VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pekel NOOOIT!! met warm water wassen of spoelen!!! Warm water activeert de chemische reactie van de chlorides met de metalen.

Altijd koud water hiervoor gebruiken

Daarom zou ik al helemaal niet in de pekel willen rijden. Het wegwassen met een spons is wel een erg kort moment in vergelijking met rijden door de pekel, de meeste corrosiegevoelige delen liggen rond het motorblok, daar wordt je motor ook warm en wordt de pekel en nattigheid lekker verzameld. De gemeente hier strooit soms al als er een hagelsteentje valt en de grond nog warm is, gelukkig is er nog niet gestrooid.
 
Daarom zou ik al helemaal niet in de pekel willen rijden. Het wegwassen met een spons is wel een erg kort moment in vergelijking met rijden door de pekel, de meeste corrosiegevoelige delen liggen rond het motorblok, daar wordt je motor ook warm en wordt de pekel en nattigheid lekker verzameld. De gemeente hier strooit soms al als er een hagelsteentje valt en de grond nog warm is, gelukkig is er nog niet gestrooid.
Er is afgelopen zomer ook gestrooid omdat men bang was dat het asfalt ging smelten. En dat is geen geintje, het is echt waar..... |(
 
Iemand een tip voor een goed merk en type achterband voor een Honda VFR750F van 1986? Bandenmaat is 130 80/18.
 
Iemand een tip voor een goed merk en type achterband voor een Honda VFR750F van 1986? Bandenmaat is 130 80/18.
Dunlop Streetsmart. De Michelin Pilot Road-serie bestaat niet in deze maten.

Maar voordat je kiest is het belangrijk te weten met welke voorband je deze achterband wil combineren. Niet alle combinaties zijn even gelukkig.
 
Laatst bewerkt:
:] *O* :]

IMG_20151129_113041_zps3tbrspfl.jpg


Niet heel bijzonder voor een VFR maar toch leuk momentje.
 
Pff, voor die kilometerstand moet k nog wel een jaartje of 15 doortuffen met mijn milage per jaar.

Hoeveel kilometer van de 99.999 draag jij de verantwoordelijkheid voor ? :)
 
A10 richting A2 ter hoogte van NS Station Amsterdam Zuid kwam je vandaag tussen de file door op je zilvere VFR 2002-2013. MF-sticker op je kentekenplaat vandaar hier even mijn berichtje
Ik zat in m'n blik maar wel droog en warm in de linker baan.
Hopelijk ben je veilig thuis gekomen. Het was druk, nat en koud.
 
Hallo vfristen, Ik heb het plan opgevat om eind april begin mei naar Oostenrijk te gaan. Nu vertelde iemand mij dat er dan nog wel eens sneeuw kon liggen dus dichte passen! Zijn er mensen met ervaring omstreeks die tijd in Oostenrijk?
 
Ik ben dit jaar rond 20 mei gegaan en inderdaad er zaten passen dicht. Mij is verteld dat na 1 juni die kans een stuk kleiner is!
 
gewoon erop rijden tot er afgesloten is, en weer terrug rijden
kan je 2 x van de de bochtjes genieten
daarna omrijden of een nieuwe route plannen
is makkelijker als je niets geboekt hebt
alles is open rond die tijd behalve italie
behalve motor hotels :W
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dit jaar rond 20 mei gegaan en inderdaad er zaten passen dicht. Mij is verteld dat na 1 juni die kans een stuk kleiner is!

Klopt, ben in 2012 vertokken op 3 juni en toen waren o.a. de Stelvio net weer open.
 
Oke, zal ff opnieuw bekijken wat te doen. Heb alleen vrij in die periode dus zal sowieso heen rijden. Dan maar de romantische strasse ha ha.
 
Gents, welke voorvork olie moet ik gebruiken voor mijn vfr van 1987? 10w of 15w en synthetisch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan