VFR-rijders en hun fietsen - deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ik hoor hier tegenwoordig thuis met mn RC24 in perfecte staat (...).
VFR6.jpg


Goede 75000 gelopen, dus moet m nog ff inrijden :P
Heeft een keer een aardige tik gehad (tank zit er scheef op, oliekoeler is scheef, kuip her en der gerepareerd en nog wel meer geintjes).
En de banden zijn versleten, maar hij was niet duur.
 
Mover, DANK voor je uitgebreide reply! Ik heb het plaatje even opgeslagen. Ik ga me even bedenken of ik het de moeite vind om al die kuipdelen los te halen... Ik heb hem pas een week. En ik ben natuurlijk bang dat ik er iets aan sloop, of dat de schroefjes ruim zullen worden.
Maarja, rijden mag ik toch nog niet. Ik heb wel net mn theorie gehaald *D


Jemig anders mail je ff tj :9 ! Achja was wel te verwachten dat het goed ging :Y . Heb je je soloseat al los? Ik=druk met tentamens
 
Hi,

Ik heb een vraagje. Heeft een VFR750F opbergruimte onder het zadel of ergens anders?
Bedankt, T.nar
 
Ik heb een vraagje. Heeft een VFR750F opbergruimte onder het zadel of ergens anders?
Nauwelijks... Er is wel wat ruimte onder het zadel, maar die is eigenlijk bedoeld om de duo-handgrepen naar binnen te kunnen klappen. Als je die weghaalt heb je een beetje bergruimte, maar het houdt niet over. Daar komt dan nog bij dat je dan eigenlijk niet met de duo cover kunt rijden, want om het zadel los te kunnen maken moet je de cover eerst losschroeven...
Hee happyVFR, long time no see! Alles goed? :W
 
[...]
Hee happyVFR, long time no see! Alles goed? :W
[/quote]
Hee....alles prima hoor, heb niet al te veel tijd meer om op het internet te snuffelen, vandaar dat ik er af en toe een losse flodder uitknal ;)
Hoest met mijn motor?
 
Kweenie, die staat toch gewoon bij jou voor de deur? })

...

Oh, je bedoelt je ex-motor! :+ Prima prima, al ben ik bang dat er binnenkort een andere kettingset op moet... Maar ja, dat hoort erbij!
Ooooh ja, dat bedoelde ik!!!! Ik vergeet er nog wel eens ex voor te zetten _O- _O-

Wel minder kost toch weer een hoop centjes....mijn Yamie moet zo weer nieuwe bandjes en een nieuw setje, ben dus ook weer aardig aan het sparen. :o :o
 
Hallo,

Even een kickje.
Heeft er iemand hier een foto van de ophanging van de schokbreker van de vfr 750
of heeft er iemand een tip waar ik een duidelijke foto zou kunnen vinden.

Alvast bedankt
 
He!!! da's een mooi kleurtje !!!

Jammer dat ik die van mij niet meer zoveel de sporen kan geven..

Gelukkig is het bijna vakantie tijd! kan ik de schade weer ff inhalen....

Iemand nog een mooie rit in het buitenland gedaan met z'n viffer ?

full


Greetz.
 
He!!! da's een mooi kleurtje !!!

Jammer dat ik die van mij niet meer zoveel de sporen kan geven..

Gelukkig is het bijna vakantie tijd! kan ik de schade weer ff inhalen....

Iemand nog een mooie rit in het buitenland gedaan met z'n viffer ?

(Afbeelding)

Greetz.

ZOZO !!!!!!!
Dat ziet er mooi uit zeg :} :}
 
He!!! da's een mooi kleurtje !!!

....

Iemand nog een mooie rit in het buitenland gedaan met z'n viffer ?

(Afbeelding)

Greetz.
Ja. de bedoeling was 12 dagen Pyreneeen: aan de Franse kant heen naar San Sebastian en aan de Spaanse kant terug naar Barcelona. Vervolgens in 3 dagen binnendoor naar huis. Helaas bleek er na veel vertraging en nog meer wachten (het gebeurde in het weekend) een draad gesmolten te zijn die door dealer was aangelegd. Daardoor kwam (helaas) af en toe de startonderbreker in werking. Dit alles bij een nieuwe motor (slechts 2,5 maand jong!!!)

Pyreneeen zijn héél mooi: uitstekend asfalt en weinig verkeer. Ik zou zo weer terug gaan, maar ik mag eerst binnenkort nog 2 weken weg: 1 week Zwarte Woud en aansluitend 1 week Dolomieten.
 
Ja. de bedoeling was 12 dagen Pyreneeen: aan de Franse kant heen naar San Sebastian en aan de Spaanse kant terug naar Barcelona. Vervolgens in 3 dagen binnendoor naar huis. Helaas bleek er na veel vertraging en nog meer wachten (het gebeurde in het weekend) een draad gesmolten te zijn die door dealer was aangelegd. Daardoor kwam (helaas) af en toe de startonderbreker in werking. Dit alles bij een nieuwe motor (slechts 2,5 maand jong!!!)

Pyreneeen zijn héél mooi: uitstekend asfalt en weinig verkeer. Ik zou zo weer terug gaan, maar ik mag eerst binnenkort nog 2 weken weg: 1 week Zwarte Woud en aansluitend 1 week Dolomieten.
Haha....dat had mijn broer ook met een Kawa, was 1 mnd oud en we gingen toen naar belgie.
Hij had het altijd in de bocht....en dat was dus ook het nare, zat ie net lekker in een bocht stopte de motor ermee, wat doe je dan? Ja gas erop om te kijken wat er gebeurd en toen schoot ie weer goed.

Kan je vertellen dat ie geen lekker weekendje had. :X :X
 
goejesmiddags!!
effe een vraagje, mijn hubbie heeft een VFR 750 van '94.....en gisteren liet de Viffer hem voor het eerst in 6 jaar in de steek -O-
Nu blijkt dat het de spanningsregelaar is.....

Heeft toevallig iemand hier zo'n ding liggen??
of een goeie tip waar we er eentje kunnen gaan kopen/bestellen??

bvd,Annet
 
goejesmiddags!!
effe een vraagje, mijn hubbie heeft een VFR 750 van '94.....en gisteren liet de Viffer hem voor het eerst in 6 jaar in de steek -O-
Nu blijkt dat het de spanningsregelaar is.....

Heeft toevallig iemand hier zo'n ding liggen??
of een goeie tip waar we er eentje kunnen gaan kopen/bestellen??

bvd,Annet

Dat is inderdaad een bekent VFR probleem. Die dingen zijn goed te krijgen. Het loont ook om naar een After markter spanningsregelaar te kijken. Deze zijn meestal beter gekoeld. Wat je ook vaak ziet dat er een extra (Computer) ventilator op aangesloten wordt om de spanningsregelaar te koelen.

En nee ik heb niet zo'n ding liggen, succes iig.
 
Dat is inderdaad een bekent VFR probleem.

Even een "correctie"....
Dit is geen VFR probleem maar een Honda probleem (meerdere honda modellen hebben dit), ook is het niet echt een probleem maar gewoon een defect.
Ieder merk heeft wel 1 of meerdere zwakkere puntjes, bij Honda is de spannings regelaar(een ander merk heeft een zwakke kering of andere dingen etc) iets wat opvald wat wel eens kapot kan gaan, echter het is geen probleem onderdeel wat elke X km stuk gaat ofzo. Al gaat ie bv bv na 40.000km defect dan is er nog niets van te zeggen, het is gewoon een klein zwak puntje van Honda niets meer en niets minder.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan