VFR rijders en hun fietsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja heb de fiets dus gewoon bij een NL motorzaak gekocht. heb dus 1 jaar volledige garantie. kosten voor keuring, bpm,kenteken is voor hun rekening.
deze motor heeft 1 jaar bij de duitse douane gestaan. dit verklaart de lage km stand.

Hoi Guido,

Proficiat!! Ben zelf sinds afgelopen zaterdag ook de trotste bezitter van een 02 model met ABS. Even een tip: check goed of de motor volledig los is...Veel Duiste fietsen zijn ( electronisch ) 'gedrosselt'...dit houdt in dat er een CDI unit vervangen dient te worden en dat is een dure grap :(

Ook kan er sprake zijn van een mechanisch geknepen motor van de Oosterburen...in zo'n geval zit het vaak in de spruitstukken.
Woon vlak bij de grens dus veel jongens die de motor uit Duitsland halen...vandaar.

Zal wel op kenteken staan of vrachtbrief RDW.

Veel rijplezier :]

Trigger
 
Scheelt toch maar 2 of 3 PK?
In een bepaalde klasse mogen ze verzekeringstechnisch niet boven de 98 PK uit komen in D geloof ik.
 
Hoi Guido,

Proficiat!! Ben zelf sinds afgelopen zaterdag ook de trotste bezitter van een 02 model met ABS. Even een tip: check goed of de motor volledig los is...Veel Duiste fietsen zijn ( electronisch ) 'gedrosselt'...dit houdt in dat er een CDI unit vervangen dient te worden en dat is een dure grap :(

Ook kan er sprake zijn van een mechanisch geknepen motor van de Oosterburen...in zo'n geval zit het vaak in de spruitstukken.
Woon vlak bij de grens dus veel jongens die de motor uit Duitsland halen...vandaar.

Zal wel op kenteken staan of vrachtbrief RDW.

Veel rijplezier :]

Trigger

goed dat je t zegt. zal het even na gaan vragen.
 
Hoi Guido,

Als het goed is dient er 80 KW op te staan ( 109 pk )
Er staat echter ook vaak 72 KW op ( 98 pk ).

Scheelt toch zo'n 10 % vermogen en da's niet niks.

Veel suc6 i.i.g. ;)

Trigger
 
nou heb mezelf ook een vrf kado gedaan. na lang wikken en wegen. het is een VTEC met ABS geworden uit 2002 met slechts 324 }) km op de teller. donderdag wordt ie rdw gekeurd en dan hoop ik dat het kenteken snel geregeld is.

heb deze motor bij wim ter braake gekocht in nijeveen. hierop werd ik gewezen door iemand van de vrfoc club op assen afgelopen zaterdag. had m al eerder op internet zien staan maar daar was niet bij vermeldt dat er abs op zat dus keek ik er steeds over heen. dus bedankt voor de tip :}

blij toe dat die opgevoerde brommer van mij de deur uit gaat, hoewel ik m toch best zal missen '( een nieuw tijdperk zal aanbreken :]

groeten guido

p.s. binnenkort dus even een naamsverandering door voeren.

(Afbeelding)
Je bent toch niet vergeten om ook even lid te worden van de VFR Owners Club (VFROC) toen we (ik stond er zondag) in Assen aanwezig waren. Kijk anders even op de site, als je ons nog niet hebt gevonden: WWW.VFROC.NL. Alvast heel veel plezier met je motor.
 
Guido,

Informeer/ zoek ook ff of je in aanmerking komt voor de modificatie van het subframe.2002 modellen vertonen soms scheurvorming. Is een terugroepactie geweest...maar omdat jouw fiets lang stilstond met lage km-stand lijkt het aan te nemen dat dit wellicht over het hoofd werd gezien. Ik weet niet of een NL-dealer dit oplost als hij ziet dat het een import-fiets is. Zou dan weer klote voor je zijn :(
Maar....Zo niet...voor jou een manier om een lager bod uit te brengen op die VFR *D

mvg
Trigger
 
Ik zie dat jij een toer scherm hebt, hoe rijdt dat en van wat voor merk is het scherm????
Ik zit er nl zelf ook aan te denken om er een aan te schaffen


Heb em zo uit Duitsland gehaald... dus ik weet niet hoe het is om met laag scherm te rijden.... Maar ik weet wel dat ik het niet ga proberen want dit is echt prima... tot 180 geen problemen met de wind *D

Ps de koffers zijn om zut mee te slepen en zijn dus noodzaak... heb geen koekblik 8-) dan maar een beetje integreren in het totaal plaatje!


Greetz Senseo
 
Vandaag ook een toer-ruit gemonteerd. Scheelt echt veel op de snelweg! 150 voelt nu als hiervoor 110 met de zwarte MRA ruit in origineel-vorm.

M'n VFR heeft nu eigenlijk twee levens. Eentje voor de vakantie waarbij kofferrek (met evt koffers), toerruit en handgrepen gemonteerd zijn. Maar als ik niet op vakantie ga is het tijd voor de poser modus: zwart MRA ruitje erop, kofferrek eraf, seatcover erop. 8-)

Ben bij het monteren wel een schroefje kwijtgeraakt (uit m'n vingers geglipt en nimmer terug gevonden,, je kent het wel). Is een schroefje waarmee je het stuk plastic onder het ruitje vastzet. Iemand enig idee hoe ik aan een dergelijk schroefje kan komen? '(
 
Heb em zo uit Duitsland gehaald... dus ik weet niet hoe het is om met laag scherm te rijden.... Maar ik weet wel dat ik het niet ga proberen want dit is echt prima... tot 180 geen problemen met de wind *D

Ps de koffers zijn om zut mee te slepen en zijn dus noodzaak... heb geen koekblik 8-) dan maar een beetje integreren in het totaal plaatje!


Greetz Senseo

Kijk, das mooi. Heb er maandag avond eentje besteld bij louis.de (goedkoper dan .nl) heb ook gelijk een standaard zwart ruitje besteld omdat de origenele is gebroken (motor om laten vallen B| )

Vandaag ook een toer-ruit gemonteerd. Scheelt echt veel op de snelweg! 150 voelt nu als hiervoor 110 met de zwarte MRA ruit in origineel-vorm.

M'n VFR heeft nu eigenlijk twee levens. Eentje voor de vakantie waarbij kofferrek (met evt koffers), toerruit en handgrepen gemonteerd zijn. Maar als ik niet op vakantie ga is het tijd voor de poser modus: zwart MRA ruitje erop, kofferrek eraf, seatcover erop. 8-)

Ben bij het monteren wel een schroefje kwijtgeraakt (uit m'n vingers geglipt en nimmer terug gevonden,, je kent het wel). Is een schroefje waarmee je het stuk plastic onder het ruitje vastzet. Iemand enig idee hoe ik aan een dergelijk schroefje kan komen? '(

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Had je die eerst niet dan :?

Ik denk dat je zo'n schroefje wel bij een motorgarage/dealer kunt regelen?
 
heb nog geinformeerd bij de dealer. het framenummer viel buiten de nummers waar modificatie voor nodig was. betreffende de 72 kw zetten ze de motor op de testbank. mocht ie geknepen zijn wordt dit verholpen.
 
Nog eentje erbij :)

Uurtje geleden toegezegd voor een VFR 800 VTEC met ABS van 2002 met 4500km.

Eind vorig jaar BMW RT verkocht maar met al die motoren op de baan ... ff getwijfeld tussen BMW R1150R en de VFR. Pas 30 geworden en heb mezelf toch maar een beetje te jong voor een BMW bevonden 8-)
 
Nog eentje erbij :)

Uurtje geleden toegezegd voor een VFR 800 VTEC met ABS van 2002 met 4500km.

Eind vorig jaar BMW RT verkocht maar met al die motoren op de baan ... ff getwijfeld tussen BMW R1150R en de VFR. Pas 30 geworden en heb mezelf toch maar een beetje te jong voor een BMW bevonden 8-)
Gefeliciteerd met je juiste keuze!! 8-)

Tijd voor een nickchange ;)
 
Nog eentje erbij :)

Uurtje geleden toegezegd voor een VFR 800 VTEC met ABS van 2002 met 4500km.

Eind vorig jaar BMW RT verkocht maar met al die motoren op de baan ... ff getwijfeld tussen BMW R1150R en de VFR. Pas 30 geworden en heb mezelf toch maar een beetje te jong voor een BMW bevonden 8-)
mooie fietsje. welke kleur heeft ie?
 
Ja de nick klinkt niet echt lekker, zal eens nadenken over een andere!

Het is een zilvergrijze Guido.

Moet dringend fotootje nemen :)
 
Ik zal ook eens een stukje aanvulling verzorgen op dit topic, want ik ben sinds zaterdag in het bezit van een heuse VFR750 uit '91 !!
Het ding is nog helemaal standaard uitgevoerd, wat dus voldoende perspectieven biedt.

Eén van de 1e perspectieven zal worden een verse uitlaatdemper, het liefste een high-mount met een mooi donker, niet te luid geluid.
De vraag is:
Welke demper kan ik hiervoor het beste nemen. (merk, type)
En wanneer moeten de duosteunen verwijderd worden bij montage van een high-mount? Ik wil nml. ook nog wel eens iemand mee achterop nemen. Dus het liefst de duosteunen laten zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan