#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Vandaag laatste rondje om de kerk gereden dit jaar (Sagenlandroute dit keer), afgetankt met Vpower en naderhand nog even gewassen. Vanaf morgen gaat ze de (verplichte) winterslaap weer in tot 1 april..

BC7D32AB-0B64-42F6-9800-32BA47F8D9C5.jpeg

Welterusten fijne VFRiend, het waren weer een fijne 727 km’s dit jaar...
 
Vandaag laatste rondje om de kerk gereden dit jaar (Sagenlandroute dit keer), afgetankt met Vpower en naderhand nog even gewassen. Vanaf morgen gaat ze de (verplichte) winterslaap weer in tot 1 april..

Bekijk bijlage 1681557

Welterusten fijne VFRiend, het waren weer een fijne 727 km’s dit jaar...
Heb een goede deal voor je.
Mag je mijn motor stallen, en de jouwe mag dan deze winter buiten spelen.
Zet ik er wel 727km bij….


Per week :+

Ps. De mijne is ook wit😁
Deal?*D
 
Hahahaha, @zantzakkie thanks maar ik pas even... kan me herinneren dat je met 5K toch al roest had? De mijne met 31 jaar en 42K nog steeds niet..
Mijne wordt ook alléén gebruikt voor de zomeravonden en rondje om de (zonnige) kerk.. m’n ST1100 en Cbr 1000 worden wel meer gebruikt, dit jaar 10K resp. 5K mee gereden tot nu toe. ‘S winters ga ik wel met mn 6 cil. koekblik op pad, incl. stuur- en stoelverwarming. (Heb een gruwelijke hekel aan regen en kou ontwikkeld als voormalig bouwvakkert)...
 
@Dendro bij aanmelding van je voertuig hier (Duitsland) kun je er voor kiezen om een ‘seizoenskenteken’ te nemen. Je kunt dus zelf bepalen hoe lang je wilt rijden (veel gebruikt bij motoren, campers en cabrio’s) voor de vfr heb ik dit voor mijzelf bepaald vanaf 1 april (04] tot 30 september (09]. Dit staat ook op de kentekenplaat vermeld:
CFBC0DA3-A75B-4BCE-BF29-AD1E9AE956E7.jpeg
@MTFDarkEagle Buiten die tijd betaal ik idd geen belasting en verzekering.. Maar rijden doe ik toch niet in de winter. Cbr 900 en cbr 1000f staan ook op seizoenskenteken, de ST 1100 heb ik een ‘normaal’ kenteken bij en kan ik het hele jaar door rijden (als ik zou willen)..

Betekent wel een hogere brand- en opstalverzekering dan normaal, aangezien ze dan ook niet in de verzekering zitten, en dus bij brand ook niet over de voertuigverzekering lopen..
 
Om een goedkopere verzekering te krijgen ;)
Ik betaal bijna 3 euro per maand, dus ik rij ik zo mogelijk door. En meegemaakt dat het een keer +15 in nov. was. Maar ergens in okt. hou ik meestal ermee op. Zelfs in feb. toen ook met +10 gereden als seizoensstart....._O-
 
Ik betaal bijna 3 euro per maand, dus ik rij ik zo mogelijk door. En meegemaakt dat het een keer +15 in nov. was. Maar ergens in okt. hou ik meestal ermee op. Zelfs in feb. toen ook met +10 gereden als seizoensstart....._O-
Exact daarom heb ik ook geen winterstop... Er zijn dagen dat het best lekker weer is, dan wil ik gewoon kunnen rijden :)
En het verschil tov wel winterstop is peanuts :) :Y
 
Winterslaap ken ik qua kosten niet, maar met bagger/koud/pekel rij ik niet, maar zo af en toe heb je in de winter weleens van die mooie dagen en dan pak ik de motor ook. Niet van die hele grote afstanden maar ff de olie opwarmen is niks mis mee....:]
 
Hella stekkers besteld ter vervanging van de originele.
Meteen het dimlicht door verbonden zodat beide lampen branden.

_FHK0194.JPG
_FHK0197.JPG
 
Ik heb nu LED verlichting.
28 Watt voor twee lampen ipv 55 watt voor 1 lamp. De schakelaar krijgt het dus alleen maar makkelijker. 😊
Dus geen relais nodig.
 
Welke..?
Wil ik ook doen zo'n LED conversion.
Heeft de spanningsregelaar nóg meer warmte af te voeren, maar da's al een Carmo..

Hvv aanzetten scheelt, maar dat doe je niet in de zomer natuurlijk.
Zou het veel warmte schelen? Het is zo'n 27 Watt verschil.

Ik heb standaard H7 vd Action, houden langer uit dan die dure Philips extreem visioen lampen.

De VTEC geeft zo wie zo al een bak licht volgens mij?
 
Hvv aanzetten scheelt, maar dat doe je niet in de zomer natuurlijk.
Zou het veel warmte schelen? Het is zo'n 27 Watt verschil.



De VTEC geeft zo wie zo al een bak licht volgens mij?
Ook 2*55 watt of 4*55 met grootlicht, dus geen gebrek aan licht...verder rij ik nauwelijks in donker, mooiweerrijder hè.

Zoals altijd, goed zichtbaarheid als motorrijder vind ik heel belangrijk. Wat wel een ‘dingektje’ is dat sommige mn all-road rijders extra lampen op de beugels monteren die verblinden..gewoon te veel opvallen.
 
Laatst bewerkt:
Het scheelt nogal hoe de reflector is opgebouwd, de 36-2 heeft gewoon eeen beroerd lamphuis, dat had veel beter gekund, dan had je zelfs met 1x h4 meer dan zat licht gehad.
 
Het scheelt nogal hoe de reflector is opgebouwd, de 36-2 heeft gewoon eeen beroerd lamphuis, dat had veel beter gekund, dan had je zelfs met 1x h4 meer dan zat licht gehad.
Dat klopt ja... Mijn RC36-II had ook niet echt een je-van-het lichtbeeld...

De VTEC komt echt een bak licht van af... Ideaal :) :Y
 
Volgend jaar tik ik de 70 aan en zit te denken , een beetje rechterop zou prettig zijn. Nu kan je "hulpstukken " kopen inplaats van de clipons , in combinatie met een superbike stuur, maar hoe kom ik uit in de hoogte met rem en koppelings potjes heeft iemand hier ervaring of/en foto's ?
Op een rc 24 van 86.
 

Bijlagen

  • 20211004_172956-1.jpg
    20211004_172956-1.jpg
    56 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Ik weet niet if je er iets aan hebt om te vergelijken met een vfr800p?
 
Volgend jaar tik ik de 70 aan en zit te denken , een beetje rechterop zou prettig zijn. Nu kan je "hulpstukken " kopen inplaats van de clipons , in combinatie met een superbike stuur, maar hoe kom ik uit in de hoogte met rem en koppelings potjes heeft iemand hier ervaring of/en foto's ?
Op een rc 24 van 86.
 
Terug
Bovenaan Onderaan