Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

VFR topic 7 V4's are forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ging toch pas over lante en VFR's ? Ik kan met mijn 193cm perfect op een vfr rijden. Het lijkt wel of hij ontworpen is voor langere mensen. Hier nog even een pica van onze schotland trip van 2010 waar we ook gebruik maakten van een voorop rijdende Garmin. In GB zijn ze zowiezo wat vaag met bewegwijzering omdat vaak alleen de plaatsen direct in de burt van het bord erop staan. Wij zijn gewend dat er altijd een grote stad op een bord staat zodat je in NL navigatie eigenlijk alleen nodig hebt om in een plaats een bepaalde straat te vinden.

 
Dat komt omdat in Nederland iedereen wel weet waar bepaalde plaatsen liggen, omdat NL niet zo groot is. GB is stukken groter en dan werkt die manier van bewegwijzering niet.
 
Goeie. Zet ik er ook even bij.
[me="Peekster"]plaatst binnenkort een nieuwe accu en oliefilter.[/me] Zijn de luchtfilters van plastic? Als dit zo is hoeven ze toch niet vervangen te worden? ( Tenzij ik een KN filter wil natuurlijk )
Daarna nog even nieuwe olie in het blok en dan kan ik weer los als het seizoen begint.
 
Hoi,
Sinds een drietal weken ben ik de trotse eigenaar van een splinternieuwe pearl silver vfr1200f.
Rijden met deze sportbike is puur genieten!Wel even een bemerking,ik heb wel wat last van pijnlijke polsen tijdens het rijden en van slapende vingers.Zijn er nog vfr1200 rijders die hier last van hebben?Of hoe los ik het op!!Of is het even wennen?Mijn vorige motor was een fazer fz6s2.
Vriendelijke groeten,
frank.
 
Met welke snelheid rij je? Mijn ervaring is dat als ik lange stukken met 140 rij, dat ik dan nergens last van krijg omdat de wind je dan omhoog duwt, waardoor er bijna geen druk op je polsen staat. In de bebouwde kom enzo is die wind er niet, en moet je dus je bovenlichaam omhoog houden met je polsen, wat je na een tijdje wel gaat voelen.
 
Hoi,
Ja dat had ik al ondervonden dat je bij hogere snelheden veel minder of geen last er van hebt.Heb ooit eens iets gelezen dat indien je slaperige vingers had tijdens het rijden je dat zou kunnen oplossen met iets dikkere handvaten te zetten??Klopt dat??
Wel kan ik zeggen dat je met deze motor zo veel fun hebt dat je deze kleine hinderlijke dingen snel vergeet of overwint!!
Ik woon in dilsen-stokkem (limburg-belgie)
Foto's zullen volgen!!
Greetz,
frank.
 
Ik heb nergens last van, maar ik rijd vrij veel (25-30000 km per jaar en géén woon-werk ritten). Dus toch misschien: even wennen?
 
Meh ik heb het ook wel ( die polsen dan ) Inderdaad ook alleen bij wat langer lagere snelheden nu ik er zo over nadenk.
Maar zeg nou zelf. Motorrijden begint toch pas bij 70-80km/uur? Een VFR800 wordt pas wakker bij 6-7000 toeren!
 
Da's een boel info, dank u allemaal! Kan ik wat mee

Nu nog een andere vraag m'n meisje wil voor onderweg een communicatie setje hebben (hoeft voor mij niet echt lekker rustig zo ). Iemand daar nog tips voor?

Ik gebruik de scalerider teamset. Geen gedoe met een draad tussen jou en je meissie. Het werkt goed, goed verstaanbaar, bij geen gesprek gaat die vanzelf standby, als 1 van de 2 dan wat wil zeggen gaat die vanzelf weer aan. mobiel aansluiten via blauwe tand en dit gaat voor het gsprek tussen je bij rijder. en navigatie via blauwe tand ( wat ik nog niet heb, ben van plan om eerst maar eens met de kaart te gaan klooien, heeft idd wat charme. aangezien navigatie ook wel prijzig is. als dit niet bevalt kijken we nog maar is naar een navigatie)
maar goed scala rider teamset is gewoon goed, maar je betaald er wel wat voor. ( ik heb het in de aanbieding gekocht, scheelde best wel veel. Miss op de motorbeurs??)

iemand ervaring met tomtom urban rider? kwam wel goed uit de test van motoplus. Wat vinden jullie hier van?
 

Wat is het bereik van die set? We rijden namelijk alletwee op onze eigen fiets.

En ook niet onbelangerijk kostda?
 
Laatst bewerkt:

Als je dr last van blijft houden, of je wilt er gewoon aan iets doen, of je wilt je fiets pimpen ofzo dan zou je misschien kunnen kijken naar Variobars of iets dergelijks?

Heb dr zelf ook wel eens last van maar als ik dan weer een tijdje rijd dan is het weer voorbij. Misschien is het even wennen aan de nieuwe zithouding?
 
Had zelf ook altijd last van slapende handen , pijnlijke polsen met name op de langere afstanden . Ik rij alweer ff met een superbikestuur en voila geen pijnlijke polsen en of handen meer . Maakt de langere ritten een stuk plezieriger . Kan je ook mooi je Garmin op monteren . Voor mij niks dan voordelen
 

Echt nooit last van m'n polsen gehad op de Viff ook niet op lange stukken, tank leegrijden een weer tanken is voor mij voldoende
 
Had in het begin dat ik de VFR had ook last van mijn polsen, kwam denk k toch door de andere zithouding t.o.v. mijn vorige bike. Maar rijd elke dag en na 1,5 week was het wel over!
 

Graag gedaan Ivo


Was een leuk stukje over de dijk
 

@Frank,
Welkom bij de VFR club.
Ter aanvulling kan je je HIER ook aanmelden, altijd handig voor technische info over de VFR
En gezien je woonplaats.... Als je wel eens een toertje wilt maken heb ik samen met een paar vrienden een Limburgs motorforum vanwaar we regelmatig een ritje organiseren en zeker 1 keer per jaar een weekend weg (Dit jaar Sauerland).
Voor die site kan je klikken op het icoontje onder m'n avater
 
Heren / Dames VFR-bezitters,

Komende week ga ik kijken voor een VFR 800 V-TEC (2002-2003).
Heb al proefrit op een zelfde gemaakt en rijd echt super.
Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij de VFR (naast de gebruikelijke banden, ketting, etc)?
 
dat is echt gewenning ik vond de 1200 juist heel relaxd zitten zou het gewoon ff aankijken, vooral straks met het mooiere weer
 


spanningsregelaar is 1 van de weinige punten voor een viffer. Verder inderdaad de standaard dingen. Kijk ook goed naar de kuipdelen. Kleurverschil of slecht passende delen kan schade betekenen.
 
Vraag wanneer/of de kleppen gesteld zijn, meestal is het niet eens nodig maar de controle hoort iedere 24k te gebeuren en stellen bij een V-tec is een duur grapje vanwege het V-tec systeem.
Verder heeft de eerste generatie V-tec ('02 - '05) kans op problemen met de NAKS, thermostaat en stator (dynamo) wat zich vanaf 30k kan openbaren.
Bij mij was bij 32k de thermostaat en de NAKS aan vervanging toe en bij 46k heeft de stator het begeven, bij reparatie worden deze delen vervangen voor een verbeterde versie dus hoogstwaarschijnlijk eenmalig maar alles bij elkaar wel een kostenplaatje.
Als je een beetje handig bent is alles goed zelf te doen en op het VFR forum staan volgens mij van alle reparaties (incl. kleppen stellen) how-to's.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, zo zijn er mensen die al 70k rondrijden zonder 1 van deze problemen maar ik heb de onderdelen allemaal al mogen vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.