#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Stationair toerental kan je in de handleiding vinden.
Weet ik, 1100-1200 maar ik vroeg me af of er misschien een tellerafwijking is.
Het klinkt namelijk niet bizar hoog.

Dank je!
Vraag 1: geen idee
Vraag 2: elke goed geconstueerde motor kan tegen wegtrekken bij lage toerentallen, hoe meer cc's en cilinders, hoe beter ze er tegen kunnen. Dat het bij een 4il je krukaslagers kost is onzin. Echter houdt geen enkele motor ervan te laag in toeren belast te worden. De 800 vtec is erg rev-happy, maak daar gebruik van!
Vraag 3: da's wel hoog ja, mijn draait ongeveer 1200 rpm.
In vergelijking met m’n vorige motor trekt ie vanaf 2500 al als een malle, dus vraag ik me af of ik daar gebruik van kan maken.
Als ik lekker aan het toeren ben, dan schakel ik best snel op.
 
Ik heb zelf ook al bij twee motoren zelf een dekje vervangen, een goede tacker met korte nietjes en een warme dag in de zon buiten helpen goed. :)

db
 
Ik weet dat een injectie-fiets anders reageert, maar mijn RC36-1 vindt onder de 3k tpm maar niks.
Niet dat hij bokt bij gasgeven, maar je voelt aan alles dat hij rond de 3k pas wakker wordt.

Dus niet te laag in toeren bij een te hoge versnelling.
 
10mm nietjes?
Misschien moet ik het maar gewoon proberen, als ik het verpest kan ik altijd nog het laten doen.


Hornet van 2009.

Ik moest even zoeken, hier heb ik toen 2 meter van gekocht, ik heb er al het zadel van een Sevenfifty en een VF750F gedaan en weet zeker dat ik minimaal nog een motor zadel kan doen.


db
 
Stationair, mijn vtec draait 1200, en is in te stellen met een stelschroef/knop aan de rechterzijde.

En wegrijden: beetje gas en koppeling op laten komen en dan iets meer gas geven, hoeveel toeren heb ik nog nooit op gelet. Motorfietsen kunnen er tegen, zou niet best zijn dat de lagers hierdoor stuk zouden gaan, gewoon soepeltjes in de toeren draaien maar dat voel je wel aan.... :?k

Voor gang erin, dan boven de 7k houden..kunnen ze rustig tegen. Echter boven de 7k gaat mij allemaal veel te hard voor netjes rijden. Ok, een snelweg oprijden en aanpoten prima, maar normale wegen gewoon kalm aan...
 
Aan de remsporen toen te zien was het ongeveer 10meter. Oke totale remafstand zal wel meer zijn geweest omdat je ook nog reactie tijd enzo moet bijtekenen maar eenmaal vol op de rem was het flinke vertraging

De remweg bij 100km/h zal, afhankelijk van motor, banden, wegdek e.d., ergens tussen de 40 en 50 meter zitten, bij 140km/h zal dat nog aanzienlijk langer zijn. Bij serieuze motor of bandentesten wordt dit gemeten op een testbaan.

Wat me stoort aan jouw post is dat minder ervaren rijders wellicht nu gaan denken dat ze in no time stil staan en daar hun rijgedrag op aanpassen.

<Moraalriddermodus uit>
 
<Moraalriddermodus Overboord.>

Dat is zeker klote 2 slippende wielen, en neem aan dat de schrik er goed in zit. Ik moet zeggen heb verschillende motoren gehad, Zowel met als zonder ABS. En nu heb ik een Vtec Met ABS waar ik erg blij mee ben. Nadeel vind ik alleen aan het hebben van ABS dat je ook het idee kan hebben ik kan later remmen als met een motor zonder ABS. Eigenlijk moet je met een motor Met ABS Net zo rijden als met een motor zonder ABS, Maarja gevoel en vertrouwen doet een hoop haha.

Zijn er nog mensen die Met de VFR`s weekendjes weg zijn geweest of mooie dagtochten hebben gemaakt. Een aantal mooie foto`s van VFR`s is nooit verkeerd ;)
 
Jhee ik weet waarom me motor nu zo naar benzine stinkt
IMG-20200715-WA0007.jpeg
IMG-20200715-WA0007.jpeg
 
Die pijpjes zijn alleen fijnfilters, en doen verder feitelijk niks bijzonders.
De plastic rand drukt de o-ring strak, dus daar zul je wat mee moeten.
En NRP heeft revisiekitjes inderdaad.

Succes
 
<Moraalriddermodus Overboord.>

Dat is zeker klote 2 slippende wielen, en neem aan dat de schrik er goed in zit. Ik moet zeggen heb verschillende motoren gehad, Zowel met als zonder ABS. En nu heb ik een Vtec Met ABS waar ik erg blij mee ben. Nadeel vind ik alleen aan het hebben van ABS dat je ook het idee kan hebben ik kan later remmen als met een motor zonder ABS. Eigenlijk moet je met een motor Met ABS Net zo rijden als met een motor zonder ABS, Maarja gevoel en vertrouwen doet een hoop haha.

Zijn er nog mensen die Met de VFR`s weekendjes weg zijn geweest of mooie dagtochten hebben gemaakt. Een aantal mooie foto`s van VFR`s is nooit verkeerd ;)
ABS heeft alleen het voordeel dat je bij een gladde ondergrond de rem in kan knijpen zonder dat je onderuit gaat,en dan is in de meeste gevallen je remweg korter dan zonder ABS,toen ABS net standaard werd op auto,s gebeurde er juist meer ongelukken omdat men dacht de ABS red me toch wel,
helaas dat was dus niet zo,die instelling moet je dus niet hebben,inderdaad rijden alsof het er niet op zit en moet je een keer een noodstop maken
dan kan de ABS je in sommige gevallen redden,maar anticiperend en voorzichtig rijden is altijd nog het beste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan