Ik ben vandaag bezig met het repareren van mijn motor, maar ik weet niet precies wat het probleem is. De symptonen zijn:
-de motor valt weg bij het opendraaien van het gas,
-1 van de 4 uitlaten is super vet; er komt vieze zwarte olie uit, terwijl de andere 3 gewoon droog zijn.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? We zitten zlef te denken aan kapotte/versleten zuigerveren, of dat het toch het probleem van de koppakking is (nog steeds niet vervangen?? -> nee....).
Ik hoop op jullie expertise....
Mvg van Fiedel.
De bougies heb ik er uit gehad en voor de zekerheid nog bijgeschuurd, maar die waren niet zo vet.
Er komt echt vette olie uit die cilinder en ik denk niet dat het slecht verbrande benzine is....
Heb je ook weer gelijk in, want dan zou het lek precies bij die cilinder moeten zitten en echt alleen aan die kant.
Ben voor de zekerheid toch de bougies aan het testen (thanx). Maar dan heb ik nog een vraagje, hoe komt het dan dat het spul dat uit de uitlaatpoort komt zo vet is?
Een rotte zuigerveer, zou best vervelend zijn....
Sleutelen is leuk, maar beter door een deskundige alles laten doen. Of maar laten kijken en voor mening vragen. Garages verdienen GOUD aan de hobbyisten. Je moet kennis, gereedschap, gegevens hebben... Ik heb tientallen kapotte motoren gezien, gedaan allen door niet deskundig sleutelen.
ga dan maar 1 keertje kleppen stellen... of krukas lagers vervangen !je mag ook carbs afstellen
De bougie was slecht, dus die deed het niet de hele tijd. We hebben er een nieuwe bougie in gezet en verder hebben we de ontsteking afgesteld. Nou loopt de motor zeer soepel, maar er komt nog steds rook uit. Deze rook is echter niet echt blauw...
Volgens een motoren-monteur is de koppakking lek, dat hoorde hij aan een bepaald fluitje bij het starten. Maar als de koppakking lek is worden er eerder verbrandingsgassen naar buiten geblazen, dan dat er olie in de cilinder loopt (dit is waarschijnlijk ook bij de klepseal het geval).
Ik ben dus bang dat het de zuigerveren zijn, maar we hadden op dat moment geen compressiemeter, maar dat wordt geregeld.
Over het zelf sleutelen: op het moment dat ik hem wegbreng istie total-loss, ik heb hem voor 500 gulden gekocht en als er een paar uur aan gesleuteld wordt dan wordt de rekening al snel hoger dan die 500 pieken. Er is me al aangeraden om naar een tweedehands blok te gaan zoeken, dus misschien doe ik dat.
In ieder geval bedankt voor de tips
Op Dinsdag 30 oktober 2001 00:00 schreef JK het volgende:Of verkoop de motor aan een kereltje die nog geen motor mag rijden, maar wel een schakelbrommer heeft. Die kopen \'m zo van je zonder vragen
Ken jij toevallig van die kereltjes
Sleutelen is leuk, dus waarschijnlijk houd ik hem en koop ik over een tijdje wel een motor erbij om erop te rijden!!