VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
een zinnige opmerking/vraag dan maar, wat voor merk hefbrug heb je daar en is het geheel een beetje stabiel.

Had al eens bij datona gekeken maar die leken mij wat gammel.

En ik heb de foto's bekeken maar zie geen topkoffer...........

Ik heb deze gekocht in Rijssen, als je op Marktplaats zoekt op "MW200" kom je hem waarschijnlijk wel tegen. Hij is ietsje aan de korte kant eigenlijk voor een motorheftafel, maar hij staat er perfect op. Ik had specifiek een heftafel nodig die recht omhoog ging ivm de ruimte in mijn schuur :)

Het staat stabiel. Ik heb wel tegen de achterwand van mijn schuur 4 stoeptegels gelegd, zodat de tafel niet kan verschuiven als ik de motor erop wil duwen.

Ik wel ,mooi bruggetje ,dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Absoluut, zoals eerder geschreven heb ik een (lichte) hernia en dan is op de grond klooien (en regelmatig moeten op staan etc) redelijk belastend. Nu kan ik comfortabel aan de VFR (of m'n Div) werken.

Ik ook hoor, was btje aan het fucken. Goed bezig!!!

Daar ging ik al een beetje vanuit, maar thanks :)

En een rc36, misschien dat ik tzt de rc36-II nog eens koop om de Div te vervangen.

Deze rc24 die na jarenlang in een schuur stil staan dankzij mij en een vriend van me weer eens daglicht zag (de voorrem zat vast, we moesten er met volle kracht aan slepen om hem die schuur uit te krijgen) en met moeite uiteindelijk tot leven kwam, waar ik al vele uurtjes in heb zitten, mijn eerste motor, is dan stiekem toch wel weer een bijzonder bezit :)
 
Laatst bewerkt:
Duffe vraag...wilde vanmiddag even oliepeil checken... ik dus de motor geruime tijd op middenbok gezet en draai de dop los in volle veronderstelling een staafje aan de binnenkant van dop aan te treffen maar helaas. Dus...en nu?
Het gaat om een'01 vfr800
 
Even een vraag hiero.

Is er iemand, of zijn er mensen die onderdelen zoeken van een vfr750 rc36-2??
De rede is dat ik de motor half sloop ivm het ombouwen naar naked/streetfighter. Waar ik al vanaf ben is het kuipwerk.

Waar ik nog vanaf moet, zijn de volgende spullen.

Voorvork
Voorspatbord
Clipons
Koplamp
Donkere kuipruit
Subframe
Binnenspatborden die onder de subframe zitten
Achtervelg zonderband kleur zwart lak is er her en der vanaf en beschadigd, ideaal om te gebruiken om over te spuiten.
Buddyzit
Duo passagiers steunen

Verder moet ik even kijken wat ik nog meer kwijt wil.
Foto,s komen nog.
 
Duffe vraag...wilde vanmiddag even oliepeil checken... ik dus de motor geruime tijd op middenbok gezet en draai de dop los in volle veronderstelling een staafje aan de binnenkant van dop aan te treffen maar helaas. Dus...en nu?
Het gaat om een'01 vfr800
En dan peilen met warme motor, dat wil zeggen 2 min. laten lopen en dan 2 min laten zakken als je het volgens het boekje doet of na een rit een kwartier na thuiskomst even kijken.
Dat kijken die je inderdaad door het peilglaasje zo'n 10cm lager dan de vuldop aan de zijkant van de koppelingsdeksel.
Als het peil goed is hoef je normaal alleen maar te peilen wanneer je na een oliewissel weer gevuld hebt want een VFR die olie verbruikt is zeer zeldzaam.
 
Het is wel aan te raden in het begin wat vaker te controleren om zeker te weten dat je niet die uitzondering hebt ;)
Ik moet ook weer eens controleren, is al weer bijna 15k geleden.
 
Dat is toch wat ik eerder schreef, ik zit dus al 3k over de voorgeschreven interval dus ik moet verversen en dan controleren of er genoeg ik zit waarna ik weer een 15k verder kan.
 
Iemand hier met een rode vfr800i 1,5uur terug op de A15 die me net uit alle macht een flitser duidelijk wilde maken? Bedankt daarvoor, gelukkig nam ik ook net de afslag maar anders had je me een prent bespaard.
 
Ik begrijp er even weinig van, dus sorry alvast voor een domme vraag: Hoe zitten de uitlaat collectors van de rc24 zoal vast? Ik ging er namelijk vanuit dat de beide klemmen los draaien en een paar tikken met een hamer wel voldoende zou zijn om ze te demonteren, maar na 1.5 uur van flensjes uittikken en pogingen de collector eraf te tikken heb ik sterk het vermoeden (hoewel ik me er tegelijk ook niets bij voor kan stellen) dat-ie nog ergens vast zit aan de motor zelf.

11666268_827819657333358_5593161408400823137_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat moet inderdaad met een redelijke hoeveelheid gepast geweld A.K.A. riante overtuiging.
 
Om nog even een kleine update te geven mbt de VFR.

Gisteren dus een nieuwe band besteld (ik kreeg als tip een Bridgetone T30 Evo te nemen, maar die kon ik in de maat niet vinden dus ik heb maar weer een BT45 besteld) en een collector voor een 4in1 uitlaat opgehaald.

12190031_827819800666677_1868749851643504509_n.jpg

11218228_827819747333349_122291605488932253_n.jpg


En toen ik gisteravond ben gestopt met sleutelen stond de VFR er dus zo bij:
12188910_827819694000021_2435603706857932647_n.jpg


Voorwiel ligt achterin de auto, ik laat de nieuwe band op m'n werk afleveren en kan hem daar ook zelf monteren :)
 
Laatst bewerkt:
De T30 evo heb ik voorop liggen, fijne band tot nu toe.

Maar zo ik begrepen heb is de maat iid niet aanwezig voor het achterwiel.
 
Was er geen MPR in die maten te krijgen?
Zelfs de eerste MPR zal vele malen beter zijn dan de BT45.
 
De verkoper van die uitlaat had zelf een rc24-II staan met CBR velgen erin, dat heeft wel wat. Mocht ik die conversie gaan uitvoeren tzt dan neem ik evt. suggesties uiteraard mee :)
 
Van welke CBR? Ik heb namelijk nog velgen van een CBR 600 f uit 1987... Kan wel eens kijken welke bandenmaat daarop ligt.
 
Ik denk dat ik met de mijne is terug langst de garage moet, volgens mij staat dat ding veel de rijk afgesteld. Het verbruik stijgt enkel en als ik hem in de garage parkeer dan stink half het huis een half uur later naar de naft. Erger dan bij mijn Magna die een dubbele carburateur had, dit is volgens mij toch niet de bedoeling bij een injectiefiets.
Toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan