VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi mensen/levensgenieters,

Ik ben verder nieuw hier dus ff snel: Ben 25 jr, heb net mn rijbewijs en ben op zoek naar mn eerste motor. Nu het volgende, er staat een VFR750F uit '92 te koop bij een goed aangeschreven zaak hier in het zuiden van het land.

Nu zie ik dat jullie het net erover hebben en daarom zou ik ook graag mijn optie voorleggen.
Honda VFR750F
Bj 1992
Lak in perfectstaat (Zwart)
(goede) Afleverbeurt
Z.g.a.n. banden, tandwielen/ketting, en remblokken.
KM stand 60.800
3000km garantie op het technische gebeuren
Nieuwe (imitatie) spiegels i.v.m. lelijke gekrompen rubbers aan huidige spiegels
Prijs €3100

Nu dan mijn vragen :? :
Moet ik me zorgen maken over bepaalde onderdelen bij deze km-stand?
Is die km stand niet erg hoog/veel voor n motor?
Is dit een redelijke prijs? (moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat dit, uit
brouwbare bronnen vernomen, een heel goede en eerlijke zaak is).

Graag jullie mening!!!! Want ik ben al een week met deze motor in mn hoofd rond aan het lopen! Heb ondertussen op diverse andere motoren proefgereden, maar de VFR heeft op dat gebied absoluut mijn voorkeur. Wat een heerlijke en vette Bike :} !!! Maar even los van het subjectieve (maar niet onbelangrijke) gedeelte.... Jullie mening?!?!?

Alvast bedankt!!

Grtz,
Yvil
 
Is misschien iets aan de prijs, maar het is dus wel bij een motorzaak, en je hebt garantie. Die kilometerstand zegt niks voor een VFR en een RC36-I is een heerlijke motor om op te beginnen. Ik ben zelf begonnen op een groene '93 en heb er geen spijt van gehad!

De slijtagedelen zijn blijkbaar vrij goed in orde, daar zit vaak een hoge kostenpost. Welke motorzaak in het zuiden hebben we het over? Misschien kent iemand 'm.
 
Thnx voor de snelle reactie!!

Motoshop Margraten (Vroegere Motoshop Gulpen), ik ken inmiddels redelijk wat klanten van hen en iedereen is even positief.

En dan meteen nog een vraagje (of twee):
Mag ik uit de reactie hierboven opmaken dat een VFR750F uit '92 automatische een RC31-I is?
Want ik lees dit soort type aanduidingen meer en heb geen idee wat die in Margraten voor één
is. Wat zijn dan de verschillen met die andere types?

Daarnaast zou ik graag nog meer meningen en reacties op mn eerste stukkie willen weten!!

Thnx,
Y.
 
En als je van een gepimpte VFR houdt, is deze ook nog in de aanbieding *O*
full
 
Ik vind het knap geld, maar zoals aangegeven bij een motrozaak is het altijd duurder, kijk eens naar deze, voor iets meer heb je een zeer goede RC36-2 het laatste 750 model
http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=8644

En garantie op zo'n VFR hoef je echt niet te hebben, de eigenaar is hier bekend :Y


Djee wat unne mooie motor.....is ook nog us in Limburg dus das in de buurt.....en die gast is vandaag de hele dag thuis vgl mij.......
 
Ik vind het allemaal leuke reacties en die motoren hierboven zullen zeker goed zijn :Y, maarrrrr nogmaals de VFR waar ik het over heb (ben stiekem wel een beetje verliefd op deze namelijk)

Honda VFR750F
Bj 1992
Lak in perfectstaat (Zwart)
(goede) Afleverbeurt
Z.g.a.n. banden, tandwielen/ketting, en remblokken.
KM stand 60.800
3000km garantie op het technische gebeuren
Nieuwe (imitatie) spiegels i.v.m. lelijke gekrompen rubbers aan huidige spiegels
Prijs €3100

Moet ik me zorgen maken over bepaalde onderdelen bij deze km-stand?
Is die km stand niet erg hoog/veel voor n motor? (ik dacht namelijk van wel, maar VFR schijnt dat makkelijk te kunnen hebben?!?:?)
Is dit een redelijke prijs?

Ik zou hier dus graag wat reacties op willen krijgen ;) zodat dit me misschien bij mn beslissing kan helpen..... Dan kan ik misschien nog wat daagjes :] meepikken aan het einde van het jaar.

Grtz,
Y
 
Moet ik me zorgen maken over bepaalde onderdelen bij deze km-stand?
Is die km stand niet erg hoog/veel voor n motor? (ik dacht namelijk van wel, maar VFR schijnt dat makkelijk te kunnen hebben?!?:?)
Is dit een redelijke prijs?
Tja, als je even een klein stukje terugleest in dit topic, dan zul je zien dat iemand anders afgelopen week bijna precies dezelfde vragen heeft gesteld als jij... Dit was mijn antwoord daarop, en dat geldt hier ook weer :)

Officieel worden alle VFR'en van 1990 t/m 1997 aangeduid als RC36. In 1994 is het model echter flink beetgepakt, zonder dat de type-aanduiding is veranderd. In de praktijk wordt het model van 1990 t/m 1993 daarom RC36-I genoemd, en het model van 1994 t/m 1997 RC36-II.
 
KM stand 60.800

...Moet ik me zorgen maken over bepaalde onderdelen bij deze km-stand?
Is die km stand niet erg hoog/veel voor n motor? (ik dacht namelijk van wel, maar VFR schijnt dat makkelijk te kunnen hebben?!?:?)


Is dit een redelijke prijs?

Km stand vind ik niet schrikbarend voor een VFR (mits goed onderhouden)
Ik zit zelf op ~56000 .. en hij is technisch en motorisch nog helemaal 100%

Prijs is in mijn ogen redelijk... beetje aan de hoge kant maar als het echt een spatzuiver exemplaar is het geld wel waard..
 
Deze dus:

771189.jpg


Ziet er netjes uit, maar dat is nooit goed te zien op zo'n foto... Wat me wel opvalt is dat het VFR-logo op de rechter zijkuip in ieder geval ontbreekt. Misschien een keer overgespoten? € 3300 is behoorlijk aan de prijs, maar als ie echt helemaal tiptop is en met garantie, dan is ie het misschien wel waard.
 
Logo is aan beide zijden weg

Maar kan verder niks zien waaruit op te maken valt of hij gespoten is o.i.d.
Ziet er verder goed uit en ook geen sporen van (vroegere) schade aan bijv.
de zijkanten v.d. handvaten, steps of iets dergelijks. En verder heb ik wel
vertrouwen in die zaak. Moet trouwens €3100 betalen....
 
*O* Heb gisteren de VFR gehaald waar ik de vragen over had *O*

Rijdt echt heerlijk zo'n vfr :9~
Alleen moet ik wel uitkijken, zo'n vfr rijdt zo relaxt dat je echt op je snelheid moet letten :+
Ik reed gisteren op de snelweg en dachtte dat ik zo rond de 100 reed, reed ik 140!! _O-
Vond het ook al zo raar dat de anderen zo langzaam reden :+

Maar om direct de vraag van YVIL te beantwoorden, mijn vfr heeft bijna 75000 gereden en dat merk je echt niet , motorblok loopt als een zonnetje, stuurt messcherp :Y

Ik ga morgen btw direct 2 kuipdeeltjes in dezelfde kleur halen die beschadigd zijn , zodat de vfr er weer netjes uitziet, ook heb ik een nieuw zadel weten te bemachtigen.

Maar wist niet dat een vfr zo makkelijk reed, ook verbaasde ik mij over het geluid wat uit een standaard uitlaat komt, zelfs standaard klinkt een vfr goed 8-)

Zal morgen even een foto posten.

Oja, heb ook nog een vraag: wat is het gemiddelde benzine gebruik van een vfr?

Greetz Mark
 
Laatst bewerkt:
Het kan misschien nog íets zuiniger (1:16), maar als je écht zuinig wilt rijden heb je de verkeerde VFR... Dan moet je een RC36-II hebben (die heeft kleinere carburateurs) of een VFR 800 Fi van 2000 of 2001 (die heeft verbeterde injectie ten opzichte van het model 1998-1999). Daarmee is 1:18 haalbaar.
 
Hangt dr vanaf hoe dr mee gereden is, veel stoplichtsprintjes/wheelies zijn dr slecht voor.
Koppeling is overigens niet zo duur om te vervangen, rechterkuipdeel moet dr af, koppelingsdeksel moet dr af, dan 5 boutjes los en je kunt de platen dr al uit halen.
Het is 2 uurtjes werk alles bij elkaar (en dat is al vrij ruim genomen).
Materiaalkosten hangt een beetje af van wat er vervangen moet worden, zal tussen de 80 en 200 euro liggen.


Heb gisteren zelf nog even mn platen omgewisseld met iets minder versleten platen die ik nog had liggen, al was dat met het blok op de workmate, het is echt een werkje van niks.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan