VFR topic 7 V4's are forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben jij nog een jonge god natuurlijk ;) Dat is er bij mij wel een beetje af *D

Met al die oude blesures voel ik me niet echt jong meer :N . Enkel versleten, knie verrot (basketbal is slecht voor je gezondheid), vorig jaar dat gezeik met m'n arm. Als ik 's ochtends m'n bed uitkom moet ik eerst alles losmaken en dan om het goed te doen onder een hete douche.

Maar verder ben ik echt een jonge god O-) _O- _O- _O-
 
Maar ik dacht altijd dat die rooie 't snelste waren :+ :+

Jammer dat hij een 800 heeft en ik een 750 en de begrenzer slaat in bij 240 :X
Echt vreemd heeft power maar
houd gewoon op in zijn 6de versnelling en 7000 toeren B| :?


Iemand die daar nog meer last van heeft want in zijn 5terug schakelen en doortrekken tot 12000 toeren rijd hij 252 op me garmin
Is Dus de 6de versnelling begrenst bij een VFR :?
 
Laatst bewerkt:
Vraag wanneer/of de kleppen gesteld zijn, meestal is het niet eens nodig maar de controle hoort iedere 24k te gebeuren en stellen bij een V-tec is een duur grapje vanwege het V-tec systeem.
Verder heeft de eerste generatie V-tec ('02 - '05) kans op problemen met de NAKS, thermostaat en stator (dynamo) wat zich vanaf 30k kan openbaren.
Bij mij was bij 32k de thermostaat en de NAKS aan vervanging toe en bij 46k heeft de stator het begeven, bij reparatie worden deze delen vervangen voor een verbeterde versie dus hoogstwaarschijnlijk eenmalig maar alles bij elkaar wel een kostenplaatje.
Als je een beetje handig bent is alles goed zelf te doen en op het VFR forum staan volgens mij van alle reparaties (incl. kleppen stellen) how-to's.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, zo zijn er mensen die al 70k rondrijden zonder 1 van deze problemen maar ik heb de onderdelen allemaal al mogen vervangen.

Correct me if i'm wrong (ben niet heel technisch), maar dit zijn geen dingen die je met een visuele inspectie eruit kan pikken, toch?
Enige wat ik kan doen is vragen of deze onderdelen reeds vervangen zijn.
Heb er 2 op 't oog en beide <30K km's, deze hebben dus waarschijnlijk nog geen probleem gehad met bovenstaande.
 
Jammer dat hij een 800 heeft en ik een 750 en de begrenzer slaat in bij 240 :X
Echt vreemd heeft power maar
houd gewoon op in zijn 6de versnelling en 7000 toeren B| :?


Iemand die daar nog meer last van heeft want in zijn 5terug schakelen en doortrekken tot 12000 toeren rijd hij 252 op me garmin
Is Dus de 6de versnelling begrenst bij een VFR :?

Mijn 800 kwam in DE ook niet boven de 250 uit hoor. Stond ook op 6000 ( pin me niet vast op 1000 toeren meer of minder ) toeren vast in de hoogste versnelling. Dan wil je wel om je motor gevouwen zitten ( ben 1.93m remember?) Als ik mn kop boven het ruitje uitstak sloeg bijna de wind eronder. Op mn borstkast dus. Waaide er zowat vanaf. Maarja wat wil je .....

Vraagje:
Ik rij momenteel met een standaard luchtfilter. Als ik deze vervang voor een KN luchtfilter, moet ik mijn motor dan opnieuw afstellen?
 
Laatst bewerkt:
Hmm , nooit van gehoord . Mijn RC 24 ( '88) trekt gewoon door tot in de begrenzer in de 6 :Y . Maar heel eventjes geprobeerd by the way . Hoe hard ie ging ..... ik heb geen idee , durfde niet meer op mijn meter te kijken . ( heb geen kuip ) Zal wel rond de 200 gezeten hebben . Veel harder zal het wel niet gegaan zijn want mijn achtertandwiel is een 49 . Doe het ook niet weer want echt plezierig vond ik het niet :N ............Watje ;)
Jammer dat hij een 800 heeft en ik een 750 en de begrenzer slaat in bij 240 :X
Echt vreemd heeft power maar
houd gewoon op in zijn 6de versnelling en 7000 toeren B| :?


Iemand die daar nog meer last van heeft want in zijn 5terug schakelen en doortrekken tot 12000 toeren rijd hij 252 op me garmin
Is Dus de 6de versnelling begrenst bij een VFR :?
 
Ik rij momenteel met een standaard luchtfilter. Als ik deze vervang voor een KN luchtfilter, moet ik mijn motor dan opnieuw afstellen?
Je hebt injectie, daar valt niks aan af te stellen. Tot op zekere hoogte corrigeert het systeem zelf voor de veranderde hoeveelheid lucht, maar om echt iets te bereiken zul je dan waarschijnlijk een Power Commander of een dergelijk apparaat moeten monteren en die op de vermogensbank laten optimaliseren.
 
Je hebt injectie, daar valt niks aan af te stellen. Tot op zekere hoogte corrigeert het systeem zelf voor de veranderde hoeveelheid lucht, maar om echt iets te bereiken zul je dan waarschijnlijk een Power Commander of een dergelijk apparaat moeten monteren en die op de vermogensbank laten optimaliseren.
Wat adviseer je, als lid van de VFROC? Een KN filter of een gewone?
Extra vermogen is leuk maar geen doel op zich.
Heb het idee dat een KN filter niet hoeft te worden vervangen en minder hoeft te worden schoongemaakt ( er gaat tenslotte meer lucht door heen dus er blijft minder hangen in het filter ) Powercommander heb ik niet en ben ik ook niet van plan te monteren.
Oftewel: Is een KN luchtfilter de meerprijs waard?
 
Nee klopt , zo aan de buitenkant zie je er niks aan . Vraag om de onderhouds geschiedenis en in jouw geval koop bij een betrouwbare dealer , particulier . ( heb je gauw in de gaten ) . Een collega van me heeft ook een v tec en buiten de bekend spanningsregelaar nog nooit spannende dingen gehad . Zoals eerder gezegd is de vfr gewoon een heel betrouwbare fiets die je met een gerust hart kan kopen ( mijn rc24 staat inmiddels op 157500 en still going strong ) Weliswaar geen V tec maar toch :)
Correct me if i'm wrong (ben niet heel technisch), maar dit zijn geen dingen die je met een visuele inspectie eruit kan pikken, toch?
Enige wat ik kan doen is vragen of deze onderdelen reeds vervangen zijn.
Heb er 2 op 't oog en beide <30K km's, deze hebben dus waarschijnlijk nog geen probleem gehad met bovenstaande.
 
Hmm , nooit van gehoord . Mijn RC 24 ( '88) trekt gewoon door tot in de begrenzer in de 6 :Y . Maar heel eventjes geprobeerd by the way . Hoe hard ie ging ..... ik heb geen idee , durfde niet meer op mijn meter te kijken . ( heb geen kuip ) Zal wel rond de 200 gezeten hebben . Veel harder zal het wel niet gegaan zijn want mijn achtertandwiel is een 49 . Doe het ook niet weer want echt plezierig vond ik het niet :N ............Watje ;)

Mijn RC24 had op de testbank een gecorrigeerde top van 260 km/u....op de weg niet harder gereden dan 240 ongeveer, maar ook geen last van inhouden in de 6e....

@ Dopey - Wellicht is de snorkel-mod gedaan op jouw fiets, ik merkte dat toen ik dat gedaan had de trekkracht onderin iets beter was en het dipje op 4500 rpm weg was maar dat ie bij ong. 9000 rpm in ging houden....en dat in alle versnellingen trouwens |(

Dus dat heb ik snel weer terug gebouwd naar origineel ;)
 
Hoi,viffers
Snelheid,snelheid enkel op het circuit kan je je eens laten gaan.Op de openbare weg is het toch te link!!
Ik denk dat je op een vif meer plezier kan beleven aan je inmens koppel dan aan je top snelheid??!!Ik ga jaarlijks een drietal keer rijden op de Nordschleife en draai dan het gas wel wat verder open maar aan mijn top ben ik nog niet geraakt.(te link)Het is maar wat je eigen rijstijl is.Toch iedereen een veilig motorseizoen!!
GREETZ?
frank.
 
Het maximale uit je brommer halen hoeft niet in de 6e versnelling. Doorgaans gebruik ik alleen 1, 2, 3 en 4.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook mijn vreugde met jullie delen :)

vorig jaar Juni mijn versnellingsbak gesloopt tijdens een ritje Eifel. Motor heeft dus t hele jaar stil gestaan. 3 weken geleden de motor weggebracht. Bleken 2 tandwielen kapot. 1 waren alle 3 de nokjes vanaf, het tandwiel waar die nokjes in moesten vallen was ook uitgesleten. Ging om de 3e versnelling.

Dit alles is nu weer gemaakt. Verse ketting en tandwielset erop. Ik ben weer klaar ervoor :D
 
Ik wil ook mijn vreugde met jullie delen :)

vorig jaar Juni mijn versnellingsbak gesloopt tijdens een ritje Eifel. Motor heeft dus t hele jaar stil gestaan. 3 weken geleden de motor weggebracht. Bleken 2 tandwielen kapot. 1 waren alle 3 de nokjes vanaf, het tandwiel waar die nokjes in moesten vallen was ook uitgesleten. Ging om de 3e versnelling.

Dit alles is nu weer gemaakt. Verse ketting en tandwielset erop. Ik ben weer klaar ervoor :D

*O* *O*
 
Mijn RC24 had op de testbank een gecorrigeerde top van 260 km/u....op de weg niet harder gereden dan 240 ongeveer, maar ook geen last van inhouden in de 6e....

@ Dopey - Wellicht is de snorkel-mod gedaan op jouw fiets, ik merkte dat toen ik dat gedaan had de trekkracht onderin iets beter was en het dipje op 4500 rpm weg was maar dat ie bij ong. 9000 rpm in ging houden....en dat in alle versnellingen trouwens |(

Dus dat heb ik snel weer terug gebouwd naar origineel ;)

Met mijn 800 2x tegen de 260 aangekomen maar in de 6e versnelling mist hij gewoon PK's om echt door te trekken...Heb er nog een leuk filmpje van op Youtube staan,

http://www.youtube.com/watch?v=snvfjS90wdk

Ben mede daarom overgstapt op een CBR 954 *D ...

Nelis ;) ...
 
Mijn 800 kwam in DE ook niet boven de 250 uit hoor. Stond ook op 6000 ( pin me niet vast op 1000 toeren meer of minder ) toeren vast in de hoogste versnelling. Dan wil je wel om je motor gevouwen zitten ( ben 1.93m remember?) Als ik mn kop boven het ruitje uitstak sloeg bijna de wind eronder. Op mn borstkast dus. Waaide er zowat vanaf. Maarja wat wil je .....

Vraagje:
Ik rij momenteel met een standaard luchtfilter. Als ik deze vervang voor een KN luchtfilter, moet ik mijn motor dan opnieuw afstellen?

:N :N Jij hebt ook een 800 he. Die regelt zijn mengsel zelf in verhouding van de lucht die ie krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan