VFR-rijders en hun fietsen - deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb momenteel een CBR600F uit '92 maar zit eraan te denken om deze te verkopen omdat ik hier toch net iets teveel voorover zit en last krijg van mijn polsen.

Nu wil ik daarvoor in de plaats een VFR750F kopen (modeljaar '90-'93). Mijn vraag of iemand toevallig ook een CBR600F heeft gehad en mij kan vertellen of ik op de VFR rechterop zit.
 
Hallo,

Ik heb momenteel een CBR600F uit '92 maar zit eraan te denken om deze te verkopen omdat ik hier toch net iets teveel voorover zit en last krijg van mijn polsen.

Nu wil ik daarvoor in de plaats een VFR750F kopen (modeljaar '90-'93). Mijn vraag of iemand toevallig ook een CBR600F heeft gehad en mij kan vertellen of ik op de VFR rechterop zit.



Iets, maar niet heel erg veel meer vind ik.
 
Hallo,

Ik heb momenteel een CBR600F uit '92 maar zit eraan te denken om deze te verkopen omdat ik hier toch net iets teveel voorover zit en last krijg van mijn polsen.

Nu wil ik daarvoor in de plaats een VFR750F kopen (modeljaar '90-'93). Mijn vraag of iemand toevallig ook een CBR600F heeft gehad en mij kan vertellen of ik op de VFR rechterop zit.

Niemand die hier iets meer over kan vertellen? Wat vergelijkingen? Is er ook een beetje sportief te rijden met deze VFR750?
 
Laatst bewerkt:
600F en VFR schelen elkaar niet veel.
En ja een VFR kan zeker sportief bereden worden.. Maar dat kan ook met een Gold-Wing.
Het voornaamste is het mannetje of vrouwtje wat op de motorfiets zit, of die een beetje sportief kan rijden... :P
 
toevallig heb ik gisteren nog samen met mn maatje gereden die een CBR600F uit '93 heeft en na een alcoholcontrole in Zandvoort hebben we even gewisseld van motor.......hij had nog nooit op een VFR gereden en wie was ik om dat genot te weigeren ;)

Ik moest dus op de CBR......wat me opviel was dat de CBR smaller, kleiner en lichter is, wat hem opviel was dat je een bak met koppel hebt, wat rechter op zit (meer toer als je t zo wilt zeggen) de motor wat langer en zwaarder is en hij had t gevoel dat ie echt wat tussen zn benen had :)

en ja, je kan er ZEKER sportief mee rijden.....maar dat ligt (net aan wat GUUS zegt) aan degene die erop zit

Helaas kon ik m niet overhalen om OOK een VFR te kopen, maar wie weet komt dat nog :)
 
Laatst bewerkt:
Niemand die hier iets meer over kan vertellen? Wat vergelijkingen? Is er ook een beetje sportief te rijden met deze VFR750?

Ja, je zit rechter op maar niet zo recht op als een Toermotor een beetje er tussen in.
Je hebt meer beenruimte.
Je stepjes zitten ook iets lager. raken dus iets eerder de grond (maar als je er naast gaat hangen is het vrijwel onmogelijk)
Kwaliteit van de remmen, frame vering ed. is op het zelfde nivo
Je kan er uitstekend m.i. net zo goed als de CBR sportief meer rijden.
Het piek vermogen op de CBR is hoger maar bij de VFR is het piekvermogen snel beschikbaar en heel breed.
Met een VFR kun je ook bijvoorbeeld ook kneedown gaan. Ik heb er mee op het Circuit gereden (geen off. wedstrijd maar een trainingsdag) en kan prima mee komen met de CBR 600s.
Ik denk zelfs dat ik persoonlijk harder durf te gaan met een VFR omdat z'n gedrag voorspelbaarder is.

De VFR is een Sport-Toer met sport voorop. Een FJR (yamaha) is een Toer-Sport.

Ga eens proefrijden.
 
Dat klinkt allemaal erg lekker! Misschien dat een vriend van mij (die nu aan het lessen is) mijn motor wil overkopen, dan ga ik in de komende maanden maar eens lekker rondkijken. Het budget laat het helaas maar toe om een '90-'93 model te kopen maar die vind ik wel erg mooi!

Vooral het koppel spreekt mij en en dat je toch iets rechterop zit.
 
Ik heb nog een twee tal liggen voor een 88/89 er zijn wel versleten maar als nood oplossing (een is wat minder versleten)

ja ik had er een paar maanden geleden ook al eens achter gevraagd, maar toen had ik juist nieuwe besteld. maar deze zijn al kapot (6 barsten in)

kan je een fototje doorsturen naar polcastrol @ hotmail . com ?
 
Huh 6 barsten? hoe krijg je dat voor elkaar? :?

ja dat vraag ik me ook af...
en ik krijg geen nieuwe van de invoerder, maar krijg wel het bedrag terug van de winkel...
ze zien wel blauw, niet van te slepen maar van 'sportief' te remmen...

't zou echt niet mogen eigenlijk, ze zijn amper 5000km oud van het merk nissin...

als je goed kijkt zie je vijf barsten
remschijf1nc5.jpg
 
Ik heb onlangs een VFR 800 FI gekocht van het jaar 98 met 30.000 km
Het zadel is 1.5cm verlaagd, maar ikzelf ben 2m groot. Ik zou dus graag mijn zadel ruilen tegen een ander niet-verlaagd of verhoogd zadel.

foto & info:
josserke at yahoo dot com
 
Ik heb onlangs een VFR 800 FI gekocht van het jaar 98 met 30.000 km
Het zadel is 1.5cm verlaagd, maar ikzelf ben 2m groot. Ik zou dus graag mijn zadel ruilen tegen een ander niet-verlaagd of verhoogd zadel.

foto & info:
josserke at yahoo dot com


www.zeshonderd.cc
 
Ik heb onlangs een VFR 800 FI gekocht van het jaar 98 met 30.000 km
Het zadel is 1.5cm verlaagd, maar ikzelf ben 2m groot. Ik zou dus graag mijn zadel ruilen tegen een ander niet-verlaagd of verhoogd zadel.
Ik heb een linkje naar je post op het forum van de VFROC geplaatst!
 
Gisteren de ketting plus tandwielen vervangen van m'n VTEC (uit 2002)
De Hynes werkplaats handboek geeft echter een aantal onnodig stappen/cq. die over geslagen kunnen worden.

Verwijderden airguide en ketting beschermer is onnodig. Wel de nieuwe ketting m.b.v. de oude ketting op zijn plaats trekken door ze aan elkaar te maken met een oude link of ijzerdraad.

Verwijderen van het linker kuipdeel is ook niet echt nodig (en kost nogal veel werk bij de VTEC) Als je alleen de middelste kuipschroef ter hoogte van het voortandwiel verwijderd is dat genoeg. Hierdoor kan je de kuip iets naar buiten trekken (ca 1 cm) om voldoende ruimte te creeren. (eventueel een extra schroef losdraaien) Deze ruimte is nodig om een lange schroef uit de koppelingsdrukgroep te kunnen verwijderen.

Verwijderen koppelingdrukgroep is ook niet nodig. (Wel moeten de twee lange schroeven verwijderd worden. Maar tijdens het werken houd de korte schroef de koppelingdrukgroep op de afdekplaat van het voor tandwiel. Dit heeft als voordeel dat de pakking niet vervangen hoefd te worden.

Volgorde van werken is dan...
Alle bouten behalve de korte bout van de koppelingdrukgroep losdraaien en verwijderen. Maar voor het verwijderen van de bout achter de kuip de afdekplaat met de koppelingsgroep naar je toe halen. De bout zover mogelijk er uit trekken. Je kuip ietsje naar je toehalen en dan kan de laatste bout er nog verder uitgetrokken worden. Door de etxra cm kun je nu de afdekplaat met de bout naar achteren draaien/ kantelen en de bout helemaal verwijderen.


Succes.
 
@koffieleut: de hoek die mijn knieën maken is nu scherper, en zorgt voor krampen ter hoogte van de dijen.

@Mover & VcheFR: bedankt voor de links
 
Jozz,

Ah ok,

Waarin zit die verlagingin: Minder schuim en dus ok minder comfort, of is dat op een andere manier gebeurd? Is het een standaard zadel waar wat aan veranderd is, of een product dat anders opgebouwd is, en destijds als losstaand product is verkocht?
 
Het is een standaard zadel waar idd wat schuim is afgenomen, maar moet niets inleveren aan comfort. Het is gedaan bij Felix & Jos (factuur ter inzage). Je kan er niets van zien, het is terug perfect toegewerkt en is in zeer goede staat
 
Als ik even iets mag vragen :)
Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe motor en ik kwam daar bij ook bij de VFR 800 VTEC terecht ( circa 2002 ).
Ik las alleen dat hij 1 op 13 kon rijden..... ik kom net van een CBR 600F die 1 op 18-1 op 20 reed en dan is dat nog al even schrikken :)

Is er iemand hier die hier verduidelijking op kan geven ? :)
 
Zow, beste VFR'ers!
Wat vinden jullie van rimstriping op een VFR?
Ben weer aan het 'pimpen' geweest . . . En heb nu eigenlijk verder niets meer op mijn verlanglijstje staan :P. (xenon is te duur en omslachtig, wel mooi :)) Heb een nieuwe uitlaat gekocht, leovinci titanium. En rimstriping op de velgen gezet. Wat is jullie mening wat betreft de rimstriping? mooi of niet mooi???
En wat die uitlaat betreft :P. Ik was in de veronderstelling dat het een goedgekeurde pijp was en dat is het niet. Hij klinkt uiteraart echt fenomenaal :P. Helemaal onder het aquaduct hier in sneek :P. Ik vraag me af hoe groot de pakkans eigenlijk is? Is het 't waard?


full
 
stryping op de velgen lijken mooi allen de sportuitlaat zie ik niet.
mischien een fototje van de andere kant.
een v 4 geeft een mooi geluid met een open demper. :o :o :o :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan