Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
WD40…..
Prachtig spul hoor. 't Lijkt soms hip om WD40 af te zeiken maar het is helemaal geen slecht smeermiddel in de praktijk.
Spuit eens een beetje van de spul in de dop en doe er een beetje water bij.WD40…..
Prachtig spul hoor. 't Lijkt soms hip om WD40 af te zeiken maar het is helemaal geen slecht smeermiddel in de praktijk. Een regelbui overleeft WD40 ook prima. Ik gebruik het om scharnieren te smeren, schoon te maken, velgen schoonmaken, kettingsmeren/reinigen en als antiroestmiddel voor de motor. Soms wat kettingvet uit het potje eens in de zoveel tijd. Je kunt soms beter een dun laagje smeer hebben zonder zand en andere troep dan een dikke laag vet met. Spul kost ook nog eens geen bal.
Wat is het voor soort vet wat ze tussen bijvoorbeeld autodeur scharnieren gebruiken? En waar is dat te koop? Wat is het eigenlijk precies?
Ik heb wel siliconenspray maar dat is veel dunner ( en wd-40 heb ik ook )
Spuit eens een beetje van de spul in de dop en doe er een beetje water bij.
Dat spul verdunt door het water en is daarom ongeschikt als het nat word.
Ik heb wel eens mijn mtb ketting gesmeerd met dat spul omdat ik zo vlug niks anders kon vinden.
Als het droog is werkt het 5km en als het nat is 1km.
Het is ook nog eens veel te dun bij puntbelasting.
Ik neem aan dat je je ketting inspuit omdat het smeert.Vreemd. Blijft bij mij toch aardig goed zitten dat spul. Maargoed, ik heb dan ook zo'n stuk plastic (kettingbeschermer?) boven de ketting dus misschien blijft het redelijk droog. Overigens blijft de WD40 ook in een hoosbui op mijn motordelen die ik insmeer zitten. Zo ernstig als mensen het maken is het niet. Wat puntsbelasting betreft kan ik mij er meer in vinden. Daar heb je zeker een punt. De vraag is echter of vet met zand of schoon met weinig vet niet allebei even erg is. Kan ook zijn dat het met een O-ring ketting gewoon geen barst uitmaakt allemaal zolang het zooitje maar niet roest.
Het beste zitten blijft vast vet (Red chain grease) bij mij. Das echt topspul. Maar om even snel de ketting te doen pak ik gewoon WD40.
En ook hier wint de pindakaas.als je in de rookpauze in een stukkie kauwgom bent gaat zitten waardoor het door de warmte lekker in de structuur van de textielpak is gaan zitten , is WD40 uitermate geschikt om het eraf te krijgen.
vraag maar aan mijn zwager, en die rook niet eens.
dus altijd meenemen op een motorvakantie.
Vreemd. Blijft bij mij toch aardig goed zitten dat spul. Maargoed, ik heb dan ook zo'n stuk plastic (kettingbeschermer?) boven de ketting dus misschien blijft het redelijk droog. Overigens blijft de WD40 ook in een hoosbui op mijn motordelen die ik insmeer zitten. Zo ernstig als mensen het maken is het niet. Wat puntsbelasting betreft kan ik mij er meer in vinden. Daar heb je zeker een punt. De vraag is echter of vet met zand of schoon met weinig vet niet allebei even erg is. Kan ook zijn dat het met een O-ring ketting gewoon geen barst uitmaakt allemaal zolang het zooitje maar niet roest.
Het beste zitten blijft vast vet (Red chain grease) bij mij. Das echt topspul. Maar om even snel de ketting te doen pak ik gewoon WD40.
En ook hier wint de pindakaas.
Dus WD 40 is de oplossing!!WD40 is een vetoplosser/vochtverdrijver met een vleugje dunne olie er in. Het smeert dus niet geweldig maar lost uiteindelijk wel het vet in je schalmen op. Geen aanrader om als smeermiddel te gebruiken. Het werkt maar heel even.
En ook hier wint de pindakaas.
Dus WD 40 is de oplossing!!
Ik gebruik het om zowat de hele motor mee te poetsen, op de lakdelen na dan he, maar voor de rest alle rubbers, alle zwarte blokdelen, de zwart geanodiseerde voorpoten, zwarte kunstofdelen etc etc, op spuiten, nacht laten intrekken en de volgende dag even uitpoetsen, werkt echt super.
De ketting zou ik er echter niet mee smeren ondanks dat ik nooit in de regen rij, maar de centrifugaal krachten zijn niet de beste vriend van de WD40, maar voor de rest, super spul
,redeemer1972 schreef op 28 december 2013 @ 22:10:
Ik lees met verbazing dat er lagervet op een scharnier gesmeerd moet worden?
Ehm, lagervet penetreerd niet in het pen/gat gedeelte van het scharnier als het aan mij ligt.
Ik neem aan dat TS ook motor rijd dus kettingspray zal stukken beter werken. Dat bruist zich een weg in het scharnier, vele malen verder dan vet.
Just my 2 cents....
Wat is al 8 maanden verdwenen?
De wd-40?
De gehele auto.
Bedankt voor de antwoorden lagervet leek mij ook wel een goede ( al moet je dat zelf goed aanbrengen maar dik genoeg blijft dat wel lang zitten) of kettingspray maar dat vind ik dan weer erg dun, in bovenstaande een beetje soort vet Zot?
Wat is al 8 maanden verdwenen?
De wd-40?