#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Over kuipruitje denk dat het origineel is, en turbulentie kan ook erg aan de helm en lengte bestuurder liggen.wil zelf wel een donker ruitje denk aan Puig.
Heb nu een schubert c4 pro helm en veel beter geworden met rijden op de BMW.
 

Bijlagen

  • IMG_3095.jpeg
    IMG_3095.jpeg
    447,6 KB · Weergaven: 20
Mijn kuipruit is prima voor lage snelheden , maar een snelweg blijft altijd knudde, oordoppen zijn dan echt nodig.

IMG_3692.jpeg
 
Even deel 12 doorgespit, weinig leden met een vfr vanaf 2014.Ga bij tijd en gelegenheid nog even deel 11 bekijken. Maar hoeveel zijn er met 2014 type en is er wat aangepast aan de motoren stuur verhoging clip ons , uitlaat , hugger, kuipruitje donker of folie erop, quick shifter voorbereid zie ik hoe en wat?
 
Vandaag even bij de motor gekeken,kuipruit staat niets op welke het is.
wel even een laadkabel ,hugger en clipon verhogers en tankpad erop besteld.
Ook naar uitlaad gevraagd maar even wachten,SC Project en Mivv ovaal Carbon lijken mij goede opties.
Helaas geen high mouth leverbaar.
 
Goed, iemand behoefte aan 2 wilbers voorveren voor een RC36-2?
Die bleken dr al in te zitten toen ik de Hyperpro veren er in ging duwen...

Owja, plaatje omdat dat altijd leuk is.
Als de voorwiellagers kapot zijn kun je net zo goed meteen de balhoofdlagers, voorvorkkeerringen, voorveren, voorvorkolie en voorband meenemen, is toch nauwelijks extra werk...
vfr.jpg
 
Goed, iemand behoefte aan 2 wilbers voorveren voor een RC36-2?
Die bleken dr al in te zitten toen ik de Hyperpro veren er in ging duwen...

Owja, plaatje omdat dat altijd leuk is.
Als de voorwiellagers kapot zijn kun je net zo goed meteen de balhoofdlagers, voorvorkkeerringen, voorveren, voorvorkolie en voorband meenemen, is toch nauwelijks extra werk...
Bekijk bijlage 1875587
👍👍
 
Laatst bewerkt:
Goed, iemand behoefte aan 2 wilbers voorveren voor een RC36-2?
Die bleken dr al in te zitten toen ik de Hyperpro veren er in ging duwen...

Owja, plaatje omdat dat altijd leuk is.
Als de voorwiellagers kapot zijn kun je net zo goed meteen de balhoofdlagers, voorvorkkeerringen, voorveren, voorvorkolie en voorband meenemen, is toch nauwelijks extra werk...
Bekijk bijlage 1875587

Ik heb wel interesse in de voorveren. Ik ben dit weekend weg, maar daarna zal ik van mij laten horen! :)
 
Okay, nadat ik in april gestrand was op Corsica met een kapotte spanningsregelaar ben ik gisteren gestrand in het Sauerland. De zaak waar ik de motor in februari gekocht heb, heeft onder garantie de spanningsregelaar vervangen.

Ik was rustig aan het rijden (Had er al 4 uur op zitten) en opeens ging het ABS-lampje knipperen. Ik stopte even, om te kijken of het weer uit ging als ik de motor aan- en uit zou zetten. Helaas ging de motor niet meer aan nadat ik deze uit had gezet. Was met een groep, dus we hebben de motor aangeduwd. De motor ging door het aanduwen weer aan, maar na 10 seconden viel deze weer uit.

Na uurtje was de ADAC er, op zich redelijk snel gelukkig. Eerste wat hij deed was even wat spanning op de accu zetten, en de motor starten. Motor startte keurig, maar zodra de lader/booster eraf ging, ging de motor niet veel later weer uit. Hij meette 7v op de accu met een lopende motor, en 10v als je gas gaf.

Ik neem aan dat na de spanningsregelaar, nu de dynamo/stator kapot is? Ik ben net een week uit de 3 maanden BOVAG-garantie, maar ik verwacht toch wel enige hulp van de zaak waar ik 'm gekocht heb. Morgen de ANWB maar eens bellen om te kijken of ze 'm naar NL kunnen brengen.
We zijn bijna een jaartje verder en voor de 3e keer in het buitenland gestrand met de VFR; ditmaal in de Elzas. Had er al een paar rij-uurtjes opzitten die dag, en na het tanken wilde 'ie niet meer starten. ANWB gebeld en de lokale garage er op af gestuurd, booster er aan en meteen starten. Waarschijnlijk dus weer een kapotte SR/Dynamo, mag in NL uitgezocht worden door een professional. :)

Misschien toch maar een spare SR mee gaan nemen op buitenland tripjes in de toekomst, evenals ieder jaar preventief de SR vervangen? Het is een heerlijke motor (de VFR) maar dit soort dingen doen toch wel flink afbreuk aan het genot...

Wel voor het eerst met een hogesnelheidstrein (TGV) mee geweest, kan ook weer van het lijstje :P
 
Ieder jaar een nieuwe SR lijkt mij overdreven, neem een mosfet. Ik heb al 5 jaar (zo lang heb ik de VFR vtec) een shunt type die 14,7V afgeeft…… Je moet ook geluk hebben hè…. :+

Verder alleen maar ellende met SR/stator…..
 
Wel bizar dat sommigen niks dan ellende hebben en anderen nooit. Denk dat een kapotte SR de stator ook kapot maakt. en anders om. Ik had ook problemen en ook de dure mosfett ging rap kapot. nadat ik beide door goeie kope alternatieven vervangen had geen problemen meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan