verzekering voor 1 dag

hick

Die hard MF'er
18 mrt 2008
271
0
Ik over 2 weken mijn motor ophalen. deze wil ik de eerste 3 maanden niet gebruiken. Nu moet ik de motor wel verzekerd naar huis kunnen rijden, je weet maar nooit, kan je een verzekering afsluiten voor 1 dag? en daarna de motor schorsen voor 3 maanden.
 
De meeste verzekeraars geven tegenwoordig 7 of 14 dagen 'tijdelijke' dekking, die je binnen die termijn (volgens mij zelfs geheel) kosteloos op kan zeggen.

Maar inderdaad de verzekerin is over het algemeen niet zo gek duur.

Anders kan je misschien even rondvragen (evt. op het forum hier) of je ergens een motortrailer kan lenen?
 
De meeste verzekeraars geven tegenwoordig 7 of 14 dagen 'tijdelijke' dekking, die je binnen die termijn (volgens mij zelfs geheel) kosteloos op kan zeggen.

Maar inderdaad de verzekerin is over het algemeen niet zo gek duur.

Anders kan je misschien even rondvragen (evt. op het forum hier) of je ergens een motortrailer kan lenen?
die tijdelijke dekking is misschien iets ja. ik zal eens even verder kijken hier naar. bedankt
 
sorry hick
bedoel het niet zo voormij is het ongeveer 70 euro iets minder geloof ik
dus de een zal wat meer betalen en de ander minder per jaar
wat ik dus bedoel is dat je het volgens mij net zo goed kunt laten doorlopen
je dus dan ook zoo weer kunt gaan rijden als het je uit komt zonder dat je eerst weer een telefoontje moet plegen naar de verzekering
groet gerben
 
gewoon ergens een verzekering afsluiten... je mag het binnen 14 dagen opzeggen! geen probleem. schorsen voor 3 maanden is wel dom eigenlijk. de kosten zijn niet veel minder dan het verschil tussen 1 jaar of 9 maanden premie! gewoon verzekeren zeg ik!
 
die tijdelijke dekking is misschien iets ja. ik zal eens even verder kijken hier naar. bedankt

Let wel op (bij Unive in ieder geval ) dat wanneer je de verzekering opzegt binnen die periode, dat je diezelfde periode niet verzekerd bent geweest. Een andere verzekeraar moet deze periode met terugwerkende kracht overnemen.

Nu kan je zeggen, ik heb die periode toch schadevrij gereden, dus waarom alsnog met terugwerkende kracht verzekeren? Het schijnt dat de RDW dit kan zien en alsnog een boete kan sturen.

En wat hierboven al gezegd is, waarom geen karretje huren? Als je toch 3 maanden niet wilt rijden, waarom dan wel deze rit in deze kou?
 
Ik kan uit ervaring (meerdere zelfs) zeggen dat dit allemaal niet zo nauw komt, als je voertuig op papier een dagje of (of zelfs iets meer) zonder apk/verzkering/schorsing op papier heeft gestaan. Let wel, ik zeg hiermee niet dat je voor een dag rijden niet verzekerd hoeft te zijn, alleen dat als je voor een dag op papier niet verzekerd bent geweest (en dus niet voldaan hebt aan de verzekeringsplicht hebt voldaan) daar echt niet direct een boete aanvast hangt.

Met de brommer kreeg ik na een 2 weken een waarschuwingsbrief... met de motor heb ik ook wel eens een dagje overgeslagen, en daar hoor je nooit wat van.
 
Ik over 2 weken mijn motor ophalen. deze wil ik de eerste 3 maanden niet gebruiken. Nu moet ik de motor wel verzekerd naar huis kunnen rijden, je weet maar nooit, kan je een verzekering afsluiten voor 1 dag? en daarna de motor schorsen voor 3 maanden.
in belgie is het zo dat je voor die reden iemand anders zijn verzekering kan gebruiken

ik moest mijn moto ophalen, heeft men pa ff naar zijn makelaar gebeld, type doorgegeven etc en toen mocht ik 24uur zijn plaat gebruiken. handig
 
gewoon regelen dat de verkoper 'm naar jouw huis rijdt? dat heb ik iig gedaan.
 
Achter de auto op een aanhanger. Er is vast iemand met een auto bij je in de buurt. En het huren van een motortrailer kost niet veel en mischien ken je iemand met een aanhanger. Heb je helemaal geen verzekering nodig voor 1 dag.
 
schorsen voor 3 maanden is wel dom eigenlijk. de kosten zijn niet veel minder dan het verschil tussen 1 jaar of 9 maanden premie! gewoon verzekeren zeg ik!

Hou er rekening mee dat schorsen ook geld kost, ca. 25 euro. Als je dat nog eens aftrekt van de winst van 3 maanden niet verzekeren kun je hem beter gewoon verzekeren.
 
- op de verzekering van de vorige eigenaar rijden. Meestal laat ik mijn verzekering de hele dag doorlopen, als iemand een motor koopt. Anders betalen allebei dezelfde dag ;)

- aanhanger

- zelf verzekeren en ook laten lopen. Pak dan WA+, want als ie gejat wordt of gesloopt wordt, zonder dat je er op rijdt, is die wel verzekerd, en anders niet.
 
- op de verzekering van de vorige eigenaar rijden. Meestal laat ik mijn verzekering de hele dag doorlopen, als iemand een motor koopt. Anders betalen allebei dezelfde dag ;)

- aanhanger

- zelf verzekeren en ook laten lopen. Pak dan WA+, want als ie gejat wordt of gesloopt wordt, zonder dat je er op rijdt, is die wel verzekerd, en anders niet.
doorlopen op de oude verzekering lijkt me niet echt fijn voor de vorige eigenaar, mocht er wat gebeuren dan is hij zijn no claim kwijt.

Voor de kosten van de belasting doe ik het zeker niet. Maar alleen voor de verzekering. Is toch weer 3x40 euro.
Ik kan uit ervaring (meerdere zelfs) zeggen dat dit allemaal niet zo nauw komt, als je voertuig op papier een dagje of (of zelfs iets meer) zonder apk/verzkering/schorsing op papier heeft gestaan. Let wel, ik zeg hiermee niet dat je voor een dag rijden niet verzekerd hoeft te zijn, alleen dat als je voor een dag op papier niet verzekerd bent geweest (en dus niet voldaan hebt aan de verzekeringsplicht hebt voldaan) daar echt niet direct een boete aanvast hangt.

Met de brommer kreeg ik na een 2 weken een waarschuwingsbrief... met de motor heb ik ook wel eens een dagje overgeslagen, en daar hoor je nooit wat van.
Klopt, ik heb ook eens een paar dagen de auto niet verzekerd gehad. Niks aan de hand. Maar ik wil dit alleen geregeld hebben omdat, als er iets gebeurd, ik natuurlijk gigantisch de klos ben.
 
de premie voor een verzekering is zeer persoonsafhankelijk. Iemand die nog niet zo lang z'n rijbewijs heeft en een dure motor wil rijden is best wel veel geld kwijt.

ik betaal 20 euro per maand. Maar ik ben weer een veel rijder met van alles en nog wat erbij verzekerd. (kleding, opzittenden, vervangend vervoer, wa+ casco) enne nog niet zoveel schadevrije jaren opgebouwd.
 
die tijdelijke dekking is misschien iets ja. ik zal eens even verder kijken hier naar. bedankt

De tijdelijke dekking is inderdaad zo, echter zal je die niet kosteloos op kunnen zeggen. Verzekeraars zijn namelijk geen filotropische instelling. Je zal toch een goede rede moeten hebben om op te zeggen (in mijn geval was de motor na 2 dagen volledig kapot en heb ik een andere gekocht, dan wordt de verekering gewoon op de andere motor gezet.

Grtz.
 
wat is de goedkoopste verzekering voor iemand met 0 schade vrije jaren? :P

als het goedkoper kan dan kan ik hem net zo goed meteen verzekeren :)

Mijn vorige R6 was 45-50 per maand bij de MAG, vond ik vrij prijzig voor alleen WA+
 
ik snap niet waarom je zoiets nou hier op t forum vraagt... waarom bel je niet gewoon naar de verzekering en vraag je het? dan heb je gelijk antwoord van iemand die t zeker weet
 
Klopt, ik heb ook eens een paar dagen de auto niet verzekerd gehad. Niks aan de hand. Maar ik wil dit alleen geregeld hebben omdat, als er iets gebeurd, ik natuurlijk gigantisch de klos ben.

Ja ik heb eens een Solex wekenlang onverzekerd gehad, maar die lag in onderdelen op zolder dus ik was niet zo bang dat er 'iets zou gebeuren' _O-

En de schorsing van mijn CBR600 liep af op 4 december, kreeg vol rijbewijs op 7 december. Dan ga ik echt geen vol jaar schorsing (á 30 euro) betalen :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan