#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Nee hoor, hij mag pas in maart weer de weg op.
We betalen minder wegenbelasting

Bouwjaar vóór 1 januari 1988 maar nog geen 40 jaar oud?

Je hebt nu een keuze: Het volledig tarief betalen of 25% betalen, maar dan moet je de motor in de wintermaanden laten staan. In dat geval kun je bij de Belastingdienst het “Verzoek motorrijtuigenbelasting bijzonder tarief overgangsregeling voor oldtimers” indienen. Hiermee komt je motor in aanmerking voor de kwart tarief regeling. Simpel gezegd, je betaalt maar een kwart van de normale kosten, ~ € 32,- voor het hele jaar.

Kwarttarief motorrijtuigenbelasting

Als je voor het kwarttarief kiest dan mag je niet motorrijden tussen 1 december en 1 maart. Het voordeel: je betaalt slechts een kwart van de wegenbelasting

Gelukkig kan ik met mijn gs en Zundapp wel gewoon elke dag op pad, de VfR blijft zo bespaart van regen en pekel
 
Carburateurs synchronisatie.

Warm draaien




Voor:






Na
 
.
 

Bijlagen

  • 20211230_205016.jpg
    20211230_205016.jpg
    263,9 KB · Weergaven: 25
  • Screenshot_20211231-115253_Gallery.jpg
    Screenshot_20211231-115253_Gallery.jpg
    125,6 KB · Weergaven: 25
is er hier iemand die er lol in heeft een carb set weer in nieuwstaat te brengen. Tegen betaling natuurlijk.
 
Nee hoor, hij mag pas in maart weer de weg op.
We betalen minder wegenbelasting

Bouwjaar vóór 1 januari 1988 maar nog geen 40 jaar oud?

Je hebt nu een keuze: Het volledig tarief betalen of 25% betalen, maar dan moet je de motor in de wintermaanden laten staan. In dat geval kun je bij de Belastingdienst het “Verzoek motorrijtuigenbelasting bijzonder tarief overgangsregeling voor oldtimers” indienen. Hiermee komt je motor in aanmerking voor de kwart tarief regeling. Simpel gezegd, je betaalt maar een kwart van de normale kosten, ~ € 32,- voor het hele jaar.

Kwarttarief motorrijtuigenbelasting

Als je voor het kwarttarief kiest dan mag je niet motorrijden tussen 1 december en 1 maart. Het voordeel: je betaalt slechts een kwart van de wegenbelasting

Gelukkig kan ik met mijn gs en Zundapp wel gewoon elke dag op pad, de VfR blijft zo bespaart van regen en pekel
Mijn auto uit 1987 kost 126 euro per jaar, anders is het 378 per jaar meer. Vind het prima dat ik niet in de wintermaanden kan rijden….net als de motoren, tis toch donker/koud/nat/pekel.
 
is er hier iemand die er lol in heeft een carb set weer in nieuwstaat te brengen. Tegen betaling natuurlijk.

Je bedoelt een complete rivisie?
Reinigen, alle afdichtingen vervangen, nieuwe naaldzittingen e.d.?

Of alleen reinigen?
 
Ik ben met de remmerij begonnen :)

Nieuwe keerringen & stofringen gaan d'r in.
Paar zuigers zaten goed vast! Dus is/was/wordt de moeite zeker waard.

Bestelling voor stalen remleidingen ook geplaatst.. Wordt een leuke puzzel *O*
Vullen en ontluchten zal nog wel een feest worden :P _O-

0JGXCyT.jpg

Nh0u4qj.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
Terug
Bovenaan Onderaan