VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, de VFR is keurig geconserveerd de winterstalling in gegaan:D. Geen pekel of slecht weer voor dit mooie beestje.

Zijn er veel doorrijders hier deze winter?
 
Ik rij ook door, al een paar jaar geen woon-werk meer omdat 950 meter sneller op de fiets is (zelfs lopend) maar als ik ergens naartoe moet dan pak ik lekker de motor.
 
Ja ik rij ook altijd door als er geen sneeuw of pekel ligt. Doorgaans is dat buiten het winterseizoen om gelukkig geen probleem dus eigenlijk maakt het voor mij niks uit :+
 
ik sluit mij aan bij de heren hier boven, sneeuw en pekel zijn voor mij alleen redenen om niet te rijden
 
Ik ben donderdag redelijk onbedoeld over een snelweg vol pekel gereden.. maar schoongespoten, staat nu onder zijn dekentje hopen dat het goed komt :p
 
Nee dat komt absoluut niet goed. Helemaal uit elkaar dat ding, en poetsen poetsen poetsen _O-
 
Mijn VFR blijft sowieso binnen. Niet alleen omdat ik er nog mee bezig ben, maar ook omdat-ie na vandaag niet meer buiten mag van de belastingdienst (oldtimer).

Heel misschien, echt heel misschien, dat m'n Diversion nog wel buiten komt, mits het niet glad of erg koud is. En dat dan alleen maar omdat het koekblik stuk is.
 
Sorry maar dat komt niet goed... spuiten doe je op je vriendin niet op de motor. :+

Hahaha goeie tip :p

Maar op zich zou het grondig afspoelen van de motor (dus incl de uitlaatbochten etc) met koud water eventjes voldoende moeten zijn toch? of zit ik dan over 3 maanden met rotte uitlaten?
 
MotorTap: we hebben eerst nog het VFROC-buitenlandweekend in mei.
(Moet je wel eerst ff lid worden).

Het totale jaarprogramma voor 2016 komt omstreeks 12 december op de site te staan.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha goeie tip :p

Maar op zich zou het grondig afspoelen van de motor (dus incl de uitlaatbochten etc) met koud water eventjes voldoende moeten zijn toch? of zit ik dan over 3 maanden met rotte uitlaten?

Heel je motor is over 3 maanden gesmolten. Nee zonder gein, alleen met een spons en sop haal je vuil helemaal weg. Zeker als het een tijd geleden is dat je je motor grondig gepoetst bereik je met alleen afspuiten enkel dat hij voor het oog niet meer vies is. Pekel is troep dus beter een half uurtje met een spons met warm water met veel sop en desnoods wat cockpitspray voor aangekoekt vuil.
 
Pekel NOOOIT!! met warm water wassen of spoelen!!! Warm water activeert de chemische reactie van de chlorides met de metalen.

Altijd koud water hiervoor gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Nooit met warm idd, die wist ik gelukkig ;) morgen krijgt ze de laatste poetsbeurt voor de winter :)

@Fred zo als het er nu uit ziet zal ik vanaf maart genoeg vrije tijd hebben, dus wie weet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan