The Dutchy
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #2.101
Zie ik het goed? Lekt ie KVS bij de uitlaat kraag?
Is de cilinderkop niet gescheurd ?
Die motor dampt als een drugstoerist
Meet eerst eens de compressie, of beter nog; leen een compressie lekkage tester.
Dan hoor je een lek sissen of bubbelen, en weet je meteen waar je aan toe bent.
Ik wil je wel een andere cylinderkop (zonder kleppen/nokkenassen) aan de hand doen voor de oudijzerprijs als je de motor nog eens wilt opengooien en avontuurlijk genoeg bent om alles over te zetten
Ik wil de mijne weer kwijt, hij heeft z'n doel gediend(mad max-achtig festival in Tjechië).
https://www.facebook.com/media/set/...073741882.100000680054582&type=1&l=1d62c4f1c2
Ben nu op vakantie, maar wil er daarna best ff over babbelen. Richtprijs 200-250, dan heb ik m'n kosten er voldoende uit. Ik wil dan alleen de meeste accessoires er af halen, maar ik vermoed dat dat geen issue zal zijn :p.
Hij loopt in het hogere toerengebied niet lekker(veel trillingen) ik vermoed dat de carburateurs(nog steeds) niet goed zijn, ondanks 4 nieuwe membranen, icm een te beperkende eigenbouw collector en 4 in 1. Olieverbruik was ca. 1/2 liter op 2000km. De boven radiator is afkomstig van maximus, en in best goede staat, de onderste is aardig verbouwd. Er zit een sluiting in de fan-aansluiting, deze draait nl continue. Dit gebeurde tijdens mn reis naar Tsjechië. Bougies geven allevier een nette kleur en compressie was (koud) allevier iets onder 10 bar geloof ik. Om eerlijk te zijn heb ik gewoon geen zin om er tijd in te steken om m goed lopend te krijgen, ik begin liever aan weer iets nieuws leuks.
Kilometerstand compleet onbekend, toen ie in mijn bezit kwam zat er al geen teller meer op.
Ik heb er een liggen voor een VF1000 FE. Ik kan die zelf helaas niet gebruiken voor mijn F2 (FF) want bovenste bevestigingspunt is net wat anders (iets te breed).Hoi VF enthousiastelingenheeft iemand toevallig nog een schokdemper liggen voor een 1000F, of weet iemand een andere type wat past?
Ik heb een boutje met moertje in bankschroef gezet en daar een ingestelde momentsleutel opgezet.Hoe trekken jullie de lock nuts bij het kleppen stellen op het juiste moment? Door de hoek van de moertjes kan er geen dopje 10 op met momentsleutel. Er past alleen een sleutel 10 op.
Dit is bij een vf750f.
Ik heb je een PB gestuurdIk heb er een liggen voor een VF1000 FE. Ik kan die zelf helaas niet gebruiken voor mijn F2 (FF) want bovenste bevestigingspunt is net wat anders (iets te breed).
succes JaapProjektje voor de komende weken: wilde mn v65 magna even starten na een tijd stilstand maar helaas.
Geen vonken bij de bougies en een benzinestraal bij de aansluiting op de carbs.
Elektrisch alles doorgemeten en alles is volgens de specs. Mogelijk de cdi units en die heb ik nog liggen maar de carb's zijn uiteraard als eerste aan de beurt.
Demonteren dus en nagaan wat er niet klopt of kaduuk is. Demontage is niet zo'n punt hoewel er best wat werk in zit.
Montage.. dat is altijd weer een feest bij deze machines.
Motor is rijdend weggezet, maar eens zien hoe of wat de komende tijd.
Ik hoef me voorlopig niet te vervelen da's wel duidelijk.
Ik wil de mijne weer kwijt, hij heeft z'n doel gediend(mad max-achtig festival in Tjechië).
https://www.facebook.com/media/set/...073741882.100000680054582&type=1&l=1d62c4f1c2
Ben nu op vakantie, maar wil er daarna best ff over babbelen. Richtprijs 200-250, dan heb ik m'n kosten er voldoende uit. Ik wil dan alleen de meeste accessoires er af halen, maar ik vermoed dat dat geen issue zal zijn :p.
Hij loopt in het hogere toerengebied niet lekker(veel trillingen) ik vermoed dat de carburateurs(nog steeds) niet goed zijn, ondanks 4 nieuwe membranen, icm een te beperkende eigenbouw collector en 4 in 1. Olieverbruik was ca. 1/2 liter op 2000km. De boven radiator is afkomstig van maximus, en in best goede staat, de onderste is aardig verbouwd. Er zit een sluiting in de fan-aansluiting, deze draait nl continue. Dit gebeurde tijdens mn reis naar Tsjechië. Bougies geven allevier een nette kleur en compressie was (koud) allevier iets onder 10 bar geloof ik. Om eerlijk te zijn heb ik gewoon geen zin om er tijd in te steken om m goed lopend te krijgen, ik begin liever aan weer iets nieuws leuks.
Kilometerstand compleet onbekend, toen ie in mijn bezit kwam zat er al geen teller meer op.