VFR rijders en hun fietsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Foto zo maar |( |(
full
 
vfr750.jpg


Mijn speelgoed :)

Meteen een vraagje erbij, hoe zuinig rijden jullie met de VFR?
Ik rijd er 1 op 13 mee als ik ga toeren in de bergen. Voor een 750 lijkt me dit best veel, althans de andere motoren die mee gaan met meer cc's verbruiken stukken minder dan ik. ;(
 
(Afbeelding)

Mijn speelgoed :)

Meteen een vraagje erbij, hoe zuinig rijden jullie met de VFR?
Ik rijd er 1 op 13 mee als ik ga toeren in de bergen. Voor een 750 lijkt me dit best veel, althans de andere motoren die mee gaan met meer cc's verbruiken stukken minder dan ik. ;(


Ik rijd eigenlijk alleen in Nederland, afgewisseld hele stukken snelweg met toerritjes en woon-werk-verkeer, en ik zit gemiddeld op 17,7 ofzo...
 
(Afbeelding)

Mijn speelgoed :)

Meteen een vraagje erbij, hoe zuinig rijden jullie met de VFR?
Ik rijd er 1 op 13 mee als ik ga toeren in de bergen. Voor een 750 lijkt me dit best veel, althans de andere motoren die mee gaan met meer cc's verbruiken stukken minder dan ik. ;(
Gemiddeld rond de 1:18. Sportief toeren waarbij ik het toerental niet of nauwelijks boven de 5000rpm laat komen (lekker alles op koppel), dan doet ie 1:21.
 
Gewoon woon werk verkeer haal ik dat ook bijlange na niet. Het is altijd moelijk te vergelijken natuurlijk, maar 1 op 21 haal ik noooit.
Kan dat zoveel schelen dat ik een dynojet en K&N erop heb? Of moet ie beter afgesteld worden? Ik merk wel een kleine verslikking bij 5.000 toeren als ik het gas dan opentrek, trek ik vanaf 2000 toeren door naar 11.000 gaat het goed. Zijn er meerdere VFR ers met dyno die die "euvel" hebben?
 
Bij mij zit er een Dyno kitje op, maar heb absoluut geen klachten over inhouden oid.

't verbruik weet ik niet echt, alleen 't laatste tankje was 1 op 15, en daar zat wat toeren, knallen en snelweg bij. :)
 
Ik heb deze winter ook een Dyno stage 1 & K&N gemonteerd O-)

Rij nu tussen de 1:12/13.... :0 (wel veeeeel snelweg)

ga toch es een afspraak maken om hem op de bank af te stellen...

GReetz Senseo
 
Voor wie het nog niet wist:
RC36-I (90-93), RC36-II (94-97), VFR800 <makkelijke> omwissel modificaties:

onderdelen van RC36-I op RC36-II
-achterwiel: ander model, bredere velg-> montage bredere band mogelijk
-carburateurs: maat 36 ipv 34! : merkbaar verschil! (overal het algemeen heeft een standaard RC36-I meer vermogen dan een standaard II...)


onderdelen van RC36-II op RC36-I:
-voetsteunen; mooier, lichter en sportievere houding


onderdelen van RC46(VFR800) op RC36-I en II:
-schakelpook; aluminium ipv staal, lichter en gaat niet roesten...


onderdelen van RC46 (v.a. 2001) op RC36-I en II:
-spiegels: mooier en geen "condooms" die loslaten.


Wie vult het aan ?
 
Zijn er VFR ers (94-97 ers) die 1 of meerder uitlaten onder het kontje hebben zitten, zoals bij het 2003 model? Of weet iemand een website met fotos daarvan (indien het er is natuurlijk)

(mocht dit onderwerp al behandeld zijn, excuse moi, heb nog niet alle 60 paginas door genomen ;} dat komt nog wel.)
 
nou heb mezelf ook een vrf kado gedaan. na lang wikken en wegen. het is een VTEC met ABS geworden uit 2002 met slechts 324 }) km op de teller. donderdag wordt ie rdw gekeurd en dan hoop ik dat het kenteken snel geregeld is.

heb deze motor bij wim ter braake gekocht in nijeveen. hierop werd ik gewezen door iemand van de vrfoc club op assen afgelopen zaterdag. had m al eerder op internet zien staan maar daar was niet bij vermeldt dat er abs op zat dus keek ik er steeds over heen. dus bedankt voor de tip :}

blij toe dat die opgevoerde brommer van mij de deur uit gaat, hoewel ik m toch best zal missen '( een nieuw tijdperk zal aanbreken :]

groeten guido

p.s. binnenkort dus even een naamsverandering door voeren.

full
 
Zijn er VFR ers (94-97 ers) die 1 of meerder uitlaten onder het kontje hebben zitten, zoals bij het 2003 model? Of weet iemand een website met fotos daarvan (indien het er is natuurlijk)

(mocht dit onderwerp al behandeld zijn, excuse moi, heb nog niet alle 60 paginas door genomen ;} dat komt nog wel.)
Nee, maar er zijn altijd wel mensen creatief thuis:
PB100001x.jpg


RC36withCustomUnderseatExhaust.jpg
 
het is een VTEC met ABS geworden uit 2002 met slechts 324 }) km op de teller. donderdag wordt ie rdw gekeurd en dan hoop ik dat het kenteken snel geregeld is.
Moet je dan niet nog de volledige BPM betalen vanwege die lage Km-stand :?
Dan ben je het voordeel van een duitse-importfiets al snel weer kwijt.
 
Moet je dan niet nog de volledige BPM betalen vanwege die lage Km-stand :?
Dan ben je het voordeel van een duitse-importfiets al snel weer kwijt.
Hij heeft 'm in NL gekocht, maar ik snap ook niet helemaal waarom ie dan gekeurd moet worden.

Wel een prachtige fiets GuidoZXR (of betergezegd GuidoVFR), gefeliciteerd !!!
 
ja heb de fiets dus gewoon bij een NL motorzaak gekocht. heb dus 1 jaar volledige garantie. kosten voor keuring, bpm,kenteken is voor hun rekening.
deze motor heeft 1 jaar bij de duitse douane gestaan. dit verklaart de lage km stand.
 
Achja.. of ze nu uit Duitsland of Nederland komen.. uiteindelijk komen ze toch uit Japan! ...gelukkig maar :)
 
In het blauw is (was?) in NL niet leverbaar met ABS. In DE wel, ik heb zelf (mijn motordealer heeft O-) ) een hoop toeren uit moeten halen voor de kleur: rode met ABS kopen, blauwe zonder en vervolgens ombouwen...
Goedhart uit Bodegraven :}
 
Ik heb wel eens een zwarte RC36-1 gezien met RC36-2 achterkappen, seht sehr gut Aus! :9~

Mooi beestje je nieuwe Viffer Guido! :}

Ik dacht dat de uitlaten die onder het kontje gemonteerd werden van WOLF waren? :?

groet,

:] Bracame
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan