geval zeker, en kunnen we met een gerust hart genieten van het circuitrijden, wetende dat alles goed geregeld is voor het thuisfront. Want het blijft toch een risico dat motorrijden. Maar te mooi om er mee te willen stoppen.

Dat is dan in ieder geval mooi nieuws, maar het beste is als het nooit gebruikt hoeft te worden natuurlijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan