ouideaux
MF veteraan
Last van je nek? Dikke speknek kweken jongeh!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Last van je nek? Dikke speknek kweken jongeh!
Last van je nek? Dikke speknek kweken jongeh!
Ben jij nog een jonge god natuurlijk Dat is er bij mij wel een beetje af
Ja maar na een tijdje wat last van m'n nek door dat kut ruitje ..
ps. maar die van mij was lekker sneller puhh!
Met mijn vorige VFR had ik nergens last van ook met 200 niet maar deze heeft een ander ruitje en die word boven de 140 nogal vervelend
Verder zit het met mijn nekspieren wel goed
Maar ik dacht altijd dat die rooie 't snelste waren
Vraag wanneer/of de kleppen gesteld zijn, meestal is het niet eens nodig maar de controle hoort iedere 24k te gebeuren en stellen bij een V-tec is een duur grapje vanwege het V-tec systeem.
Verder heeft de eerste generatie V-tec ('02 - '05) kans op problemen met de NAKS, thermostaat en stator (dynamo) wat zich vanaf 30k kan openbaren.
Bij mij was bij 32k de thermostaat en de NAKS aan vervanging toe en bij 46k heeft de stator het begeven, bij reparatie worden deze delen vervangen voor een verbeterde versie dus hoogstwaarschijnlijk eenmalig maar alles bij elkaar wel een kostenplaatje.
Als je een beetje handig bent is alles goed zelf te doen en op het VFR forum staan volgens mij van alle reparaties (incl. kleppen stellen) how-to's.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, zo zijn er mensen die al 70k rondrijden zonder 1 van deze problemen maar ik heb de onderdelen allemaal al mogen vervangen.
Jammer dat hij een 800 heeft en ik een 750 en de begrenzer slaat in bij 240
Echt vreemd heeft power maar
houd gewoon op in zijn 6de versnelling en 7000 toeren
Iemand die daar nog meer last van heeft want in zijn 5terug schakelen en doortrekken tot 12000 toeren rijd hij 252 op me garmin
Is Dus de 6de versnelling begrenst bij een VFR
Jammer dat hij een 800 heeft en ik een 750 en de begrenzer slaat in bij 240
Echt vreemd heeft power maar
houd gewoon op in zijn 6de versnelling en 7000 toeren
Iemand die daar nog meer last van heeft want in zijn 5terug schakelen en doortrekken tot 12000 toeren rijd hij 252 op me garmin
Is Dus de 6de versnelling begrenst bij een VFR
Je hebt injectie, daar valt niks aan af te stellen. Tot op zekere hoogte corrigeert het systeem zelf voor de veranderde hoeveelheid lucht, maar om echt iets te bereiken zul je dan waarschijnlijk een Power Commander of een dergelijk apparaat moeten monteren en die op de vermogensbank laten optimaliseren.Ik rij momenteel met een standaard luchtfilter. Als ik deze vervang voor een KN luchtfilter, moet ik mijn motor dan opnieuw afstellen?
Wat adviseer je, als lid van de VFROC? Een KN filter of een gewone?Je hebt injectie, daar valt niks aan af te stellen. Tot op zekere hoogte corrigeert het systeem zelf voor de veranderde hoeveelheid lucht, maar om echt iets te bereiken zul je dan waarschijnlijk een Power Commander of een dergelijk apparaat moeten monteren en die op de vermogensbank laten optimaliseren.
Correct me if i'm wrong (ben niet heel technisch), maar dit zijn geen dingen die je met een visuele inspectie eruit kan pikken, toch?
Enige wat ik kan doen is vragen of deze onderdelen reeds vervangen zijn.
Heb er 2 op 't oog en beide <30K km's, deze hebben dus waarschijnlijk nog geen probleem gehad met bovenstaande.
Hmm , nooit van gehoord . Mijn RC 24 ( '88) trekt gewoon door tot in de begrenzer in de 6 . Maar heel eventjes geprobeerd by the way . Hoe hard ie ging ..... ik heb geen idee , durfde niet meer op mijn meter te kijken . ( heb geen kuip ) Zal wel rond de 200 gezeten hebben . Veel harder zal het wel niet gegaan zijn want mijn achtertandwiel is een 49 . Doe het ook niet weer want echt plezierig vond ik het niet ............Watje
Het maximale uit je brommer halen hoeft niet in de 6e versnelling. Doorgaans gebruik ik alleen 1, 2, 3 en 4.
Ik wil ook mijn vreugde met jullie delen
vorig jaar Juni mijn versnellingsbak gesloopt tijdens een ritje Eifel. Motor heeft dus t hele jaar stil gestaan. 3 weken geleden de motor weggebracht. Bleken 2 tandwielen kapot. 1 waren alle 3 de nokjes vanaf, het tandwiel waar die nokjes in moesten vallen was ook uitgesleten. Ging om de 3e versnelling.
Dit alles is nu weer gemaakt. Verse ketting en tandwielset erop. Ik ben weer klaar ervoor :D
Mijn RC24 had op de testbank een gecorrigeerde top van 260 km/u....op de weg niet harder gereden dan 240 ongeveer, maar ook geen last van inhouden in de 6e....
@ Dopey - Wellicht is de snorkel-mod gedaan op jouw fiets, ik merkte dat toen ik dat gedaan had de trekkracht onderin iets beter was en het dipje op 4500 rpm weg was maar dat ie bij ong. 9000 rpm in ging houden....en dat in alle versnellingen trouwens
Dus dat heb ik snel weer terug gebouwd naar origineel
Maar ik dacht altijd dat die rooie 't snelste waren
Mijn 800 kwam in DE ook niet boven de 250 uit hoor. Stond ook op 6000 ( pin me niet vast op 1000 toeren meer of minder ) toeren vast in de hoogste versnelling. Dan wil je wel om je motor gevouwen zitten ( ben 1.93m remember?) Als ik mn kop boven het ruitje uitstak sloeg bijna de wind eronder. Op mn borstkast dus. Waaide er zowat vanaf. Maarja wat wil je .....
Vraagje:
Ik rij momenteel met een standaard luchtfilter. Als ik deze vervang voor een KN luchtfilter, moet ik mijn motor dan opnieuw afstellen?
Met mijn 800 2x tegen de 260 aangekomen maar in de 6e versnelling mist hij gewoon PK's om echt door te trekken...