VFR topic 7 V4's are forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij er woon/werk met af en toe een dijkje +/- 1:16 mee (800fi) dat is 50km's perdag waarvan 20 op de snelweg
 
Laatst bewerkt:
nou 1 op 20 is wel erg optimistisch, dan moet je erg rustig rijden. Ik doe met mn gewone 800 non-vtec iets van 1:15, maar mn rijstijl is ook niet echt rustig.

Uit welk jaar komt je zx10r trouwens? Mooie fietsen zijn dat :]
 
2004 de 1ste en in mijn ogen nog altijd de mooiste 10 :P
Maaar hij is niet zuinig en ook niet lief voor de bandjes '( :+
Tja 173 aw pks en 131nm verbuikt zit rond de 1.12 als je niet teveel gas geeft kan minder maar meestal is het zefs meer maar hij gaat wel hard :P
zou een gs 500ook wel overwegen er staat eeen hele mooie te koop voor 2300€maar een vfr is toch wel veel meer motor dan een gs 500 meer cc/vermogen volledige kuip/comfort etc maar moet de kosten afwegen duurder in aankoop/gebruik...
 
2004 de 1ste en in mijn ogen nog altijd de mooiste 10 :P
Maaar hij is niet zuinig en ook niet lief voor de bandjes '( :+
Tja 173 aw pks en 131nm verbuikt zit rond de 1.12 als je niet teveel gas geeft kan minder maar meestal is het zefs meer maar hij gaat wel hard :P
zou een gs 500ook wel overwegen er staat eeen hele mooie te koop voor 2300€maar een vfr is toch wel veel meer motor dan een gs 500 meer cc/vermogen volledige kuip/comfort etc maar moet de kosten afwegen duurder in aankoop/gebruik...
Die eerste zx10r's vind ik ook de mooiste, heb 2 maanden terug een proefrit gedaan op zo'n motor. Dat ding gaat er echt vandoor als een malle, jammer dat ik er het geld niet voor heb :X
 
Mijn vtec; meestal 1:15. Als ik lekker mn best doe 1:13 en als ik mn uiterste best doe 1:18 ;)


Sinds gisteren trouwens Sportsmart eronder. Durf er nog niet lekker mee te sturen (zijn nog 40km oud) maar voelt al echt anders dan PR2. Moet nog ff wennen dus :P
 
Als je gewoon niet kijkt naar je Km stand en ook niet naar hoeveel je betaald bij het tanken dan boeit het allemaal niet zo toch.
 
Ik doe met de V-tec van mij woon-werk (grotendeels snelweg met 140 +- 10km) gemiddeld 1:16,5, alleen rijden binnenwegen 1:16 en toerritten met groep 1:17,5.
Record is aan de positieve kant 1:18 en aan de negatieve kant 1:13,5 maar dat was in de winter, dan verbruikt hij toch iets meer.
 
Zo ik heb mn homemade kofferrack af 8-) gemaakt van 6mm dik staal achter en 4mm dik staan voor. Ik hoef slechts 6 schroefjes los te draaien en ik kan gewoon onder mn zadel als ik dat wil. En de koffer zit gewoon netjes boven mn zadel, en niet een halve meter achter mn motor zoals met die standaard rekjes. Hij staat alleen een beetje hoog aan de achterkant, misschien dat ik ff een 2e beugel fabriceer... ben er nog niet over uit of ik zit zo laat.

krauser2.jpg


krauserf.jpg
 
Geachte VFR-rijders.

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden. Bij het monteren van mijn originele uitlaat (vanwege kofferrek) ging alles redelijk goed.
Maar toen ik 20 meter van huis was, begon de uitlaat wel heel erg te roffelen. Eenmaal op de plaats van de bestemming aangekomen, toch maar even onder de motor gedoken. Het geluid bleek niet afkomstig bij de aansluiting van de demper, maar het blijkt dat een van de achterste pijpjes doorgerot is. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de verhoogde tegendruk.

Is dit nog te repareren?
 
Geachte VFR-rijders.

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden. Bij het monteren van mijn originele uitlaat (vanwege kofferrek) ging alles redelijk goed.
Maar toen ik 20 meter van huis was, begon de uitlaat wel heel erg te roffelen. Eenmaal op de plaats van de bestemming aangekomen, toch maar even onder de motor gedoken. Het geluid bleek niet afkomstig bij de aansluiting van de demper, maar het blijkt dat een van de achterste pijpjes doorgerot is. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de verhoogde tegendruk.

Is dit nog te repareren?

een foto zegt meer dan 1000 woorden kwa hoever rot ;)

Mijne waren ook extreem rot op de aansluit punten met de voorste pijpen en de achterpijpen collector op me VFR750 '( Eenmaal uit elkaar brokkelde heel me uitlaat in 100 stukjes dus heb ik maar gekozen voor een RVS uitvoering :} Past perfect na wat buigwerk en hoefde zelfs geen klemmen meet tussen de link stukken te doen *O*
 
Laatst bewerkt:
Hee Dopey,

Heel erg verrot. Ik vind de investering van een RVS-systeem de motor eigenlijk niet meer waard. Maar bedankt voor de tip. Zal eens kijken of ik een fotootje kan plaatsen.
 
Nou ik heb vrij goedkoop een setje uit engeland na hier gebracht :P :+
252 euro omgerekend *O*
oke hier in nederland is alles kwa VFR/Honda duur maar daar is ebay voor gelukkig :P Oke eerste keer iets besteld en viel me tegen kwa wat er allemaal bij komt kijken :( Is niet zo makkelijk dat paypal :+
 
Nou ik heb vrij goedkoop een setje uit engeland na hier gebracht :P :+
252 euro omgerekend *O*
oke hier in nederland is alles kwa VFR/Honda duur maar daar is ebay voor gelukkig :P Oke eerste keer iets besteld en viel me tegen kwa wat er allemaal bij komt kijken :( Is niet zo makkelijk dat paypal :+
Paypal is 1x instellen en dan kan je voortaan al je zooi via ebay kopen :P
 
Vandaag maar ff mn nieuwe hendels op mn motor gezet. Remhendel ging er zo op, maar de koppelingshendel liep tegen de chokekabels aan. Dus ff dat linkerblokje met schakelaars en de choke (geen idee hoe dat heet) een stukje verdraait, en nu past het prima.

Ik weet niet of ik ze er op laat zitten, of ze als reserve houd. Ze voelen prima aan, maar het remhendel zit op zn maximale verstelling toch nog net ff te dicht bij het stuur. Maargoed mijn handen zijn ook zo groot dat ik speciaal handschoenen moet laten maken bij damen leathers omdat mn kolenscheppen niet in gewone sporthandschoenen passen, dus dat zegt niet zoveel over de hendels. Voor 23eu toch een goede investering 8-)

[afbeelding]

trouwens weer een mooie uitwijk manoeuvre vanmiddag op de motor 8-) reed op een weg waar 1 rijbaan rechtdoor ging en waar 1 rijbaan rechtsaf ging. Rechterauto begreep niet helemaal dat ie naar rechts moest, en reed dus rechtdoor. Links zat een auto naast hem, dus ze gingen samen heerlijk vol in de ankers toen er opeens maar 1 rijbaan voor rechtdoor was. Ik keek ernaar en wist dat ik dat niet meer ging redden op de motor, maar in plaats van target fixation -> achterop de auto's knallen, ben ik mooi ff een stukje gaan spookrijden, langs zo'n stoeprandje die twee rijbanen scheid 8-) en dus langs de auto's, die lekker stonden te toeteren en te schelden. Dat was weer een goeie actie dus :]

Mijn nieuwe hendels
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan